Welke meerpolige universele connectoren gebruiken onder de motorkap?

Gestart door Wout309t, 08-07-2012 21:16:53

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Ik ben een elektronische boostcontroller aan het aansluiten, die ik al een tijdje had liggen. Deze was compleet, op de juiste kabelboom na.

Nu wil ik zelf een kabelboompje maken, maar wel gelijk goed.. De connectoren die op de afzonderlijke componenten zitten wil ik afknippen. Ik heb de contrastekker daar niet van dus die connectoren wil ik vervangen door universele exemplaren van bijvoorbeeld Conrad.

Ik ben niet echt een elektronicatopper, dus ik weet echt niet welke connectoren ik het beste kan hebben. Het liefst van OEM uitstraling en kwaliteit, ik wil geen corroderende verbindingen.
Kan een ervaren iemand mij advies geven welke ik het best kan gebruiken voor gebruik in de auto?

Ik heb zelf zitten kijken bij Conrad, maar zie door de bomen geen bos. Ik heb een 2, 3, en 12-polige nodig...

Alle advies is welkom en wordt op prijs gesteld.. ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

NinaPaul

De meeste stekker verbindingen zijn te gebruiken, onder de motorkap zou ik kiezen voor "spatwater" bestendig.
Monteren met een beetje zuurvrije vaseline :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

Kun je daarvoor niet bij de dealer terecht? Ik ben in Vadis volgens mij wel eens hele verzameling van allerlei (contra)stekkers tegengekomen. Het lastige zal zijn om het juiste onderdeelnummer te vinden, want die staan volgens mij niet op de Volvo-stekkers zelf.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Wout309t

Het zijn geen standaard Volvocomponenten waar ik op moet aansluiten. Het zijn afwijkende stekkers die niet los verkrijgbaar zijn.
Maar ik zal eens in Vadis kijken of er toevallig mooie originele stekkers te vinden zijn, goeie tip!
2011 V70 2.0T R-Design MT