"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

JA dan is de kans dat het pakje van nickk langs komt drijven sowieso al groter als dat ik het met de post krijg
wat een ellendeeee
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

je weet dat die zeeuwen daarom van die lange vingers hebben he, van het aan de dakgoot hangen in 54... :eusa_wall: 53 moet dat zijnnatuurlijk.
No show, only go.

nickk.

En dan heb ik me daarvoor de ...... gehaast om t pakketje op tijd in de brievenbus te kletteren. :eusa_wall:

KUKO (Rob)

arjenT5R

enfin vanmiddag weer regen en wind en ellende dus was het tijd voor een "inside job"
Ik had al een tijdje een tellerbak liggen die tot 260km/h gaat
de mijne gaat maar tot 240 per uur en het "tandwieltje" was stuk.

De reden dat er een bak tot 260 in moet is omdat ik er een versnellingsbak van een '96 R
onder heb hangen en als ik 100 op de cruise door de tunnel reed kreeg ik precies een bekeuring voor 109km/h
ofwel ik had een afwijking van ruim 10 % met de 18 inch wielen was dit bijna 15%.

Nouja maar begonnen met het obd-1 topic te lezen hoe de km-stand uit te lezen
dat gedaan 352.691 km. De nieuwe tellerbak tot 260 uit elkaar gepeuterd en
deze km-teller op 352.691 gezet ipv 281.000.

Toen het dashboard uit elkaar oude er uit en de teller tot 260 er in.
voor het eerst sinds ik de wagen heb telt ie weer km-ers
en ik heb nu precies gps snelheid op de teller  :D

Al met al weer een puntje van de lijst verwijderd en misschien iets minder bekeuringen dit jaar.

fijn hoor  :D

arjenT5R

oh en nog een fotootje van de oude  :D

Ewout Schalkwijk

Hoe komt dat het verschil tussen de ODB kilometers en de oude klok? Loopt het al zo lang verkeerd?

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Thijssie!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-03-2010 18:11:30
Hoe komt dat het verschil tussen de ODB kilometers en de oude klok? Loopt het al zo lang verkeerd?

Ewout

Ken je niet lezen ofzo? ;D

Maaruh ik wist niet dat er tellerbakken bestonden MET turbometertje en MET 240 km/h aanduiding? Is dat soms uit een 2.0 T5?

Geert-Jan

Netjes Arjen. :eusa_clap:

nog steeds jammer dat zo'n turbo metertje ontbreekt in de V70

en nu op de juiste snelheid door de tunnel hè. ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Thijssie! op 31-03-2010 18:16:42Ken je niet lezen ofzo? ;D

Ja, ik ken heel goed lezen, maar dat kan het wel eens voorkomen dat je iets niet begrijpt. Soms blijft het kwartje een beetje hangen.... En dan vraag ik gewoon hoe het dan zit...

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Thijssie!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-03-2010 18:36:11
Citaat van: Thijssie! op 31-03-2010 18:16:42Ken je niet lezen ofzo? ;D

Ja, ik ken heel goed lezen, maar dat kan het wel eens voorkomen dat je iets niet begrijpt. Soms blijft het kwartje een beetje hangen.... En dan vraag ik gewoon hoe het dan zit...

Ewout

Ik pestte je maar ;)

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 31-03-2010 17:58:10

http://i40.tinypic.com/2ce6uwy.jpg
http://i41.tinypic.com/23uewc4.jpg
http://i44.tinypic.com/34zhqma.jpg

fijn hoor  :D
Hahaha, leuk werk he ?  Netjes gedaan jongen ziet er weer top uit, maar wat zie ik, heb jij geen boordcomputer in je auto zitten ?  Of zie ik dat nu echt verkeerd ?

Jeff

Dirk dat is toch echt een boordcomputer volgens mij hoor... :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

mehn

Citaat van: Thijssie! op 31-03-2010 18:16:42
Maaruh ik wist niet dat er tellerbakken bestonden MET turbometertje en MET 240 km/h aanduiding? Is dat soms uit een 2.0 T5?

Zit ook in de arabische 850's waarvan er hier heel wat rondrijden ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

klopt die van mij is een saudi arabische wagen
uit '94 en de tellerpuls uit de bak is net wat anders als die uit een nieuwe bak...
geld volgens mij alleen voor de automaten. En die tellers gaan dus tot 240km/h weet niet precies de reden
misschien dat maikel er meer over weet?

@ dirk dankje  :) en er zit wel degelijk een boordcomputer in   ;)

al zeker 3 jaar draait de km teller niet mee dat verklaard het verschil van ruim 50dkm  ;D

@geert-jan ik heb die tot 240km/h over bij jou inbouwen?  ;D