Riemspanner vervangen

Gestart door Domaso, 22-12-2008 18:27:30

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

De korting krijg ik alleen bij monteren door hun anders had ik 'm natuurlijk zo gekocht.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Freakybaby

Citaat van: Domaso op 24-12-2008 14:32:44
De korting krijg ik alleen bij monteren door hun anders had ik 'm natuurlijk zo gekocht.

Dat is balen... Is dus weer een behoorlijke rekening.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

koenne

Maar kun je hem zelf monteren? Normaal krijg je bij een dealer als je losse onderdelen besteld toch een 10% korting ofzo. Als je er tenminste vaste klant bent. Maar garantie is inderdaad maar een jaar normaal, als het onderdeel door een delaer of erkend reparateur gemonteerd is. Via losse verkoop is de garantie vaak maar 3 maanden of 6 maanden, en als er kans is op een montagefout kun je naar de garantie fluiten  :eusa_whistle:

Freakybaby

Een spanner kun je vrijwel niks aan fout doen. Als je dat wel presteert dat loopt de riem eraf. En daardoor moet er ook als je zelf gemonteerd hebt er gewoon een normale garantieafhandeling zijn. Gebaseerd op de normale en te verwachten levensduur van een onderdeel.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

koenne

Citaat van: Freakybaby op 29-12-2008 13:07:58
Een spanner kun je vrijwel niks aan fout doen. Als je dat wel presteert dat loopt de riem eraf. En daardoor moet er ook als je zelf gemonteerd hebt er gewoon een normale garantieafhandeling zijn. Gebaseerd op de normale en te verwachten levensduur van een onderdeel.

Helaas werkt het niet zo. Ik doe op het werk de garantieclaims voor Mitsubishi en Kia. Beide merken hebben voor balieverkoop een andere garantietermijn als voor in de werkplaats gemonteerde onderdelen. Het gaat zelfs zover dat je bij onderdelen ouder als 3 maanden een montagefactuur moet laten zien anders krijg je niets terug.

Het kan bij volvo anders zijn, maar zo gaat het bij andere merken.

Mona850

CiteerHelaas werkt het niet zo. Ik doe op het werk de garantieclaims voor Mitsubishi en Kia. Beide merken hebben voor balieverkoop een andere garantietermijn als voor in de werkplaats gemonteerde onderdelen. Het gaat zelfs zover dat je bij onderdelen ouder als 3 maanden een montagefactuur moet laten zien anders krijg je niets terug.

Nog nooit van een consumentenrichtlijn gehoord? Ik noem maar iets, indien een artikel gekocht door een consument binnen zes maanden na aankoop niet goed blijkt te zijn, dan wordt het artikel geacht niet goed te zijn geweest?

Ergo, jullie (verkoper) moeten aantonen dat het gebrek heeft gelegen aan onjuiste montage c.q. gebruik?

francois

garantieclaims voor Mitsubishi 
ik werk voor mitsubishi   :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Domaso

Spanner vervangen en gelijk de multiriem. Was nogal uitgedroogd en zat vol scheurtjes.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Citaat van: francois op 29-12-2008 21:19:37
ik werk voor mitsubishi   :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Dus jij bent het schuld. Of wat zeg je nu?

Gr :eusa_eh:

Domaso

Citaat van: thuur op 31-12-2008 10:57:46
Citaat van: francois op 29-12-2008 21:19:37
ik werk voor mitsubishi   :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Dus jij bent het schuld. Of wat zeg je nu?

Gr :eusa_eh:

Als je problemen hebt met je Metsubsidie leg je je claim neer bij Francois en hij zal je (als medeforummer) matsen.  ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!