Vialle LPI G3 Computer 'storing'

Gestart door Dane, 30-12-2008 16:43:12

Vorige topic - Volgende topic

Dane

Een goedesmiddags allemaal,

Om maar met de deur in huis te vallen: Sinds aanschaf doet mijn S70 het prima op LPG, echter: De LPG-computer blijft aangeven dat de tank 'vol' is (alle lampjes groen), ook als deze nagenoeg leeg is. :eusa_think:

Nu is dat niet zo'n drama, ik weet zo'n beetje om de hoeveel km ik moet tanken, maar misschien dat iemand dit eerder bij de hand heeft gehad? (En een reset o.i.d. al uitkomst kan bieden) :angel:

Mocht er iemand zijn die iets soortgelijks bij de hand heeft gehad, hoor ik het graag!  8)

-D©©©L-

Vermoedelijk is de vlotter vast gaan zitten doordat je nog een vlotter lagertje hebt (een zgn "cartridge") met een nylon busje, dat krijgt na verloop van jaren wat ruimte op de as en kan de boel blokkeren. De nieuwere versies hebben een bronzen busje, dat blijft wel heel.
Een nieuwe "cardridge" kost ca 45 euro (ex montage), op zich is het wel slim om het gas-loos maken van de tank en het verwijderen van de pomp/vlotter (nodig voor reparatie) te combineren met het vervangen van de lpi-pomp olie. Dat is dan maar 10 minuten extra werk (en een beetje olie natuurlijk).