Wil niet starten en rijden op benzine.. gas na resetten ok

Gestart door Martijn27, 16-12-2008 00:35:01

Vorige topic - Volgende topic

Martijn27

Hallo beste volvo kenners (hoop ik  ;D)

Ik heb sinds zaterdag een probleem met mn volvo 850 20v G3 1995. (sinds het koud is  :eusa_think:)

Hij wil niet starten op benzine nie en ook niet rijden op benzine nie (Onze Fonz..)
Pas na het loshalen van de minpool vd accu (resetten LPG-computer) start de auto op LPG met pijn en moeite. (lees +/- 5 seconden) . Het toerental is dan erg laag (300 omw/m). Als ik dan direct gas geef pak ie op en loopt ie direct als een zonnetje (op LPG).  Dit probleem doet zich voor bij elke start (zowel koud als warm).

Bij het rijden overschakelen van LPG naar benzine gebeurt er niks.. Geen gestotter, gewoon niks.. De motor valt geruisloos stil.

Ik heb al even gechekced op problemcar.nl. Die hadden het over relais 103 (benzinepomp)?

Wie o wie van jullie 850-kenners weet hier raad mee. (De ANWB iig niet.. die had geen zin om te meten, zelfs niet op verkzoek, hij starten mn volvo en taaide af. :eusa_wall: Lekker dan!)

O ja mn istallatie is één die door volvo zelf is ingebouwd. Dus van af de eerste kilometer. Er zit ook een Volvo LPG boekje bij. (Vialle?)

thuur

103 en benzinepomp zijn de hoofdverdachten hier. 103 kun je even overbruggen om uit te sluiten, de pomp moet je horen brommen achter de achterbank bij contact op II.

Gr 8)

Martijn27

Hey Thuur bedankt!

Hoe overbrug ik een relais zonder dat mn auto afbrand? (serieuze vraag)
Ik hoor mn pomp idd niet bij het op contact zetten.. Wel een andere brom onder de motorkap ergens..

thuur

Citaat van: Martijn27 op 16-12-2008 00:38:07
Hey Thuur bedankt!

Hoe overbrug ik een relais zonder dat mn auto afbrand? (serieuze vraag)
Ik hoor mn pomp idd niet bij het op contact zetten.. Wel een andere brom onder de motorkap ergens..

We hebben een zoekfunctie, maar omdat je nieuw bent is het je vergeven ;D

1 en 3 moet je bruggen (verbinden):

Stukje dikke kabel van een paar cm, daar knijp je 2 platte stekkers aan. Je vindt het relais naast de zekeringen (kapje los, 4 torxjes).

Dan weet je zeker dat de pomp wordt ingeschakeld. Hoor je hem dan nog steeds niet brommen, dan vrees ik dat ie verbrand is. Wilde gok: je hebt niet veel benzine bij je doorgaans.... (liter of 20 wordt toch echt minimaal aanbevolen)

Gr ;)

Martijn27

OK top, bedankt!

Vanochtend stond ik weer. Wilde naar mn werk en starten ho maar..

ANWB weer gebeld.. is immers "gratis" (als je lid bent..). Deze man was een stuk professioneler. Hij wilde naast het starten ook helpen met het opsporen van het benzineprobleem. Relais 103 gechecked, die was ok. Dus jammer maar helaas de pomp naar de maan.. maar wel een gratis diagnose! plusje voor de ANWB!

Een hamertje-tik op de tank tijdens het starten en ja hoor hij liep. Direct naar dealer gereden (auw, wat een prijzen..) maarja kan weinig anders ben afhankelijk van mn auto voor mn werk. Elke dag +/- 130 km rijden.

Die hebben er nu een nieuwe pomp ingezet. Kan morgen de auto ophalen.

Kheb een C30 mee als huurauto. Leuke bak, goeie radio en alles werkt prima. Toch wel een stuiter-bak (17" wielen) en veel windgeruis! Dat had ik niet verwacht. Hij maakt gewoon meer herrie dan mn oude beestje met 375.000 km op de klok.

Maargoed, het is opgelost!

En Thuur, een diagnose op afstand stellen is echt top!

Laterzzzz!

Martijn27

Vandaag mn mooie 850 weer opgehaald. Loopt en start als een tiet!

Ik zal het benzineniveau in de gaten houden, de tank zat btw bijna vol..

Bedankt voorje hulp!