850 slachtoffer kreditcrisis ?

Gestart door LPGLE, 23-12-2008 15:57:15

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citaat van: schotpoort-zutphen op 23-12-2008 20:13:20
Citaat van: Taranis op 23-12-2008 20:05:58
Citaat van: Claudia op 23-12-2008 17:57:57
Dat kan wel wezen....maar die klootviolen (excusez) hebben er wel voor gezorgd dat onze 850's nooit belastingvrij rond gaan rijden.....en dat is de reden dat ze vroegtijdig op de sloop zullen eindigen.

:(

Klopt. Ik speelde ~3 maanden terug met de gedachte een GLT te kopen, in de schuur te steken tot ie 25 jaar oud was en er dan weer uit trekken. Blij dat ik dat niet gedaan heb, want ze zullen inderdaad nooit belastingvrij rijden... dus al die ouwe meuk gaat naar Oost-Europa of de sloop en over 10 jaar verbazen we ons dat ze zowat volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn ::)

En dan heb ik nog mijn R, die in waarde alleen maar stijgt, en een mooi verhaal met foto's in auto,motor klassiek.     ;D

Stijgen ?  Op dit moment absoluut niet en ze doen dat al tijden niet meer ... Nee hoor, de R'en zakken nog steeds en het einde is niet in zicht.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Scooby Doo

Citaat van: AlbertJan op 23-12-2008 17:53:36
Laten we positief blijven. De crisis komen we ook wel weer over heen. Niet te veel in de krant lezen of het 8 uur journaal kijken, maar lekker in de roffel rond rijden.

Dat kan wel wezen....maar die klootviolen (excusez) hebben er wel voor gezorgd dat onze 850's nooit belastingvrij rond gaan rijden.....en dat is de reden dat ze vroegtijdig op de sloop zullen eindigen.

:eusa_think:  :o :eusa_think: :o

Ik dacht dat die regeling niet was goedgekeurd. Of heb ik effe niet opgelet?? (Woon dan ook niet in NL)

Puppy Power!!!

Claudia

Je hebt niet goed opgelet. :-\

En toch....mijn meeuw gaat niet weg! :eusa_snooty:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

LPGLE

Citaat van: Claudia op 23-12-2008 20:25:07
En toch....mijn meeuw gaat niet weg! :eusa_snooty:
Clau,  dan zet hem maar naast mijn bordeaux rode GLE met titans, want die gaat ook niet weg voor een kredietcrisis prijs  :eusa_snooty:
dus al die ouwe meuk gaat naar Oost-Europa of de sloop en over 10 jaar verbazen we ons dat ze zowat volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn ::)
net zoals het mij heeft verbaasd hoe snel de 340 en de 360 zijn verdwenen.....

rifwachter

Citaat van: Turbo-Geek op 23-12-2008 20:19:44

Klopt. Ik speelde ~3 maanden terug met de gedachte een GLT te kopen, in de schuur te steken tot ie 25 jaar oud was en er dan weer uit trekken. Blij dat ik dat niet gedaan heb, want ze zullen inderdaad nooit belastingvrij rijden... dus al die ouwe meuk gaat naar Oost-Europa of de sloop en over 10 jaar verbazen we ons dat ze zowat volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn ::)

En dan heb ik nog mijn R, die in waarde alleen maar stijgt, en een mooi verhaal met foto's in auto,motor klassiek.     ;D

Stijgen ?  Op dit moment absoluut niet en ze doen dat al tijden niet meer ... Nee hoor, de R'en zakken nog steeds en het einde is niet in zicht.

We hebben het dus over 10 jaar.  Kijk maar eens hoe het vaker in klassiekerland verloopt, prijzen dalen totdat iedereen de auto "dumpt" hierna blijven de echte liefhebbers over, en die willen het geld er ook voor uitgeven.  De 850 is nog te jong, maar het komt goed met de volvo 850.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Claudia

Psies!
Kijk maar eens wat een mooie 244 nu kost.
Gewoon laten staan...

Citaat van: LPGLE op 23-12-2008 20:41:37

Clau,  dan zet hem maar naast mijn bordeaux rode GLE met titans, want die gaat ook niet weg voor een kredietcrisis prijs  :eusa_snooty:

Dank voor het aanbod...maar de zilvermeeuw staat al veilig in een stalling. :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

walter leever

Citaat van: schotpoort-zutphen op 23-12-2008 20:45:24
Citaat van: Turbo-Geek op 23-12-2008 20:19:44

We hebben het dus over 10 jaar.  Kijk maar eens hoe het vaker in klassiekerland verloopt, prijzen dalen totdat iedereen de auto "dumpt" hierna blijven de echte liefhebbers over, en die willen het geld er ook voor uitgeven.  De 850 is nog te jong, maar het komt goed met de volvo 850.

Maar dan zijn ze niet zeldzaam want ik doe de mijne ook niet weg :evil:

Enno

Citaat van: LPGLE op 23-12-2008 15:57:15
Treurig om te zien, wanneer ik op marktplaats kijk, toets volvo 850 in , dan staan er toch een hele rits 850's  voor minder dan 1000 euro.... :eusa_think:
Wordt de 850 als te duur gezien in deze tijd ?

Koopt men liever een alto voor 3000 euro en dan 1:16 rijden ipv een 850 voor 1200 euro en dan 1:10 ???

Kijken we alleen nog maar naar de vaste lasten , niet naar het plezier, niet naar de aanschafprijs , niet naar de veiligheid etc...etc...

Wat is er zo mis met "onze" 850's  ??

Heb zelf besloten mijn eerste 850( staat nu geschorst) die ik kocht , en later weer terug kocht van de ener laatste eigenaar te bewaren, ook al is het ooit voor onderdelen voor mijn vrouw's auto, maar principieel wil ik hem niet voor minder dan 1000 euro wegdoen  :eusa_snooty:

Er is niet veel mis met een 850. Behalve dat buitenstaanders denken dat het dure auto's zijn. Je moet zeker bij een wat oudere auto wel rekening houden met wat achterstallig onderhoud, als je dat hebt opgelost, rijdt een 850 weer als nieuw. Dat kunnen niet veel andere wagens je nazeggen.

Met een beetje geluk & aanhoudende kredietcrisis kan ik 2009 doorkomen bij een jaar kilometrage van 40000 KM op een km-kost prijs van +/- 15ct / km all in. Gaan de brandstof prijzen weer omhoog.....dan zal mijn km-prijs al gauw stijgen naar +/- 17ct / km.

Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat Volvo rijden niet echt duur hoeft te zijn.

Turbo-Geek

Citaat van: Enno op 23-12-2008 21:43:20
Citaat van: LPGLE op 23-12-2008 15:57:15
Treurig om te zien, wanneer ik op marktplaats kijk, toets volvo 850 in , dan staan er toch een hele rits 850's  voor minder dan 1000 euro.... :eusa_think:
Wordt de 850 als te duur gezien in deze tijd ?

Koopt men liever een alto voor 3000 euro en dan 1:16 rijden ipv een 850 voor 1200 euro en dan 1:10 ???

Kijken we alleen nog maar naar de vaste lasten , niet naar het plezier, niet naar de aanschafprijs , niet naar de veiligheid etc...etc...

Wat is er zo mis met "onze" 850's  ??

Heb zelf besloten mijn eerste 850( staat nu geschorst) die ik kocht , en later weer terug kocht van de ener laatste eigenaar te bewaren, ook al is het ooit voor onderdelen voor mijn vrouw's auto, maar principieel wil ik hem niet voor minder dan 1000 euro wegdoen  :eusa_snooty:

Er is niet veel mis met een 850. Behalve dat buitenstaanders denken dat het dure auto's zijn. Je moet zeker bij een wat oudere auto wel rekening houden met wat achterstallig onderhoud, als je dat hebt opgelost, rijdt een 850 weer als nieuw. Dat kunnen niet veel andere wagens je nazeggen.

Met een beetje geluk & aanhoudende kredietcrisis kan ik 2009 doorkomen bij een jaar kilometrage van 40000 KM op een km-kost prijs van +/- 15ct / km all in. Gaan de brandstof prijzen weer omhoog.....dan zal mijn km-prijs al gauw stijgen naar +/- 17ct / km.

Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat Volvo rijden niet echt duur hoeft te zijn.

klopt maar dan moet je wel mazzel hebben met de aankoop, zelf handig zijn of bevriend zijn met een goede monteur en gewoon wat mazzel hebben met reparaties want anders kan het een HELE dure auto worden getuige de diverse voorbeelden hier op het forum. Vooral motorschade wordt in 1x heel erg prijzig, zeker vergeleken met andere populaire automerken.
  The things you own end up Owning you !