Wat voor huisdier(en) heb jij?

Gestart door bupozaanstad, 04-12-2008 12:15:10

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: EdenAli op 18-01-2011 00:08:06
Mijn Kat Netteke is op dit moment erg ziek.
Hijgt enorm en is erg lusteloos zit nu samen met 'm op de bank.
Morgen als eerste naar de arts mijn streepjeskat heb ik al zeker een 14 a 15 jaar.
Hoop dat ik vannacht goed slaap en dat het een kleine verkoudheid is :eusa_pray:

Sterkte, hopen dat het idd een verkoudheidje is :eusa_pray:

EdenAli

Citaat van: arjen850 op 18-01-2011 00:21:07
Citaat van: EdenAli op 18-01-2011 00:08:06
Mijn Kat Netteke is op dit moment erg ziek.
Hijgt enorm en is erg lusteloos zit nu samen met 'm op de bank.
Morgen als eerste naar de arts mijn streepjeskat heb ik al zeker een 14 a 15 jaar.
Hoop dat ik vannacht goed slaap en dat het een kleine verkoudheid is :eusa_pray:

Sterkte, hopen dat het idd een verkoudheidje is :eusa_pray:

Thnx

arjen850

Heb dit hele topic doorgespit, maar nergens dit soort kunnen vinden ;)
Vanaf 12 febr. heb ik um, een reu,Ruffles een Bullmastiff :D

Die met het rode touwtje is um, hier een paar gram, moeilijk voor te stellen dat dit een hond van rond de 70 kilo wordt ;D

Piere

Citaat van: arjen850 op 18-01-2011 00:27:03
moeilijk voor te stellen dat dit een hond van rond de 70 kilo wordt ;D

Mwa
Als ik Falke (nu 16 weken) vergelijk met Heiki (13 jaar), dan kan ik het me wel voorstellen :P
Beestje groeit als een kool

Beiden Duitsers, overigens
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

MVeldhuis

http://i56.tinypic.com/9vlg0l.jpg

Die met het rode touwtje is um, hier een paar gram, moeilijk voor te stellen dat dit een hond van rond de 70 kilo wordt ;D

Leuk man zo'n klein rolmopsje in huis, geniet er maar van want voor je het weet is het een luie scheten latende stinkert waar weinig schattigs meer aan is :P

En pas op je meubels, ik heb ze nu 3 en 4 maar heb allemaal nieuwe meubels kunnen bestellen, 2 puppy's die wisselen richten aardig wat schade aan :P

cas

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

tackle

Citaat van: MVeldhuis op 18-01-2011 01:11:26

Leuk man zo'n klein rolmopsje in huis, geniet er maar van want voor je het weet is het een luie scheten latende stinkert waar weinig schattigs meer aan is :P

En pas op je meubels, ik heb ze nu 3 en 4 maar heb allemaal nieuwe meubels kunnen bestellen, 2 puppy's die wisselen richten aardig wat schade aan :P
die van ons heeft werkelijk nog nergens zijn tanden ingezet. Een kwestie van veel bijtspeeltjes geven denk ik.

MVeldhuis

Citaat van: tackle op 18-01-2011 20:44:11
Citaat van: MVeldhuis op 18-01-2011 01:11:26

die van ons heeft werkelijk nog nergens zijn tanden ingezet. Een kwestie van veel bijtspeeltjes geven denk ik.

Denk dat het meer aan ras en karakter van de hond zelf ligt. Bijtspeeltjes zijn er altijd meer dan voldoende van geweest hier.

tackle

jep, cairnterrier hier, hij ligt nu op mijn voeten te kijken of ie me naar buiten kan kijken,

antraciet

labrador van 34 kg die na 3 jaar nog steeds denkt dat ie pup is

WYD

Citaat van: pooh op 17-01-2011 22:10:10
Citaat van: WYD op 17-01-2011 20:42:13
Nog over de verzekering, volgens mij is HD en ED bij geen enkele grote hond verzekerd. Alles waar je je hond raseigen voor zou willen verzekeren omdat dat veel kosten met zich meebrengt wordt eigenlijk door alle verzekeringen uitgesloten. Steriliseren hoef je volgens mij ook maar 1 keer op een hondenleven te doen en kost over het algemeen ook de wereld niet. Kan wat meer gaan kosten als je bijvoorbeeld een reu hebt met maar 1 ingedaalde bal.

steriliseren (of eigenlijk het castreren van teven want steriliseren doet men niet bij honden)  hoef je medisch gezien maar zelden te doen, het is dat de meeste bazen geen 'gedoe' willen.
bij reuen is castreren medisch gezien ook maar zelden noodzakelijk, de meeste bazen denken dat ze daardoor hun reu opeens goed kunnen opvoeden. ;)

Onze hond is overigens niet verzekerd.
Dat castratie bij reuen in de meeste gevallen dominant gedrag verminderd doordat het testosterongehalte aanzienlijk verminderd is wetenschappelijk bewezen. Dat castratie bij teven dominant gedrag verminderd is zo goed als uitgesloten, cijfers wijzen er eerder op dat het "vervelend" gedrag juist verergert afhankelijk van het tijdstip wanneer de teef gecastreerd wordt. Overigens worden sommige teven gecastreerd vanwege het risico op baarmoederontsteking, suikerziekte en melkkliergezwellen. Meest voorkomende reden is natuurlijk het voorkomen van loopsheid en/of schijndracht.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

jorikw

fearless

Citaat van: fearless op 28-11-2010 18:44:14
Foto van vanmiddag....

;D

Een zwarte hadden we al, dus sinds vrijdag een klein bruin bijdehand monster er bij.  :eusa_eh:  ;D

rpakuypers

Citaat van: viking_in_shorts op 18-01-2011 00:20:29
_beetje_ offtopic, maar over de verzekering: vrienden van ons hebben zojuist een kind gekregen. Hun toch al rare kat kreeg daardoor een "door stress veroorzaakte acute urinebuis verstopping" (of iets dergelijks) wat ze toevallig opmerkten omdat hij al een hele dag niet op z'n kattenbak had gezeten. Blijkbaar kon de gestreste kat niet zo goed tegen een nieuw broertje ...

Naar het dieren-ziekenhuis geweest. Factuurtje van:
Behandeling: € 15
Medicijnen: €20
Nacht-toeslag: €300 :o :o

Dan zou je graag door de verzekering gedekt willen hebben. Toegegeven: als ze dit niet hadden gemerkt was hij snel overleden!

Heb dit met twee katers gehad die op hetzelfde moment een verstopping hadden door blaasgruis ........... even 575 euro aftikken voor de ingreep en een nachtje bijkomen. Helaas is een van de katers twee weken later doodgereden. Van de 5 katten hebben we nu nog een kater en een poes en beiden op leeftijd.

Groet,
Roger