Past een 1996 2.5 10v koppeling op een 1995 2.5 20v??

Gestart door jeunke, 23-11-2008 22:46:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeunke


Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje, mijn koppenling is aan vernieuwing toe (420.000) dus mag ook wel. Maar nu heeft een maat van mij een sloop 850 met een z.g.a.n koppeling erin die ik zo van hem mag krijge   maarja past deze op mijne.

spec: Volvo 854 2.5 20v sportline
         Volvo 855 2.5 10v luxoryline


   al vast bedankt.   

dennis850estate

Ja, maar weet waar je aan begint. Is nogal een klusje.

jeunke

#2
 

Ik heb het forum nog eens goed onderzocht    en veel meningen zeggen dat als je de platen nooit eerder van een auto hebt vervangen het een te moeilijke klus wordt.    Dus ben ik naar een garage gegaan die veel 850's doet  (reno Greef   in nuenen)   en deze wil voor de klus van het vervangen van de platen + keeringen en lager voor 650 doen. koste onderdelen 280 + 8 werkuren.   Is dat veel of weinig of heeft iemand nog een nederlandse handleiding voor deze klus want wil deze optie toch open houden. Heb namelijk na een vakantie van vw jetta 1986 lekke koppaking gehad dus glasplaat gepakt met schuurpapier erop en de pet er overeen gehaald met als gevolg dat deze na 1,5 jaar nog als een zonnetje loopt. Dus messchien kan ik deze klus ook wel aan??              enne dennis thx voor je reactie

dennis850estate

Met alle eerbied, koppakking vervangen van een volksfiets is geen referentie.  ;D  Koppakking van een 850 vervangen en van een Jetta is ook appels en peren. Je moet voor de koppeling te kunnen vervangen de wielophanging links verwijderen, het subframe laten zakken, de motor dus opvangen en diverse delen losmaken of verwijderen. Kost je met gemiddelde ervaring ongeveer 2 dagen en daarna doe je het nooooooit meer. Dit is ook de reden waarom veel mensen een andere oplossing zoeken  ;)

UserID6342

Laat gaan Dennis joh, als het niet lukt gaat tie jou bellen, komt tie met de hele zooi aangesjouwd en reken jij het dubbele van wat je normaal vraagt :) iedereen weer blij ;D  :evil:

jeunke

hhaah   oke is dus  heel duidelijk       thx         enne de prijs valt dus ook wel mee