Lage laadspanning dynamo & opladen van accu & weerstand bekabeling

Gestart door VolvoDeMio, 28-12-2008 18:47:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: VolvoDeMio op 05-01-2009 15:43:55
We zijn er bijijijna.

Alleen de tang die je nodig hebt om de klem dicht te knijpen, is dat een speciale?

Welke klem ?

VolvoDeMio

#31
Citaat van: -D©©©L- op 05-01-2009 15:52:40
Citaat van: VolvoDeMio op 05-01-2009 15:43:55
We zijn er bijijijna.

Alleen de tang die je nodig hebt om de klem dicht te knijpen, is dat een speciale?

Welke klem ?

Excusez.....

Om de kabelschoen (?) om de pluskabel vast te knijpen....   :eusa_shifty:

Edit:
Persogen noem jij die.....  :eusa_shifty:

Edit2:
Morgen knijpt een garage het persoog/de kabelschoen op de pluskabel.
Nieuw accuklemmetje erbij...

:eusa_dance:


VolvoDeMio

13,9 volt spanning over de polen bij stationair draaien.

:eusa_dance:

Dank!

8)



ik-rol

Ik heb ook veel problemen gehad met accu en het opladen ervan (TDI, 74A). Wat bleek: accu leeg door slecht laden en dan vorst erover heen: accu overleden. Accu vervangen, maar nog steeds verschil van 0,6 V tussen accu en dynamo. We dachten eerst aan om de complete bedrading te vervangen, want in de bedrading zelf zat ook een verschil van 0,6 V. Maar toch maar de accuklem eerst vervangen, zoals bij dit topic beschreven, want dat is makkelijker uitvoerbaar. En het resultaat is dat het verschil maar 0,1 Volt is bij stationair draaien (14 V versus 13,9 V).  Voor de zekerheid lekstroom gemeten maar die was maar 0,04 A, dus verwaarloosbaar  :eusa_dance:.

VolvoDeMio

Een jaar later laadt ie nog steeds uitstekend en start ie nog steeds feilloos na lang stilstaan de afgelopen maand.

razorx

Mooi dat je het gevonden hebt en een goede nareportage geeft.  :eusa_clap: (zie ook eerste post.)

Met NR-FH heb ik het zelfde, komt wel als het wat warmer is.

Ik wil nog een paar dingetjes toevoegen:

Soldeer een knijp of schroefverbinding niet. Op termijn krijg je last van tinrot.
Door de hoge stroom en temperatuurwisselingen staat dit bijna garant voor ellende na een jaar of 4.

Wil je toch per sé extra zekerheid, gebruik dan zilversoldeer.
Dit laat zich het makkelijkst met een brander of en heteluchtkanon solderen.
Gebruik geen vloeimiddelen, maar maar schuur de boel vlak voor het solderen even op.

Knijpen of schroeven, echt vast, moet in principe genoeg zijn.
Voor een knijpverbinding heb je inderdaad een speciale tang nodig.
8)
Gr.
Yits.

VolvoDeMio

Citaat van: razorx op 18-01-2010 01:50:27
Mooi dat je het gevonden hebt en een goede nareportage geeft.  :eusa_clap: (zie ook eerste post.)

Met NR-FH heb ik het zelfde, komt wel als het wat warmer is.

Ik wil nog een paar dingetjes toevoegen:

Soldeer een knijp of schroefverbinding niet. Op termijn krijg je last van tinrot.
Door de hoge stroom en temperatuurwisselingen staat dit bijna garant voor ellende na een jaar of 4.

Wil je toch per sé extra zekerheid, gebruik dan zilversoldeer.
Dit laat zich het makkelijkst met een brander of en heteluchtkanon solderen.
Gebruik geen vloeimiddelen, maar maar schuur de boel vlak voor het solderen even op.

Knijpen of schroeven, echt vast, moet in principe genoeg zijn.
Voor een knijpverbinding heb je inderdaad een speciale tang nodig.
8)
Gr.
Yits.
Dank!  8)
Je opmerking is toegevoegd aan de samenvatting van dit topic in het eerste bericht.

_RRM_

Met behulp van een nieuwe accupoolklem en schroefverbinding weer een prima werkend elektrisch systeem.
En dit dankzij het advies om net voor de klem de meting te doen.