Hoe te checken

Gestart door bupozaanstad, 02-12-2008 22:25:51

Vorige topic - Volgende topic

bupozaanstad

Vandaag heeft er een bekende van mij in mijn wagen gereden en die heeft zelf ook jaren een TDI gehad maar volgens hem zou er in mijn wagen een ander chip zitten. Dit baseerde hij op de trekkracht van mijn wagen, hij vond het ver boven wat hij van een TDI gewend was. Is er een eenvoudige manier om te checken of er inderdaad een andere chip in zit?

Henk

elianmars

Je zou de ecu van een TDI, waarvan zeker is dat deze niet getuned is, in jouw wagen kunnen prikken. Als het daadwerkelijk zo'n verschil is, zul je dat wel merken.

Zit er een beugeltje over de ECU bak? Zoja, is er aan de bevestiging van de klem gerommeld? Bij mijn T-5 kon je de klem er niet zomaar afhalen. Zat geborgd met een boutje, zonder sleufje o.i.d. in de kop. Daar is eerst een sleufje in de kop geslepen om 'm er uit te kunnen draaien.
Misschien kun je het daar ook al aan zien.

Edit:

Als ik het goed zie, is het boutje nog zoals-ie er nieuw is ingegaan. Dan is de ECU er in ieder geval niet uit geweest.

Heel misschien is het via de OBD stekker gedaan, maar dat is volgens mij niet gebruikelijk bij onze wagens.

VolvoDeMio

Citaat van: elianmars op 02-12-2008 23:04:33
Zit er een beugeltje over de ECU bak? Zoja, is er aan de bevestiging van de klem gerommeld? Bij mijn T-5 kon je de klem er niet zomaar afhalen. Zat geborgd met een boutje, zonder sleufje o.i.d. in de kop. Daar is eerst een sleufje in de kop geslepen om 'm er uit te kunnen draaien.

Volgens mij gebruikte Rica daar bijnmij een griptang voor, dus geen groef, maar ook het gebruik van een griptang laat zijn (zij het andere) sporen na.

elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 02-12-2008 23:14:43
Citaat van: elianmars op 02-12-2008 23:04:33

Volgens mij gebruikte Rica daar bijnmij een griptang voor, dus geen groef, maar ook het gebruik van een griptang laat zijn (zij het andere) sporen na.

Dat kan ook, ja. Maar dat moet dan ook te zien zijn aan dat boutje.

bupozaanstad

Zal morgen gelijk het boutje checken en kijken of er ooit een griptang oid geweld op heeft uit geoefend, griptang laat sporen na.

thuur

Leuk, maar een 850 heeft volgens mij gewoon 2 clipjes om de ECU bak te openen.. :-\

Ik weet niet hoe het bij de diesel zit, maar je kunt de ECU even openen om te kijken of er een andere chip in is gesoldeerd.

Gr ;)

VolvoDeMio

Citaat van: thuur op 03-12-2008 01:34:38
Leuk, maar een 850 heeft volgens mij gewoon 2 clipjes om de ECU bak te openen.. :-\

Ik weet niet hoe het bij de diesel zit, maar je kunt de ECU even openen om te kijken of er een andere chip in is gesoldeerd.

Gr ;)

De metalen beugel die over de bak zit (en op de foto te zien is) zat naar mijn herinnering met de bewuste bout vast; de bak zelf is ongetwijfeld met clips vastgezet.

elianmars

Citaat van: thuur op 03-12-2008 01:34:38

Gr ;)

Bij mijn ex-T5 zat toch echt een beugeltje hoor. Die is er bij ET van af gesloopt  ;)

Ludo

Citaat van: elianmars op 03-12-2008 22:38:16
Bij mijn ex-T5 zat toch echt een beugeltje hoor.

dat hadden we al gezien...  :evil:

bupozaanstad

Beugel is er niet af geweest bij mij en het zit gewoon nog origineel dus het zal wel de originele chip zijn en die maat van mij zal wel een luie diesel hebben gehad :eusa_think: