Relais 102

Gestart door viking_in_shorts, 03-11-2007 20:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Ludo op 03-11-2007 23:43:24
Citaat van: elianmars op 03-11-2007 23:24:18
Onderdeelnummer van relais 201 is 9494424.

:eusa_naughty:

9148880

Bij mij zit toch echt nummertje 9494424 er in, hoor:




Ludo

dat is vreemd, volgens Vadis is die van de claxon.


elianmars

Ik vond het ook vreemd. Kwam 'm namelijk ook al tegen als relais voor de startmotor.......  :eusa_think:

thuur

Staat er een J op de bovenkant gedrukt?


Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 04-11-2007 00:30:29
Staat er een J op de bovenkant gedrukt?


Gr ;)

Gaat die vraag over dat relais van mij?

Zoja, dat zit ingebouwd en op dit moment is mijn zin om in de wagen te klauteren en de afdekplaat los te schroeven om dat te controleren, nul......  :eusa_shifty: ;D ;)

thuur

Er zitten 3 (afh. van opties) dezelfde relais' naast elkaar (naast de zekeringen) met opdruk J. Die zijn uitwisselbaar.

O, en ze kosten 5 euro bij de automaterialenhandel ;D


Gr 8)

elianmars

Ik weet trouwens wel, dat er geen nummer (201) op staat. Staat op het andere dat ik nodig had voor de mistlampen wel (213).

Ludo

in de gewone lichtrelais (104/108) zit ook nog verschil.
je hebt er een voor auto's met mistlampen en een voor auto's zonder mistlampen.
wat is daar het doel van?.

elianmars

En bij de weg, dat bewuste relais zat in een originele Volvo mistlamp-set, aangeschaft door Remond.
Hij heeft alleen de twee mistlampen gebruikt. Rest had hij over. Dat heb ik dus van hem overgenomen.
Die set bestond (behalve dus de lampen) uit de kortere roosters voor in de bumper, schakelaar, het bewuste relais en twee maal nummer 213, een grijze en een groene. Geen idee waarom er twee nummers 213 bij zaten. Ik heb alleen de groene gebruikt.

viking_in_shorts

ok, heb blijkbaar een erg interessante coversatie gemist gisteren door nog even naar de zoveelste CSI herhaling te gaan kijken.
Wat lees ik hier?

Relais 213 doet iets. (Volgens mij heb ik die gezien voordat het licht uitging)
Relais "J" doet ook iets (=zitten er meerdere van naast elkaar en kan ik even omwisselen)

Ik zal eens zoeken naar deze twee dingen voordat ik zometeen weg moet. Vanavond hopelijk meer...

viking_in_shorts

Ok, toen ik vandaag thuiskwam was de zon al onder. Morgen nog maar eens proberen te kijken. Wel gezien dat zekering 17 nog steeds goed is. Dus maar op zoek naar J of 213 relais.

edwin2006

En toen bleken zijn lampen kapot en overleden te zijn  :eusa_wall: :-[ :eusa_whistle:

Misha

Citaat van: elianmars op 04-11-2007 00:45:05
En bij de weg, dat bewuste relais zat in een originele Volvo mistlamp-set, aangeschaft door Remond.
Hij heeft alleen de twee mistlampen gebruikt. Rest had hij over. Dat heb ik dus van hem overgenomen.
Die set bestond (behalve dus de lampen) uit de kortere roosters voor in de bumper, schakelaar, het bewuste relais en twee maal nummer 213, een grijze en een groene. Geen idee waarom er twee nummers 213 bij zaten. Ik heb alleen de groene gebruikt.

Heb je de meegeleverde inbouwhandleiding niet gelezen ?  :evil:

Tweede relais is voor bepaalde markten, ik dacht Japan (zo uit mijn hoofd.)

Hoef je dus idd hier niet te gebruiken, heb hem ook nog liggen

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 05-11-2007 18:53:50
Citaat van: elianmars op 04-11-2007 00:45:05
En bij de weg, dat bewuste relais zat in een originele Volvo mistlamp-set, aangeschaft door Remond.
Hij heeft alleen de twee mistlampen gebruikt. Rest had hij over. Dat heb ik dus van hem overgenomen.
Die set bestond (behalve dus de lampen) uit de kortere roosters voor in de bumper, schakelaar, het bewuste relais en twee maal nummer 213, een grijze en een groene. Geen idee waarom er twee nummers 213 bij zaten. Ik heb alleen de groene gebruikt.

Heb je de meegeleverde inbouwhandleiding niet gelezen ?  :evil:

Tweede relais is voor bepaalde markten, ik dacht Japan (zo uit mijn hoofd.)

Hoef je dus idd hier niet te gebruiken, heb hem ook nog liggen



Meegeleverde inbouwhandleiding? Ik heb niks ontvangen......  :eusa_snooty:

Nu je 't zegt, ik heb zoiets gelezen op een Engelse site, over de Japanse markt. Maar wat zal het verschil dan zijn? Krijgen je mistlampen dan spleetoogjes, of zo?  :eusa_think:

Lampje

Bump: ik snap de zoekfunctie nu :P Ja, heeft even geduurd.

Bij mij was het rechtermistlampje kaduuk. De garage heeft dit, terwijl hij toch op de brug stond, even verwisseld.

Een dag later waren allebei de mistlampen uit. Weet niet of ze kapot waren.

Bij de Turk gisteren op de brug geweest. Zekeringen doorgemente, waaronder #18. Hij is heel.

Draden bij de mistlampen los, met lichten aan en de mistlampschakelaar aan. Conclusie?

Hij maakt geen massa. Duidt dit op het relais of duidt dit op een los of gecorrodeerd contactje? Zo ja, waar in de motorruimte mag ik gaan zoeken?

Groeten en bedankt!