Elandrun 05-04-2009

Gestart door pwassink, 05-12-2008 00:56:03

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Was weer super gezellig, in het begin dacht ik jammer van het weer maar tegen de middag werd het steeds beter! Heb aardig wat foto's kunnen maken en zal morgen wat leuke foto's posten op het forum. Tot volgend jaar ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

HJ850

Citaat van: sean850 op 05-04-2009 22:14:05
was vandaag super gaaf mijn eerste keer ben maar 2 keer op de baan geweest aangezien m'n roffel een lichte olielekkage heeft

sean

Citaat van: Johann op 05-04-2009 23:34:27
Citaat van: schutten op 05-04-2009 22:13:03zo,n opgevoerde kevert

Olieboot .. . Hele motorkap en ruit zaten onder olie van dat ding.  :eusa_wall:

Aha, Sean, was jij dat of Schitten die hier bovengenoemde Kevert?

Ook de motorkap van mijn prachtige witte 740 had een oliespetterspoor  >:(   Nu is ie onverkoopbaar  ;D ;)

MarcoV

Was weer een geslaagde dag met al weer mooi weer 8)
Mooie auto's zien rijden met heerlijk geluid en veel mooie auto's op de parking gespot.
Leuk weer wat forummers te spreken in real life en lekker een beetje te bomen over de auto's ;D
Tot de volgende,

MarcoV ;)

Ben

Namens de Stichting Hoogvliegers wil ik iedereen bedanken die een bijdrage in de collectebus heeft gedaan.
De bijdragen varieerden van 20 cent tot 20 Euro. De collectebus is verzegeld en ik kan dus niet bepalen hoeveel er in totaal is gedoneerd.
Tweede paasdag is er een evenement in het Aviodrome waar de bus weer zal staan, gaat hij naar de penningmeester.

Heb je de collectebus gemist en wil je toch de Stichting Hoogvliegers steunen?
Ga naar de website en gebruik iDEAL !

Bas850

Ben gisteren ook nog even geweest, niet met de 850 en ook niet met de 940, even de beentjes gestrekt op de fiets.
Was erg mooi weer. Leuk om te zien hoe jullie over die baan gaan.

Zoon lief had meer intresse in het geweld achter de baan dus nog even wezen kijken bij het motorcrossen en de miniatuur autootjes.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

M a r c

Citaat van: Emiel op 05-04-2009 19:10:22
Citaat van: Vulk op 05-04-2009 18:48:06
Wie heeft er nu gewonnen in de categorie 850?

In de voorwielaangedreven turbo's heeft een 440 turbo gewonnen, FBM tweede (maar die was er niet meer bij).

Een witte met bodykit toevallig?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850Tim

Citaat van: DirkT? op 05-04-2009 21:35:51
Mooie dag voor mijn eerste Elandrun!!!

Ik heb wat foto's geschoten, groter formaat eventueel op verzoek verkrijgbaar.

Aangezien ik een hekel heb aan kentekens onleesbaar maken hierbij een externe link naar mijn eigen fotoalbum.

Password:  "Elandrun"

Link naar het album:
http://gs97.photobucket.com/groups/l219/G2P9LRA7A9/

Werkt niet ???

Simply the best.......

)()()sT

Hier wel... Eland met hoofdletter?

850Tim

Simply the best.......

Emiel

De dag maar samengevat;

De auto;
Deed het de hele dag goed, had wel last van de hitte bij het wachten. Was de eerste keer met de KW's op dit baantje. Vorig jaar was het redelijk simpel qua setup; schokdempers dicht en gaan. Dit jaar ging het qua wegligging niet zoals mijn verwachting was. Achter stonden de KW's dicht en voelde super aan. Voor de eerste ronde geprobeerd met de KW's helemaal dicht, ging wel maar in de krappe bochten begon ie toch wel te stuiteren voor. Daarna wat losser gezet en dan begon ie weer te glijden. Maar een compromis gezocht door ze toch iets strakker te zetten en een beetje lucht uit de banden te laten. Ging een stuk beter. Frappant was wel dat als ie a la Colin McRae (toen ie nog onder ons was :P) over de baan ging een snellere tijd neerzette en als je het volgens het boekje deed dat je niet onder de 1.08 kwam. Tot 4/5 keer toe exact dezelfde tijd gereden; 1.08.28, zwaar frustrerend, denk dat de timing een beetje voorkeur voor een bepaalde tijd had. Remmetjes deden het boven verwachting goed, die rare slingers in de baan deden de auto niks met hard ankeren. De baanofficial die toch besloot over te steken zonder links-rechts-links te kijken...tja...mazzel dat ik hem wel doorhad.

De baan;
Vorig jaar was ie beter. Veel, te krappe bochten voor onze auto's. Het deel na de finish bijzonder vreemd. Een knik direct na de finish met een grote bandenstapel/muur ernaast. Op de korte stukje pak je veel snelheid, voor de knik ga je niet remmen, dus doe je dat na de knik, waar eigenlijk geen voldoende plek is om rustig tot stilstand te komen. Misschien dat er iemand van de club meeleest en dat we dit volgend jaar op eigen gelegenheid kunnen organiseren zodat ook de baan meer des 850 is (word ieder jaar gevraagd...)?

Sfeer;
Was supergezellig, al vond ik wel dat sommige mensen zich beetje kinderachtig gedraagde, voordringen met opstellen enzo. Dan heb ik het niet over de rally auto's maar over de gewone deelnemers.

1 foto gemaakt;

Citaat van: M a r c op 06-04-2009 11:34:12
Een witte met bodykit toevallig?

Jouw oude bedoel je? Nee, heb ik niet gezien. Die blauwe van vorig jaar was er en een zwarte met chrome wielen.

JW

ja was leuk gisteren, nog een aantal rondjes gereden met de 240. ook een tijdje moeten sleutelen aan een 740 die de krukaspolie bijna verloren was. sommige bochten waren erg krap voor onze autos, maar wel een uitdaging. de 240 schoof makkelijk, en iets op snelheid had ik minder last van een spinnend binnenwiel, dan kon ie mooi over 4 wielen schuiven. zeker lol gehad, had nog wel meer rondjes willen rijden maar dat maakt niet uit, veel lol gehad.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

JCviggen

Je moest inderdaad goed opletten of het achterste deel van de wachtrij reed je gewoon voorbij als je een gaatje liet vallen :-X Erg kinderachtig.

Ik had een dikke elastiek nodig die de pook in de 2 hield, versnellingsbak is lichtjes gaar...

Ik vond de baan leuker dan vorig jaar, ik ben niet zo goed in heel nauwkeurige lijnen rijden, gooien en smijten gaat beter  ;D Ligt ook wel een beetje aan de auto.

Heb nog een filmpje van een van de latere rondjes binnenin de auto : http://www.greenringer.net/elandrun/09/run3.avi

Miste de start een beetje omdat ik het raam nog dicht aan het doen was  ::)

Wat vooral opvalt achteraf is dat ik op de rechte stukjes na nergens aan turbodruk toekwam, net als ie er eiiiiindelijk in kwam had je wielspin en moest het gas er weer af.

1 rondje van eugene : http://www.greenringer.net/elandrun/09/MVI_0843.avi
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

petrolhead

heren en dame coureurs van het 850 forum.
Ik ben trots op jullie wat er neergezet is. :eusa_clap: :eusa_clap:
Een erg leuke en geslaagde dag; het weer speelde ook mee!

fbm

Heb ook een paar rondjes mee gereden met de T5, maar dit is niet echt mijn ding. Wel leuk om een keer mee te maken, maar op zo'n smalle baan had ik echt het idee "dat kan niet lang goed gaan" Ik ken me zelf  :eusa_wall:
Kijken is ook leuk, dus wat aan het hek staan kijken en blabla verhalen af staan luisteren van niet 850 rijders  ::) wat een kommetaar hadden die lui over de 850's zeg!
Maarja............
Voor de rest had ik het erg naar het zin!  :eusa_dance:

)()()sT

Citaat van: fbm op 06-04-2009 14:08:42
Kijken is ook leuk, dus wat aan het hek staan kijken en blabla verhalen af staan luisteren van niet 850 rijders  ::) wat een kommetaar hadden die lui over de 850's zeg!

Zoals?....

Afgunst  :evil: