Benzinepomp defekt?

Gestart door V69, 09-12-2008 20:09:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V69

Op voorhand wil ik me al meteen excuseren, mocht ik bij deze een dubbele topic posten.
Ik heb echter al het hele forum afgestruind maar toch niet mijn specifieke porbleem gevonden.

Probleem:
Na afgelopen vrijdag lekker naar huis te rijden van mijn werk, stop mijn 850 GLT uit '93 er in eens mee.
Hij reageert niet meer op het gas en na (gelukkig) een bushalte te hebben gevonden stopt hij er helemaal mee.
Ik probeer nog een paar keer, maar hij wil maar niet starten. Het lijkt er idd op dat hij geen brandstof krijgt.
Na de auto naar huis te hebben gesleept, blijkt de zekering van de brandstofpomp kapot.
Nieuwe erin, en na starten en 2 seconden lopen: weer kapot.

Vervolgens hier op het forum checken en daar kwam relais 103 erg vaak voor als zijnde een boosdoener.
Echter na het overbruggen volgens instructies, blijft hij weer de zekering eruit knallen.
Dus is mijn vraag, is de brandstofpomp kapot of heb ik hier een meer ernstig porbleem te pakken?

francois

denk dat de brandstof pomp blijft hangen (versleten )
voel eens of hij draait  met je hand op de afdekplaat   
zo niet verwijder de afdekplaat en klop er eens op de (pomp)
draait hij dan even en stop dan weer dan is hij stuk

gr francois

Snellebaksteen

Klinkt idd als een branstof pomp die te veel interne weerstand gekregen heeft.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: Snellebaksteen op 10-12-2008 08:37:42
Klinkt idd als een branstof pomp die te veel interne weerstand gekregen heeft.

Vastgelopen dus. Een elektromotor welke stilstaat en voorzien van spanning wordt trekt in theorie oneindig veel stroom. De praktijk komt daar aardig in de buurt..


Gr ;)

V69

Bedankt voor de hulp mensen!
Ik was er al bang voor, maar had toch gehoopt dat het alleen de 103 was.

Heeft er iemand een tip wat het beste aan te schaffen?
Origineel of goeie imitatie?

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

havias

Ik heb het zelfde probleem gehad, brandstofpomp verbrand door te weinig benzine in de tank. Er was toen geen imitatie te koop. Een nieuwe kostte mij  €  400,--. (2005)
Bij Staal, Volvo sloperij in Noordhorn, stonden toen acht 850-modellen.
Alle brandstofpompen waren er al uit. Oók een 850-kwaal dus.

Ludo

Citaat van: havias op 14-12-2008 12:35:37
brandstofpomp verbrand door te weinig benzine in de tank.
...
Oók een 850-kwaal dus.

:eusa_naughty:
een 850 eigenaar kwaal.  ;)

stap

Mocht je een 2e hands zoeken, ik heb er een paar weken terug een bij Elferink gehaald. Hij had ze op voorraad op de plank voor 65 euro en 3mnd garantie.

voor adres even googelen

succes Mark

michiel

Of ga naar ET Marc en bestel voor ongeveer een kwart van de nieuwprijs van een originele een Walbro.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

t5karel

Citaat van: michiel op 14-12-2008 12:52:38
Of ga naar ET Marc en bestel voor ongeveer een kwart van de nieuwprijs van een originele een Walbro.
Is idd de kortste klap,2e hands brandstofpomp zou ik geen lekker gevoel bij hebben.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

-D©©©L-

Citaat van: michiel op 14-12-2008 12:52:38
Of ga naar ET Marc en bestel voor ongeveer een kwart van de nieuwprijs van een originele een Walbro.

Da's appels met peren vergelijken; "een originele" is een complete unit, geen losse pomp met slangetjes.

thuur

Citaat van: Ludo op 14-12-2008 12:37:09
Citaat van: havias op 14-12-2008 12:35:37
brandstofpomp verbrand door te weinig benzine in de tank.
...
Oók een 850-kwaal dus.

:eusa_naughty:
een 850 eigenaar kwaal.  ;)

Nou, mijn pomp kon bij 360dkm en 1,2 bar toch echt niet voldoende peut leveren...


Gr ;D

Ludo

Citaat van: thuur op 14-12-2008 14:54:29
Citaat van: Ludo op 14-12-2008 12:37:09
Citaat van: havias op 14-12-2008 12:35:37
brandstofpomp verbrand door te weinig benzine in de tank.
...
Oók een 850-kwaal dus.

:eusa_naughty:
een 850 eigenaar kwaal.  ;)

Nou, mijn pomp kon bij 360dkm en 1,2 bar toch echt niet voldoende peut leveren...


Gr ;D

dat kan inderdaad.
maar een verbrande brandstofpomp komt voor 99,9% enkel voor bij lpg rijders.  ;)

havias

Ik heb in 10 verschillende automerken gereden en bij te weinig of geen benzine nog nooit een verbrande brandstofpomp gehad.
Voor mij blijft het een 850 kwaal  :)