kortstondige terugval toerental

Gestart door )()()sT, 15-12-2008 21:58:38

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Forummers,

Ik heb iets "kleins" wat me al een tijdje irriteert aan de V70.
Het is me beginnen op te vallen als ik een tijdje in een file stond of voor een stoplicht. Heel soms valt dan ineens het toerental terug tot ca. 600 rpm. Dit duurt maar een seconde, en erna wordt de boel weer bijgeregeld en is het goed.
De ene keer gebeurt het wel, de andere gewoon weer een tijdje niet (de laatste tijd wel 1x per dag). Vandaag ook toen ik in Maastricht vanuit het werk in de file reed, en erna nog eens toen ik bijna thuis was en stilstond.
Vrijdag voelde ik het ook toen ik ca. 1500 toeren reed in een file; heel kort een schokje en erna is het weg.
Geen foutmeldingen, geen lambdalampje of iets dergelijks.
Ik heb het al eens kort met Thuur erover gehad, denkende in de richting LMM, stationair regelaar, lambasonde (voorste)??

Iemand tips voor de aankomende vakantie?  8)

)()()sT

Ludo

Citaat van: )()()sT op 15-12-2008 21:58:38
Ik heb het al eens kort met Thuur erover gehad, denkende in de richting LMM, stationair regelaar, lambasonde (voorste)??

heb je daar ook iets mee gedaan?.
stationair regelaar gereinigd?.
LMM eens uitgewisseld?. (Thuur heeft nog een goeie  ;D )

anders het tankontluchtingsventiel ook eens afkoppelen, kijken wat ie dan doet.

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 15-12-2008 21:58:38
Iemand tips voor de aankomende vakantie?  8)

;D
Komende week dit soort dingetjes eens proberen en kijken of het wat oplost.....

classicT5

Dit is wel een oude koe uit de sloot halen, maarre joost hoe heb je dit ooit opgelost?

Ik heb namelijk hetzelfde op het moment en ben zoekende wat de oorzaak is

UserID6342

)()()sT

Nee!  :eusa_doh:

Want daarmee doet ie het nog steeds ;D

blastaway

Mln eens uit de saffron wisselen dan?
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

innocenti

Ik ken nog 2 NBP V70Ren op LPI die hetzelfde doen. Ik heb het inmiddels maar geaccepteerd  ;). Hoort blijkbaar bij het karakter van de auto.

glenfiddich1983

Had het in de S70 2.5T ook.

Een of twee maandjes terug bobine, rotor en verdeelkap vervangen. Tot nu toe is het niet meer voorgekomen. Al heb ik sindsdien misschien 1.000 km gereden in de S70, dus ik hou nog even een kleine slag om de arm of het écht voorbij is.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

)()()sT

Ik heb alles al vervangen; lmm, lambasonde, nokkenas- en krukassensor, motor ;D.
De saffron heeft het overigens minimaal, soms voel ik stationair een bokje, maar bij de blauwe duikelt echt het toerental tot 500 rpm. terug ::)

widebody

Citaat van: )()()sT op 29-10-2014 12:27:05
Ik heb alles al vervangen; lmm, lambasonde, nokkenas- en krukassensor, motor ;D.
De saffron heeft het overigens minimaal, soms voel ik stationair een bokje, maar bij de blauwe duikelt echt het toerental tot 500 rpm. terug ::)

Alles opruimen en een N D5 kopen :evil:

schutten

Afspraak maken met de gasboer,en zorgen dat de fueltrims kloppen.

classicT5

Fijn om te horen dat ik dan niet de enige ben :-)

Heb verdeelkap, bougies, bougiekabels al vervangen. Zat nog te twijfelen over de bobine, maar als ik Joost zijn ervaring zo lees, dan zit het daar waarschijnlijk ook niet in.

Zou lambdasonde nog een spelbreker kunnen zijn in deze?

@schutten, ik rijd op benzine en heb dat ook.

innocenti

Mijne doet t zowel op gas als op benzine. Alleen niet als de stroom eraf is geweest en het motormanagement zich opnieuw inregelt. Dan is t n week of zo weg.