steve2507 stelt zich voor [foto's!]

Gestart door steve2507, 09-12-2008 20:57:08

Vorige topic - Volgende topic

steve2507

Ik heb reeds enkele berichten achtergelaten op het forum, dus ik dacht laat ik me maar eens voorstellen.
Mijn naam is Stefan, 23 jaar, en woon in de buurt van Haarlem.

Specs (in het kort)
Ik rijd een witte Volvo C70 T5 uit 1999, met zo'n 135k op de teller. Ik heb 'm gekocht bij zo'n 127k, ongeveer 4 maanden geleden. Heb deze inmiddels laten chippen door RICA, wat goed zou moeten zijn voor 310pk.
Verder zit er beige lederen bekleding in met electrisch verstelbare stoelen, en een dakraam.

Foto's
Duur even, heb je ook wat (geen moeite gedaan over setting oid):

Problemen tot nu toe
Overigens heb ik al aardig wat problemen gehad met de auto. Zie hieronder:
Bobines
Niet kort nadat ik 'm had aangeschaft ging ik ermee op vakantie richting Frankrijk, waar één voor één alle 5 de bobine's het begaven. En vooral in Frankrijk is dat geen pretje, omdat ze daar relatief weinig Volvo dealers hebben, en de onderdelen ook nog eens duurder zijn dan in Nederland.
Inmiddels zijn dus alle bobines vervangen.

ABS
Vervolgens begaf de ABS controller het, en heb ik die open moeten maken en de punten opnieuw gesoldeerd. Zoals aangegeven op dit forum overigens; hulde daarvoor.

Stoelen
Verder is bij de rijderstoel de veer losgeschoten die ervoor zorgt dat de stoel weet in welke stand die staat. Daardoor is het momenteel niet mogelijk de stoel te verschuiven zonder de microswitch aldaar in te drukken. (sinds enkele weken)
En de bijrijderstoel wil niet meer naar voren komen. Alle electronica werkt nog, maar zodra je de hendel omhoog haalt en de stoel naar voren probeert te duwen lijkt het wel alsof die ergens vastzit. (in Frankrijk gebeurd, is dus reeds een tijdje zo)

Climate control
Sinds vanochtend lijkt het wel alsof de climate control de blower niet meer correct aanstuurd. Ik kan 'm zelf nog wel harder/zachter zetten, maar dat gebeurd niet meer automatisch. Daarnaast knipperen de lampjes van airco bij het starten, wat aanduid dat er een probleem is.

Dat was het wel, als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. En zelf zullen jullie van mij vast nog wel wat vragen tegemoet zien in de diverse subfora's ;)

Bouke

Welkom Steve

We zien de foto´s wel tegemoet  :eusa_whistle: ;D

francois

welkom steve

jammer van de kleine foutjes van je auto komt allemaal goed   :eusa_clap:

gr

darius

Ok steve welkom hier en veel plezier op het forum.
gr Darius
No show, only go.

Bram

Welkom hier!

Volhouden, ze zijn het waard!

(wel even plaatjes maken, zag nog nooit een witte).

MichielMaas

Welkom en veel fijne km gewenst. Foto ??

Eugene

Een witte C70?  :eusa_drool:

Foto's!!!!

owja, welkom  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

FGG

Een witte C70, daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar. :eusa_drool:

Welkom op 't Forum, Stefan.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Chris

Hallo Stefan,

Welkom op het forum! We wachten rustig op de plaatjes van de witte C ;D Veel plezier ermee ;).

Groeten,
Chris

RobbertC70

Welkom Stefan!

Weinig kilometers zeg, kan nog heel veel jaren mee dus!
Jammer van al die mankementen, ik zal niet zeggen dat ik met de mijne nooit wat gehad hebt maar jij krijgt alles wel op heel korte tijd voor je kiezen. Sh*t!

Wel volhouden, je zult het met mee eens zijn dat het een schitterende bak is.
En de combi wit/beige lijkt me ook mooi om te zien... hopelijk snel!

steve2507

Het is zeker de weten een schitterende bak. Wat dingen die mogelijk gewijzigd gaan worden: zwarte gril & 18" velgen eronder (dezelfde als die er nu onder hangen in dat geval).

Heb inmiddels overigens OBD uitleesapperatuur + software (PCMscan), maar merk dat die geen codes van de climatecontrol kan uitlezen. Jammer... Gebeurd nu bijna dagelijks namelijk, dat de lampjes aan het knipperen zijn, en ik handmatig de blower moet regelen. Heeft wel iets weg van het ABS, die gaf ook niet altijd problemen, maar het werd wel steeds erger. Kan het zijn dat ook in de climatecontrol unit zooi opnieuw moet worden gesoldeerd?

thuur

Citaat van: steve2507 op 17-12-2008 13:46:41
Heeft wel iets weg van het ABS, die gaf ook niet altijd problemen, maar het werd wel steeds erger. Kan het zijn dat ook in de climatecontrol unit zooi opnieuw moet worden gesoldeerd?

Nee. Die controllers staan niet bekend om slechte solderingen. Je zult het waarschijnlijk in de sensolerij of fan moeten zoeken.

Gr 8)

J a a p

Prachtige bak! Briljante combi van wit en beige interieur!

Nu nog een stel 18 inch tritons, en verlagen.
Wannabe C70 rijder.

D-J

V70 T-5D

Falappa13

Hé Steve,

Echt gaaf een witte, nog niet eerder gezien.
Hopen dat jij je probleempjes snel gefikst hebt. Vergroot wel weer het rij genot.

Hoi