Italiaanse methode

Gestart door PininFan, 09-12-2008 16:56:45

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ok, bedankt voor de tips, ga hier in ieder geval mee verder puzzelen.  Maar wat ik dus niet begrijp is dat het een origineel knopje is, dus daar moet je de CV mee kunnen aansturen.  Alleen hoe ?  Stel bijv. dat je het signaal van de cruisecontrol af zou pakken, die staat toch altijd aan dus dat maakt niets uit, schakel je dat signaal dan door naar bijv de lock kant van de CV (welke draad is dat trouwens ?) of bijv. als je de schakelaar indrukt naar de unlock kant van de CV (ook die draad weet ik niet hoor) :) snappen jullie, het is een originele accessoire dus in mijn bescheiden opinie moet die erop te knutselen zijn.

UserID6342

Citaat van: Ludo op 14-12-2008 18:26:00
ik heb er niet veel verstand van  :P , maar het lijkt me wel meer logisch, om het aan de al bestaande deurvergrendeling te koppelen.
???
Dat is ook hetgeen wat ik het liefst wil :)  De snelheidsopties zijn wel leuk maar wat jij nu zegt is precies hetgeen wat ik bedoel Ludo.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 14-12-2008 18:27:18
 Maar wat ik dus niet begrijp is dat het een origineel knopje is, dus daar moet je de CV mee kunnen aansturen.  Alleen hoe ?

bij swedishautoparts hebben ze geen schema bij het knopje?.

UserID6342

Citaat van: Ludo op 14-12-2008 18:34:32
Citaat van: Dirk342 op 14-12-2008 18:27:18
 Maar wat ik dus niet begrijp is dat het een origineel knopje is, dus daar moet je de CV mee kunnen aansturen.  Alleen hoe ?
bij swedishautoparts hebben ze geen schema bij het knopje?.
Ik heb er zojuist een mailtje heengestuurd, eens kijken of die iets kunnen betekenen.  Had daar eigenlijk zelf aan moeten denken.... stom van me.

Ludo

ik vond net een oud bericht over dit knopje.

Citaat van: Johann op 24-08-2002 22:31:29
De "anti carjack" knop is ook echt een Amerikaanse opzet van het centraal vergrendelings systeem.
...
Zelfs vandaag nog geeft VADIS de optie om DRL uit te schakelen en de "anti carjack" optie te activeren met auto vergrendeling als de auto boven de 3 kmh gaat bij het wegrijden.

er werd niet verder op ingegaan, misschien kan Johann dat verder toelichten?.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,490.0.html

PininFan

Ik heb dat niet terug kunnen vinden, maar deze anti carjack functie is precies wat ik bedoel.

Walter

UserID6342

Dat treft dus, hebben we al 2 man :) Johann, kom eens ff en geef eens benodigde info ? :)

UserID6342

Bij Swedishautoparts hebben ze geen schemaatjes, etc.  Heb net van hun een mailtje terug mogen ontvangen.  Daar moeten we dus niet zijn.

Soulfly

Hoeveel kabels/draden zitten er eigenlijk aan die knop?

Sbv

Citaat van: Ludo op 14-12-2008 18:58:33
ik vond net een oud bericht over dit knopje.

Citaat van: Johann op 24-08-2002 22:31:29
De "anti carjack" knop is ook echt een Amerikaanse opzet van het centraal vergrendelings systeem.
...
Zelfs vandaag nog geeft VADIS de optie om DRL uit te schakelen en de "anti carjack" optie te activeren met auto vergrendeling als de auto boven de 3 kmh gaat bij het wegrijden.

er werd niet verder op ingegaan, misschien kan Johann dat verder toelichten?.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,490.0.html
Ik heb dit nagevraagd afgelopen zomer bij mijn S70 en daar gaf men aan dat het niet mogelijk was. Bij de modernere Volvo's kn het wel. Mijn S60 van 2002 had het er wel opzitten en bij de C30 kan ik het zelf instellen.
Gelukkig hebben de S/V/C70 wel een knop alles dicht, helaas handmatig

UserID6342

Citaat van: Sbv op 16-12-2008 08:44:43
Gelukkig hebben de S/V/C70 wel een knop alles dicht, helaas handmatig
Dat willen we dus ook inbouwen, daarom zei ik een paar posts terug al, de knop heb ik maar een bekabelings of aansluitschema ofzo dus niet.  Ik zal dadelijk de knop even uit de auto halen om te kijken hoeveel aansluitingen erop zitten. Ik dacht uit mijn hoofd 3 of 5, maar zeker ben ik er niet van, haal 'm er zo wel ff uit.  Weten we dat dan ook weer zeker.

UserID6342

Net weer een antwoord gehad van Swedishautoparts over een andere site: Try this website: www.alldata.com
Heb er zelf nog niet na gekeken, maar verwacht er weinig van om eerlijk te zijn....

UserID6342

OK, het schakelaartje dus.... eindelijk ff tijd gehad om het ding eruit te wippen. Het is gewoon eeen fase II schakelaartje, 6 aansluitpunten op de plek waar het stekkertje komt waarvan er 2 vermoedelijk voor het lampje zijn (plus en min) houden we dus 4 aansluitpunten  over. 2 voor vergendelen en 2 voor ontgrendelen ???  Wie durft ?

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 18-12-2008 09:08:30
OK, het schakelaartje dus.... eindelijk ff tijd gehad om het ding eruit te wippen. Het is gewoon eeen fase I schakelaartje, 6 aansluitpunten op de plek waar het stekkertje komt waarvan er 2 vermoedelijk voor het lampje zijn (plus en min) houden we dus 4 aansluitpunten  over. 2 voor vergendelen en 2 voor ontgrendelen ???  Wie durft ?

Als het een originele schakelaar is, zou er dan niet voorbedraad zijn en ligt er dan geen stekker achter het dashboard klaar?
Wat voor kleur heeft de achterkant van de schakelaar? Als je een stekker in dezelfde kleur achter het dashboard vindt, ben je klaar.

UserID6342

dat had ik al begrepen, echter die ligt er dus niet.  De achterkant van het schakelaartje is grijs van kleur.  Er ligt geen losse stekker (achter het dashboard) en geen achter de tunnelbak / middenconsole (waar ik 'm wil hebben) anders was dit hele topic er niet :)