Even zwakke verlichting.

Gestart door 850Noord, 02-12-2008 21:48:01

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Lekstroon onderzoek uitgevoerd:

Lekstroom is 250 mA maar als ik zekering 15 eruit trek dan daalt de lekstroom naar 40-50 mA. Dus dat is zeer acceptabel, een lekstroom van 250 mA dus niet.

Op zekering 15 zit volgens het lijstje:
Instapverlichting (courtesy lights) (deur open endicht geeft een lekstroom verschil)
CV remote controle
Lights glove compartment. (klepje open en dicht geeft een lekstroom verschil)

Dus mijn vermoeden gaat uit naar de CV remote control unit. Omdat ik al een tijd last hebt van dat de achterklep niet mee op en en dicht gaat. Waarschijnlijk stuurt dan de CVremote controle unit een spanning naar de motor

Wie weet hoe ik zo iets kan testen?

thuur

Goeie vraag. Waarschijnlijk blijft er dus een deurlampje branden... Ik heb hetzelfde ::)

Ik ga het trouwens anders oplossen: ik zet er 4 LEDs in.

Gr :eusa_whistle:

johan283

Als tijdelijke workaround heb ik zekering 15 maar eruit getrokken. Dan kan ik tenminste wegrijden, zonder starthulp.

CV controle unit onderzoek ik later.

Ik ga eerst bij elke deur het lampje eruit halen om te kijken wat dat doet met de lekstroom. Dan volgt vanzelf welke deur, de micro blijft hangen....Mooi klusje voor morgen ofzo, vind het nu te koud :)

Welke LEDS ga je gebruiken? Wat is daarvan het stroom verbruik? Denk dat ik dan ook  maar voor die oplossing ga, die F***king microswitches blijven ook altijd hangen.

thuur

Zoiets, maar dan uiteraard in het wit.

Altijd minder dan 1 Watt. Dus als je nu alle 4 de LEDs hebt branden verbruikt dat net zoveel als 1 normaal lampje.

Gr 8)

johan283

De standaard lampjes zijn 3W bij 12 Volt ==> dus ongeveer 0,25 A bij 1 lampjes dat brand. Dat komt wel overeen met mijn eigen lekstroom meting. Dus er zal inderdaad wel een lamp blijven branden.......

Ledjes is dan wel een leuke oplossing, ga ze ook bestellen..... :)

Jeff

Is dit plug and play dan ???
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

johan283

Ga ik wel vanui, als ze binnen komen wel voor de zekerheid even de weerstand meten :)

thuur

Citaat van: johan283 op 29-12-2008 09:36:44
Ga ik wel vanui, als ze binnen komen wel voor de zekerheid even de weerstand meten :)

Ja is plug and play, let wel op de polariteit. Een LED heeft een plus en een min kant.

Weerstand meten bij een LED is niet mogelijk.

Gr ;)

johan283

Weet ik diode in doorlaat is  nul ohm, dus kortsluiting.

Ik bedoel de belastweerstand om de stroom te beperken........