Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Ai Freek, klinkt allemaal niet zo best.
Hopelijk gaat het meevallen  :eusa_pray:

Succes!
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

wepster

is niet je thermostaat stuk dan wil hijdit soort fratsen ook nog al eens uithalen ???

)()()sT

Of de sensor... Toen die mij stuk was viel het me op dat de fan ook niet aansloeg terwijl ie dat vantevoren bij dat rijpatroon/buitentemp/etc. wel deed.

Je schreef dat er niks aan de motorloop veranderde terwijl je injector 3 losmaakte... Liep ie dan op 4 poten ??? Of liep ie toen op gas  ;)

jan piet

Citaat van: Freakybaby op 12-03-2011 16:26:20

Vanmorgen viel me al op dat de bougie uit cilinder 3 zwart was, de rest was schoon. Als ik de injector van cil 3 los trek dan heeft dat geen invloed op de motorloop.
Als ik de peilstok een stukje eruit trek dan speelt de auto stoomboot, ook na een rit van 50 km.

Ik ben effe niet zo vrolijk.. Is er een manier om de fan continu te laten draaien? Dan kan ik dat wellicht nog testen.

Gr F

Hoi Freek,
Datgene wat je hier omschrijft is eng-achtig... Ook mijn motor hield de KVS vast en ineens knalde alles er uit, keurig stationair lopen, gewoon trekken niets aan te merken en dan ineens had je dat geduvel weer. Bij gasgeven idd rook uit de peilstokbuis als je de peilstok iets optrok. Bij mij was er uiteindelijk een klein scheurtje waar KVS door druppelde bij hogere toerentallen en echt warme motor de boosdoener.
Alleen heb ik dat fanprobleem nooit gehad  :eusa_think:
Wil je niet in mineur brengen maar gezien de kmstand, leeftijd en onze rijstijl zou't zomaar kunnen. Ik heb er bij mij altijd het idee bij gehad dat de vorige minder liefhebbende en onvakkundige VW monteur te laat iets aan de de kapotte thermostaat sensor enz heeft gedaan. Dat speelt miz niet bij jou..

Gr, JP  :eusa_pray:

thuur

Had jij een originele airco of Deltamil?

In het laatste geval is het fanrelais toch verdacht.

Gr ;)

Freakybaby

De fan doet het zeker als de airco aan staat, volgens mij niet als de motor stationair draait, maar dat heb ik nog niet 100% zeker.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: thuur op 13-03-2011 10:44:49

Gr ;)

Volgens mij een Deltamil.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Citaat van: Freakybaby op 13-03-2011 10:51:09
Citaat van: thuur op 13-03-2011 10:44:49

Volgens mij een Deltamil.

Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat Deltamil het relais op 'zijn eigen manier' aanstuurt en het Volvo fanrelais overslaat. Heb je nog een goed relais om te testen?

Zo niet, kijk even of er 2-SPEED op staat of niet dan stuur ik je wel een passend relais.

Gr ;)

Freakybaby

Ik ga even kijken of er 2 speed op staat... Passend relais heb ik niet, daar heb ik gisteren al naar gezocht.

Freakybaby

relay coolingfan 2 staat er op.

Sorry voor de crappy phonepic, maar dan heb je een idee hoe ie eruit ziet.

thuur

Ik zal vanmiddag even in mijn onderdelenbak grabbelen ;)

Gr 8)

Freakybaby

Mijn dank is groot!
Ik PB je mjn adres even.

Freakybaby

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

arjenT5R

Zijn er ook pics ofzo? Ik kan hier geen filmpjes kijken internet te langzaam,
is ie overleden?  :'(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!