Trillen, bonken, schudden....

Gestart door Falappa13, 13-12-2008 10:15:37

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Ik zeg binnenste homokineet...;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70geRwin

Het kan ook nog in de ophanging van moter en bak zitten, rubbers allemaal nalopen kan ja goed zelf.

Belangrijkste zijn de bovenste die boven het blok, die aan de bestuurderskant tussen subframe en bumper en de onderste motorsteun die onder de distributie zit tussen blok en subframe.

Bovenste echt even trekken aan blok of iemand anders gas laten geven anders is het moeilijk te zien of deze nog echt goed is, ziet er vaak goed uit maar is vaker kapot...

Falappa13

Binnenste Homokineet? Waar moet ik die zoeken? Links / rechts? Zit die aan de bak kant dan? Of bedoel je aan de fusee kant? Is dat ook echt een Homokineet of meer een kruiskoppeling?

Falappa13

Spekkie99, er zit wel iets speling denk ik. Laat ik het zo zeggen, bij gas geven zie ik de as in het rubber naar achter en voren bewegen. En dat was dan nog niet eens echt gas geven en gas los....
Ik heb enige tijd geleden al wel zo'n nieuw (verbeterd) rubber besteld bij European Tuning, alleen nog steeds niet ontvangen. Ik had al gelezen dat dat een puntje van aandacht was.

Olie van de bak (warm) zag er goed uit, rook niet verbrand en ook het juiste niveau.

V70geRwin

Denk dat het een combinatie van genoemde dingen is...

Andere rubbers ook nog bekeken aan de onderkant?

Binnenste homokineten zijn die het dichtst bij de bak.

Falappa13

Okidoki, a.s. woensdag op de brug en prutsen maar.... ;) Hopen dat het probleem snel en met een beperkte hoeveelheid euries te verhelpen is.

Als ik het probleem gelokaliseerd heb, laat ik het weten.

Senk Joe !

PeterM

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, auto begon bij een bepaald toerental helemaal te schudden en na het loslaten van het gas was het weg. Ik heb alle motorsteunrubbers vervangen en geen resultaat. Het bleek bij mij de korte aandrijfas te zijn. Ik heb de 850 op de brug gehad, de wielen vrij en er rustig aan gedraaid en zag bij het draaien van het linkerwiel dat ie niet 100% vrij ronddraaide, hij haperde en op dat punt zag ik de versnellingsbak een klein beetje op en neer gaan (en een klein krakend geluid maken). Ik heb de aandrijfas vervangen en alle trillingen en schudden behoorden tot het verleden.

Succes met je speurtocht en misschien heb je aan bovenstaande iets.

Peter

Falappa13

Buongiorno Peter,

Daar heb ik zeker iets aan !!!! Dankje.
Ik heb via een vriend gisteren een identiek verhaal gehoord. Bij hem trad het op rond 70 km/h. Ook een aandrijfas. Dus ik vermoed dat ik mijn speurtocht kan beperken....

Ciao

Falappa13

OPGELOST !!!!!

Motorsteun (rubber) links onder aan het blok (dicht bij aandrijfas) was kapot.
Vervangen en het probleem is opgelost. Rijdt als een zonnetje. :eusa_whistle:

Denk dat het raadzaam is om t.z.t. de andere rubbers ook maar te vervangen (uitwisselen tegen die verbeterde versie)....

Iedereen bedankt voor het meedenken !

V70geRwin

Goed nieuws  :eusa_clap:

Welk rubber is het precies?

Links in de zin bij distributie/bijrijderskant of links bij de bak/bestuurderskant...  ;)

Falappa13

Precies, net wat ik dacht. :eusa_dance:

Links, bak/bestuurderskant.