VVIS tuning project, weer eens wat anders.

Gestart door razorx, 21-12-2008 17:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogerV701998

Citaat van: triton op 05-12-2009 10:02:22
Heb vorig weekend vvis ingebouwd en het werkt als een speer op mijn 2.0 20v.
Dus bij deze heeft Yits niets teveel gezegd .

Ben hem op wezen halen bij hem en na wat koffie en shaggies weer na 2 uur huiswaarts gereden .
Toen ik hem in wilde bouwen (was fluitje van cent) zag ik dat er op mijn solenoid geen stekker zat en ook niet te vinden was in de buurt van.....
Na telefonisch contact met Yits draden aangesloten op solenoid en de draad aan de kant van de verdeler voorzien van een geschakelde plus.
En ja hoor netjes lampje op groen ,warm gereden en toen maar ff testen.Keurig doortrekken en bij ong. 4100 toeren op oranje.
Wat een feest ;D ;D ;D ;D ;D

Voor een 2.0 liter is dit echt een must ,en kan en wil ik niet meer zonder .

Dus doen als je iets meer power wil uit je 20 klepper zonder turbo


André

Kan iemand dit ook voor een 10 klepper uitvinden? :eusa_shifty: ;D

Misha

Citaat van: rogerV701998 op 05-12-2009 10:07:23
Citaat van: triton op 05-12-2009 10:02:22
Heb vorig weekend vvis ingebouwd en het werkt als een speer op mijn 2.0 20v.
Dus bij deze heeft Yits niets teveel gezegd .

Ben hem op wezen halen bij hem en na wat koffie en shaggies weer na 2 uur huiswaarts gereden .
Toen ik hem in wilde bouwen (was fluitje van cent) zag ik dat er op mijn solenoid geen stekker zat en ook niet te vinden was in de buurt van.....
Na telefonisch contact met Yits draden aangesloten op solenoid en de draad aan de kant van de verdeler voorzien van een geschakelde plus.
En ja hoor netjes lampje op groen ,warm gereden en toen maar ff testen.Keurig doortrekken en bij ong. 4100 toeren op oranje.
Wat een feest ;D ;D ;D ;D ;D

Voor een 2.0 liter is dit echt een must ,en kan en wil ik niet meer zonder .

Dus doen als je iets meer power wil uit je 20 klepper zonder turbo


André

Kan iemand dit ook voor een 10 klepper uitvinden? :eusa_shifty: ;D

Gewoon eerst een 20v VVIS spruitstuk monteren en dan de Lijnolieupdate erop zetten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: rogerV701998 op 05-12-2009 10:07:23
Citaat van: triton op 05-12-2009 10:02:22
Heb vorig weekend vvis ingebouwd en het werkt als een speer op mijn 2.0 20v.
Dus bij deze heeft Yits niets teveel gezegd .

Ben hem op wezen halen bij hem en na wat koffie en shaggies weer na 2 uur huiswaarts gereden .
Toen ik hem in wilde bouwen (was fluitje van cent) zag ik dat er op mijn solenoid geen stekker zat en ook niet te vinden was in de buurt van.....
Na telefonisch contact met Yits draden aangesloten op solenoid en de draad aan de kant van de verdeler voorzien van een geschakelde plus.
En ja hoor netjes lampje op groen ,warm gereden en toen maar ff testen.Keurig doortrekken en bij ong. 4100 toeren op oranje.
Wat een feest ;D ;D ;D ;D ;D

Voor een 2.0 liter is dit echt een must ,en kan en wil ik niet meer zonder .

Dus doen als je iets meer power wil uit je 20 klepper zonder turbo


André

Kan iemand dit ook voor een 10 klepper uitvinden? :eusa_shifty: ;D

Simpel: 10 kleppen erbij :D


Gr 8)

rogerV701998

Citaat van: thuur op 05-12-2009 13:16:59
Citaat van: rogerV701998 op 05-12-2009 10:07:23
Citaat van: triton op 05-12-2009 10:02:22
Heb vorig weekend vvis ingebouwd en het werkt als een speer op mijn 2.0 20v.
Dus bij deze heeft Yits niets teveel gezegd .

Ben hem op wezen halen bij hem en na wat koffie en shaggies weer na 2 uur huiswaarts gereden .
Toen ik hem in wilde bouwen (was fluitje van cent) zag ik dat er op mijn solenoid geen stekker zat en ook niet te vinden was in de buurt van.....
Na telefonisch contact met Yits draden aangesloten op solenoid en de draad aan de kant van de verdeler voorzien van een geschakelde plus.
En ja hoor netjes lampje op groen ,warm gereden en toen maar ff testen.Keurig doortrekken en bij ong. 4100 toeren op oranje.
Wat een feest ;D ;D ;D ;D ;D

Voor een 2.0 liter is dit echt een must ,en kan en wil ik niet meer zonder .

Dus doen als je iets meer power wil uit je 20 klepper zonder turbo


André

Kan iemand dit ook voor een 10 klepper uitvinden? :eusa_shifty: ;D

Simpel: 10 kleppen erbij :D


Gr 8)

Ok, ik kom binnenkort weer langs. koop jij ze in? :eusa_shifty: ;D

Gr. roger

mehn

Citaat van: rogerV701998 op 05-12-2009 13:19:49
Citaat van: thuur op 05-12-2009 13:16:59
Simpel: 10 kleppen erbij :D
Gr 8)
Ok, ik kom binnenkort weer langs. koop jij ze in? :eusa_shifty: ;D

Gr. roger

Volgens mij heeft hij die nog wel achterin die blauwe liggen  :evil:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jasper M

Na het lezen van dit topic ook wel enthousiast geworden. Mn 20v nooit als sloom ervaren, maar iets meer pit bij lagere toeren is natuurlijk altijd welkom.

Waar kan ik bestellen? :D

big ben

Volgens mij bij de "topicstarter"  ;)

dck

Ook ik heb nu een nieuwe VVIS aansturing in m'n 850 2.5 20V.
Na wat kleine problemen ben ik even bij Yits geweest om de oorzaak te zoeken.
Alles doorgemeten, bleek dat in de originele schakeldraad sluiting zit.
Originele schakeldraad doorgeknipt, VVIS aansturing aangesloten en functioneerde direct!
Wel was de overgang naar het grote kanaal pas bij 4.500 rpm dus Yits heeft de VVIS ter plekke even aangepast en nu is de overgang netjes waar het zou moeten zijn, LED gaat mooi van groen naar oranje.

Gezien de sneeuwval gisteren heb ik op de terugweg naar Groningen (180 km) het systeem niet echt goed kunnen testen nog :)


dck

Citaat van: dck op 21-12-2009 19:38:33
Ook ik heb nu een nieuwe VVIS aansturing in m'n 850 2.5 20V.
Na wat kleine problemen ben ik even bij Yits geweest om de oorzaak te zoeken.
Alles doorgemeten, bleek dat in de originele schakeldraad sluiting zit.
Originele schakeldraad doorgeknipt, VVIS aansturing aangesloten en functioneerde direct!
Wel was de overgang naar het grote kanaal pas bij 4.500 rpm dus Yits heeft de VVIS ter plekke even aangepast en nu is de overgang netjes waar het zou moeten zijn, LED gaat mooi van groen naar oranje.

Gezien de sneeuwval gisteren heb ik op de terugweg naar Groningen (180 km) het systeem niet echt goed kunnen testen nog :)



Aangezien de wegen weer wat schoner worden hier in het noorden heb ik het VVIS systeem beter kunnen testen. Heb er intussen zo'n 500 km mee gereden en ik moet zeggen dat de auto eigenlijk over het hele toerenbereik levendiger aanvoelt.
Pakt onderin gewoon mooier en sneller op. Ik heb een Vialle verdamper en daarin is het effect volgens Yits minder groot dan bij andere LPG systemen/merken maar dit is op zich al een hele verbetering voor de 850.

Ben er tot nu toe erg over te spreken, leuke aanwinst en zeker een aanrader.

razorx

#159
Hoogste tijd voor een update:

dck had een harde sluiting naar massa bij het oorspronkelijke aansturingssysteem. Geen probleem: Het oorspronkelijke aanstuur signaal laat zich volledig vervangen door de wijze waarop ik het aanstuur.

Inmiddels, voorzichtig ook wat bekendheid aan dit leuke project gegeven via http://www.matthewsvolvosite.com/.
Kreeg erg leuke feedback van Matthew, en heb een vertaler om het een en ander in echt Engels te vertellen (Mck1)
Het tijdelijke relultaat: http://www.paerl.it/volvo/vvis%20manual%20eng.pdf
Wat credits zijn niet misplaatst:
Dirk342, Gltman, Haasje (Test rijders die geloofden in dit project en, niet onbelangrijk het risico namen het in de praktijk uit te proberen. site: volvo850forum.nl)
Fasttech (tuning bedrijf, namen alle tijd om een serieuze test op te zetten site: fasttech.nl)
Matthew (Moderator van zijn beroemde forum) Goed advies om er iets comercieels van te maken. Uiteraard op zijn Amerikaans, maar juist die weten daar alles van. Bedankt!.
Mck1 van matthewsvolvosite.com heeft de hele text in overleg vertaald.

Bedankt voor jullie bijdragen!
Yits.

haasje

Er staat een typo in zowel bovenstaande verhaal als in de engelse pdf, in beide staat volvo50forum ipv 850

razorx

En dat terwijl ik niets met de 50 serie heb! Gecorrigeerd.

toppertheo

er zijn nu dus al meerdere die met dit systeem rondrijden en volgens mij bevalt het iedereen prima zo te lezen.
zijn er ondertussen ook al gegevens bekend over het verbruik?? is dit minder, meer of gelijk gebleven??

ben druk aan het sparen en hoop dat ik de vriendin over kan halen maar die wil het alleen als het zich ook terug verdient maar kan daar niks over vinden.  :eusa_think:

groeten. 

haasje

Je verbruik veranderd niet, hooguit omdat je wat meer met je gaspedaal gaat spelen :D

razorx

#164
Als eerste  ;) : Verbruik is moeilijk op eerlijke wijze te vergelijken. Temperatuur, snelheid, rijstijl, duur van de rit en brandstofkwaliteit hebben invloed.

Het is vergelijkbaar met chiptuning: De meeste wagens rijden zuiniger bij gelijkblijvend weggedrag. Leef je je uit, dan is je verbruik hoger.

Ik kan wel zeggen dat ik over een jaar genomen 10,6l/100km verbruik, dat dat bij Sas ook zo was maar dat ze nu op 9,6 zit.
Maar mischien is haar rijstijl veranderd.

Ik moet er wel bij zeggen, want ons verbruik is best netjes, dat de diverse sondes en sensors bij bijde roffels nieuw zijn.
Ik ben een beetje dogmatisch op dat punt: Zonder goede informatie kan je ECU niet goed werken.

Tja wat kan je als argument aanvoeren? Ik zou er op grond van ons jaarlijks verbruik volgens de b.c. 200 á 300 liter mee besparen. Als ik eerlijk ben ben ik bang dat er te veel niet controleerbare parameters een rol spelen.
We zitten allebij op zo'n 20 a 30dkm per jaar. Gemiddelde snelheid moet ik even naar kijken.

Groeten,
Yits.