mening over sympathieke dealer herzien

Gestart door arjenT5R, 02-12-2008 17:50:09

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Ik heb afgelopen donderdag mijn ruit laten vervangen door de dealer,
en toen ik de auto terug kreeg bleek er van alles mis;

-Ik was 10 liter benzine kwijt
-Het abs lampje brandde
-overal stukken glas in de roffel
-en ruitenwisser bleef halverwege staan toen ik de snelweg op reed.

Ik heb vandaag de factuur ontvangen......

- Huur auto €30
- Hoofdsleutel €59,50
- Pakking €2,25
- koplampen afstellen €38,12
- Koelsysteem afpersen € 37,37

Dit is totaal €199 incl de btw, verder stond er op de factuur;
Extra besteld sleutel in voertuig.
Na controle: Kachel radiateur lek
stelmechn.  koplampen defect.

Dus het deel eigen risico etc voor de ruit zit hier nog niet eens bij.
Ik vind eerlijk gezegd dat ze dit niet kunnen maken,
zouden jullie hier een klacht over indienen?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

axelvr

je zou contact kunnen zoeken met de BOVAG , en evt de consumentenbond

gr , Axel

thuur

Heb je het eerst besproken met de dealer?

Gr ::)

Thys

De eerste stap die je mijns inziens zou moeten nemen is teruggaan naar de dealer, en deze laten weten dat je hier hiermee niet eens bent. Dealer zijn kant van het verhaal laten vertellen, en als jullie het niet eens worden, hem in gebreke stellen.

Eerder lijkt het me weinig zinvol om met bijv. de BOVAG te gaan schermen, dit zal de verstandhouding met de dealer er echt niet beter op maken.

Succes met de afwikkeling

wepster

een klacht
ik zou die zelfde dag nog terug zijn gegaan en even verhaal gehaald hebben wat de bedoeling was van die grapjes en direct eisen voor herstel van de dingen die ze stuk gemaakt hebben en dan wel op hun  eigen kosten en die factuur daar konden ze dus ook naar fluiten zeker voor die leen auto dat kunnen ze gewoon declareren bij de verzekering (en dus niet bij jou ook nog eens )

arjenT5R

Citaat van: axelvr op 02-12-2008 17:51:28

gr , Axel

Vind dit nogal wat ver gaan  ;D

Met dat abs lampje ben ik gelijk terug gegaan maar die goof zei dat ik maar ff stukkie
moest gaan rijden en dan zal het wel weg gaan. Ik heb het maar een beetje laten zitten
maar toen ik vandaag die rekening kreeg (en die is echt voor mij staat niets over die ruit op )
werdt ik eigenlijk een beetje boos.

Heb eerst even getwijfel maar nu toch die mail maar de deur uit gedaan;

Beste Frans,

Ik heb afgelopen donderdag mijn Volvo 855 T5 bij jullie gebracht voor het vervangen van de voorruit,
ook heb ik gevraagd of jullie het koelsysteem wilde afpersen vanwege een lekkage en of jullie mijn
koplampen wilde afstellen. Na diagnose bleken de koplampen niet meer af te stellen en de kachel
radiateur bleek lek. Ik heb toen vrijdag middag de auto weer opgehaald en de leenauto weer ingeleverd.
Vandaag dinsdag 2 december 2008 heb ik de factuur binnen gekregen, deze vind ik wel heel erg hoog en ik
hoop dat u deze kunt herzien omdat ik nog verdere kosten en werk aan de auto heb gehad door jullie toedoen.

Toen ik vrijdag de auto mee nam brandde mijn abs lampje welke voorheen nooit heeft gebrand
(dit heb ik toen ook gemeld), ik had net de auto volgetankt voor ik hem naar jullie bracht
en toen ik de auto ophaalde zat er minimaal 10 liter benzine minder in en toen ik de snelweg
opreedt bleef mijn linker ruitenwisser halverwege mijn ruit staan.

Het ABS lampje was het gevolg van een stekker die uw monteurs vergeten zijn terug te doen,
en van de ruitenwisser zijn de karteltjes op het conisch gedeelte versleten.
Deze probleem zijn onderhand al opgelost maar zoals u vast wel begrijpt ben ik totaal niet tevreden
met de gedane reparaties ik hoop dat u mij op een of andere manier tegemoet kunt komen.

Wat ik ook nog even wilde melden is dat ik nog steeds overal stukken glas in de auto vind,
het mag dan een wat oudere wagen zijn maar ik verwacht wel fatsoenlijke service het is de
eerste keer dat ik bij jullie een reparatie heb laten doen maar ik ben een goede klant bij
het magazijn en dit valt me eerlijk gezegd nogal tegen.

Ik verstuur deze klacht per email omdat ik het zo snel mogelijk wilde melden,
ik ben telefonisch bereikbaar op: 0906........

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,

Arjen Roelse

Ben benieuwd naar de reactie

Guido S70

Citaat van: arjenT5R op 02-12-2008 17:50:09
...afpersen ... totaal €199 ...

Dat afpersen klopt dan wel weer...

bupozaanstad

Op zich een net schrijven Arjen alleen twee regels had ik zeker anders gesteld, door te schrijven ,,ik hoop,, verliest de zin veel kracht.

Citeerdeze vind ik wel heel erg hoog en ik hoop dat u deze kunt herzien

deze vind ik wel heel erg hoog en ik ga er vanuit dat u deze herziet

CiteerDeze probleem zijn onderhand al opgelost maar zoals u vast wel begrijpt ben ik totaal niet tevreden
met de gedane reparaties ik hoop dat u mij op een of andere manier tegemoet kunt komen.

Deze probleem zijn inmiddels opgelost maar zoals u begrijpt ben ik totaal niet tevreden
met de gedane reparaties ik neem aan dat u mij tegemoet komt.

V70geRwin

Wat niet zo sterk is dat je de dealer niet de kans hebt gegeven het te herstellen.
Je bent nu afhankelijk van zijn goede wil. Formeel heb je zelf de keus gemaakt het anders op te lossen.

Een goede dealer zal dit natuurlijk netjes op lossen  ;)

francois

een goede dealer moet zijn   :eusa_dance:

Huur auto €30                                gratis
- Hoofdsleutel €59,50
- Pakking €2,25
- koplampen afstellen €38,12          gratis 
- Koelsysteem afpersen € 37,37      gratis

bij een duur herstel
klant informeren of deze het wel gemaakt wil hebben 

zo zou het eigenlijk moeten gaan    :eusa_clap:

Tigger

Citaat van: francois op 02-12-2008 20:02:33......bij een (duur) herstel
klant informeren of deze het wel gemaakt wil hebben 

zo zou het eigenlijk moeten gaan    :eusa_clap:
Prijzen weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat (toen wij de V40 nog hadden) onze Volvo-dealer ons altijd opbelde, ongeacht of en wat er aan de hand was en altijd aangaf wat iets zou gaan kosten (ook bij een normale beurt). Op die manier kom je niet voor verrassingen te staan en blijft e.a. overzichtelijk.

Arjen, ik hoop dat jullie eruit komen.

axelvr

Citaat van: axelvr op 02-12-2008 17:51:28

gr , Axel

sorry , ik las
CiteerHoe zouden jullie een klacht indienen?

maar ik zie net pas dat er staat

CiteerZouden jullie een klacht indienen?

excuus.

gr , Axel ::)

Freakybaby

Wel mooi lullig.. Dat er overal glas ligt mogen ze m.i. nog even opruimen (of laten doen)

De overige bedragen vind ik allemaal aan de hoge kant, het brandende ABS lampje (en bijbehorende storing) zouden ze zeker gratis moeten uitlezen en resetten. De 10 liter benzine: wat stond er op de dagteller of was deze weer gereset? Is al gauw een proefrit van 50-70 km als ze echt aan het stampen geweest zijn..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

fearless

Niet netjes ok, maar wat is duur.

- Huur auto €30                             Weet niet wat voor een auto het was, maar officieel volvo tarief is hoger.  ;)
- Hoofdsleutel €59,50                     Sleutels bij volvo zijn gewoon erg duur.  :-\
- Pakking €2,25                              Wat voor een pakking is dit ?? Bij welke werkzaamheden gebruikt ??
- koplampen afstellen €38,12         Las iets over defect stelmechanisme, als ze dit eerst gerepareerd hebben en toen de lampen gesteld valt me dit nog mee.
- Koelsysteem afpersen € 37,37     De prijs die hier staat is ongeveer de prijs van een half uurtje werk. En ja die tijd ben je snel bezig.

Heeft de dealer trouwens zelf de ruit vervangen of uitbesteed ?? Dat kan een reden zijn van missend brandstof, auto moet toch gebracht en gehaald worden in zo'n geval.  En glas in je roffel ?? Is het wel een prutser geweest die je ruit heeft gemonteerd.  :eusa_whistle:

arjenT5R

Citaat van: fearless op 02-12-2008 20:38:14
Niet netjes ok, maar wat is duur.

- Huur auto €30                             Weet niet wat voor een auto het was, maar officieel volvo tarief is hoger.  ;)
- Hoofdsleutel €59,50                     Sleutels bij volvo zijn gewoon erg duur.  :-\
- Pakking €2,25                              Wat voor een pakking is dit ?? Bij welke werkzaamheden gebruikt ??
- koplampen afstellen €38,12         Las iets over defect stelmechanisme, als ze dit eerst gerepareerd hebben en toen de lampen gesteld valt me dit nog mee.
- Koelsysteem afpersen € 37,37     De prijs die hier staat is ongeveer de prijs van een half uurtje werk. En ja die tijd ben je snel bezig.

Heeft de dealer trouwens zelf de ruit vervangen of uitbesteed ?? Dat kan een reden zijn van missend brandstof, auto moet toch gebracht en gehaald worden in zo'n geval.  En glas in je roffel ?? Is het wel een prutser geweest die je ruit heeft gemonteerd.  :eusa_whistle:

Auto was een C30 waar ik max 30 km mee mocht rijden
De pakking is die rubber ring in de olie dop
ze hebben niets gerepareert alleen vast gesteld dat het kapot was ik moet maar nieuwe units kopen
koelsysteem afpersen oke...

Denk dat ze de ruit zelf vervangen hebben, ik ben de roffel ook langer kwijt geweest als ze aangaven
omdat ze de verkeerde hadden besteld.
ze zullen wel weer een stagaire aan het werk gezet hebben  :eusa_silenced:

ik vind het hele gebeuren hoe alles is gelopen gewoon waardeloos  :eusa_naughty: