carterventilatie volvo 850 2.5 20 v

Gestart door debrandweer, 18-12-2008 22:32:28

Vorige topic - Volgende topic

debrandweer

Hallo al veel gelezen op en in dit forum, maar toch nog even een vraag.
als ik dus mijn carterventilatie vervang plus de slangen, hoe zit dat dan met de ingaande gaten in het blok hoeveel zijn dat er is dat er 1 recht naar beneden het carter in of meerdere ?. en kan ik de carterpan makkelijk verwijderen om zo dan in dat kanaal te komen ??.

en wat is ongeveer de maximale waarde van de compressie meting ik bedoel hoe kom je er achter of de schraapveren nog redelijk zijn?

ook heb ik een foto gezien met een rode omcirkeling en een verstop kanaal wat lijkt op het onderblok de krukas is dat ook een 850 of is dat weer iets anders.

misschien ben ik vervelend met deze vraag maar u zou me geweldig helpen met een link of een verwijzing waar het net iets beter staat omschreven.

alvast bedankt voor de gedane moeite Rene

FGG

Citaat van: debrandweer op 18-12-2008 22:32:28
ook heb ik een foto gezien met een rode omcirkeling en een verstop kanaal wat lijkt op het onderblok de krukas is dat ook een 850 of is dat weer iets anders.

Misschien is 't dan handig om ook even de foto te posten of een linkje er naar toe. Er zijn veel foto's met rode cirkels op dit Forum.

::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Er gaan 2 kanalen je blok in, rechts van het potje en onder het potje. Je ziet het vanzelf wel. Carterpan hoeft er zeker niet af. Mocht er veel meuk in zitten dan met een stokje of compressor het gat open maken en de olie wisselen.

Gr ;)

francois

als je de pot vernieuwd vraag naar de nieuwe rubber (rubber en ijzer) onder aan de pot
je hoef dan geen slangklemmen meer te gebruiken (alleen onder)
heb er zelf met een dik trekband in de kanaal liggen te duwen als het dicht zit
dan knik je trekband     :eusa_dance:  :eusa_dance:

gr