Defecte koplampwisser?

Gestart door J. Hoeksema, 22-01-2004 08:01:02

Vorige topic - Volgende topic

J. Hoeksema

Ik heb gisteren gemerkt dat mijn rechter koplampwisser van mijn volvo S70 het niet meer doet!
De linker zwaait nog vrolijk mee met zijn twee grote broers, maar de rechter weigert iedere vorm van begroeting.
Wat mij verder opgevallen is, is  dat de (defecte) rechter koplampwisser een beetje speling heeft, "je kan de wisser een beetje heen en weer schudden" terwijl bij de linker dit niet het geval is. Verder zat de rechter koplampwisser achter stootpalletje (zit tussen de bumper en de koplamp) toen ik er achter kwam dat hij het niet meer deed. Misschien is dit de reden waarom hij het nu niet meer doet. Overig staat de rechter koplampwisser nu ook in een iets andere positie op de koplamp als de linker. Heeft iemand enig idee hoe ik de rechter koplampwisser weer in beweging krijg en hoe ik dit het best kan oplossen?

Alvast bedankt,

Jafeth Hoeksema.

Ramon

Koplamp loshalen (krijg je ruimte om bij je motortje te komen),  vervolgens de motor met wisser as demonteren. Je kan kijken of je het motorhuis uit elkaar kan halen. Vaak zit er oxidatie/vuil in waardoor je as zwaar gaat draaien. Meestal is het motortje verbrand. Op de sloop een ander motortje halen is de goedkoopste oplossing. Check wel eerst de voeding naar het motortje.

Succes,

Ramon    
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !