Remschijven en Remblokken voor versleten upgrade of niet?

Gestart door Jeff, 29-12-2008 14:37:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeff

Zojuist bij een service beurtje te horen gekregen dat mijn remschijven en mijn remblokken voor, niet veel langer meer als 10.000 km mee kunnen... Daarom de twijfel zal ik deze set upgrade naar wat grotere remmen (van ET zo ja welke dan) of gewoon lekker origineel laten....  :eusa_whistle:

Het gaat om een GLE 2.5 10V uit juni 1993
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

V70geRwin

Als je wil upgraden is dit het moment natuurlijk, of je dat wil hangt vooral af van hoe de huidige remmen je bevallen.

Er is veel keus, huidige setup met andere schijven en blokken, evt stalen remleidingen, 302 mm schijven ipv standaard 280 mm remmenset met grotere schijven maar dezelfde klauwen, of richting een BBK (big brake set). Prijzen groeien gelijktijdig mee natuurlijk...

In het tuning board staat al erg veel over remmen.
Denk bij de upgrade ook na of de remmen nog in je velg passen!

Jeff

Zelf nooit gereden met grotere schijven of andere remmen dan standaard, dus in dat opzicht kan ik niet echt een oordeel over geven.

Het rijgedrag is wel sportief, dus in die zin hebben de remmen het wel wat zwaarder als normaal....
Momenteel zit er nog de standaard cetus velg onder die volgens mij 15 inch is, dat zou dus betekenen als ik het zo doen. Dat er ook meteen andere velgen onder zouden moeten...  ::)

Probleem 2, achter zitten nog relatief goeie remschijven en blokken. Die zijn namelijk vorig jaar April eronder gezet toen ik de wagen heb aangeschaft...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Ludo

Citaat van: Jeff op 29-12-2008 15:09:45
Probleem 2, achter zitten nog relatief goeie remschijven en blokken. Die zijn namelijk vorig jaar April eronder gezet toen ik de wagen heb aangeschaft...

als die nog zo goed zijn, wat is dat het probleem. ???

V70geRwin

Citaat van: Jeff op 29-12-2008 15:09:45
Zelf nooit gereden met grotere schijven of andere remmen dan standaard, dus in dat opzicht kan ik niet echt een oordeel over geven.

Het rijgedrag is wel sportief, dus in die zin hebben de remmen het wel wat zwaarder als normaal....
Momenteel zit er nog de standaard cetus velg onder die volgens mij 15 inch is, dat zou dus betekenen als ik het zo doen. Dat er ook meteen andere velgen onder zouden moeten...  ::)

Probleem 2, achter zitten nog relatief goeie remschijven en blokken. Die zijn namelijk vorig jaar April eronder gezet toen ik de wagen heb aangeschaft...

Als je de huidige remmen voldoende vindt is het toch goed?
Zoniet -> upgraden.

De meeste remkracht 70 -80% komt van je voorremmen. Zelfs de personen die op het circuit rijden vinden de standaard achterremmen voldoende en hebben alleen de voorremmen aangepast. Dat het achter nog goed is is dus een voordeel.

nickk.

Echt, de setup die op mn R zit, is voor 280mm schijven met blokken echt top, ik verbaas me dr elke keer weer over hoe dat remt;

Brembo max met TRW blokken

Jeff

Oke, ik was van mening dat je altijd dezelfde remmen moest hebben voor en achter... Maar dit is dus nieuw voor mij. Echter als ik voor 302 erop zet, dan gaan mijn huidige velgen (cetus 15 inch) niet meer passen denk ik toch  :eusa_think:

Vandaar dat ik nu zit te denken om de hele boel dan meteen om te laten bouwen naar de steekwaarde 5 gaats velgen iemand hier ervaring mee of niet?  :eusa_whistle:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Misha

Hou die centen nu maar lekker in je zak, stop er Brembo maxen onder van 280mm, een setje fatsoenlijke blokken voor en setje RVS-leidinkjes en vloeistof van een kwaliteit, ben je voor 500 euro max klaar en is het echt veeeel beter.

Als je velgen wilt kopen, de  boel naar 5 gaats wil gaan brengen, adapters en brackets wil gaan doen zit je er zo 1000-1500 euro boven en zoveel is de auto niet eens waard.

Niet beroerd bedoeld trouwens,
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeff

#8
Het is en blijft een liefhebbers auto, je kan wel zeggen dat die het niet waard is... Maar zo denk ik er niet over, ik kan het nu doen aangezien het vervangen moet worden vandaar mijn vraag....

Citaat van: Misha op 29-12-2008 18:26:38
Hou die centen nu maar lekker in je zak, stop er Brembo maxen onder van 280mm, een setje fatsoenlijke blokken voor en setje RVS-leidinkjes en vloeistof van een kwaliteit, ben je voor 500 euro max klaar en is het echt veeeel beter.

Ik kan alleen bij ET een 302 MM Big Brake kits vinden of bedoel je deze set?

ET-CTF800F Volvo 850-S70-V70-C70 type RS/DTM - vooras 280 x 26mm EUR 174,00
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

fbm

Zou het ook zo simpel mogelijk, maar wel goed vervangen! Je hebt het er immers steeds over om een T5 of R aanteschaffen! Bewaar daar nou je centen voor!


t5karel

Elke euro dat je nog in dit ding stopt is toch zonde man,zoek een goede T-5 of een T-5R ;).Toch? :).
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Jeff

#11
Citaat van: fbm op 29-12-2008 19:03:52
Zou het ook zo simpel mogelijk, maar wel goed vervangen! Je hebt het er immers steeds over om een T5 of R aanteschaffen! Bewaar daar nou je centen voor!

Dat zit ook nog steeds in het spaarpotje... ;)

Citaat van: t5karel op 29-12-2008 19:08:21
Elke euro dat je nog in dit ding stopt is toch zonde man,zoek een goede T-5 of een T-5R ;).Toch?

Tuurlijk niet, het is toch mooi om een GLE helemaal full options en netjes te houden / te krijg...
Der rijden er niet veel meer rond met deze km stand en in deze staat...  :eusa_whistle:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

fbm

Citaat van: Jeff op 29-12-2008 19:08:31
Tuurlijk niet, het is toch mooi om een GLE helemaal full options en netjes te houden / te krijg...
Der rijden er niet veel meer rond met deze km stand en in deze staat...  :eusa_whistle:

Natuurlijk, is waar! Maar hou het dan wel simpel, zodat je lekker/veilig door kunt rijden totdat je een T5 / R hebt gevonden en gooi daar dan met bakken je geld in! ;)

UserID6342

Citaat van: Jeff op 29-12-2008 17:44:21
Oke, ik was van mening dat je altijd dezelfde remmen moest hebben voor en achter... Maar dit is dus nieuw voor mij. Echter als ik voor 302 erop zet, dan gaan mijn huidige velgen (cetus 15 inch) niet meer passen denk ik toch  :eusa_think:
Vandaar dat ik nu zit te denken om de hele boel dan meteen om te laten bouwen naar de steekwaarde 5 gaats velgen iemand hier ervaring mee of niet?  :eusa_whistle:
Ik heb het wel eens omgebouwd, maar zoals de andere forumleden het ook al zeggen, het geld wat je er nu in gaat steken is het allemaal niet waard.  Als je een setje remmen moet vernieuwen koop dan een 4 gaats remsetje bij bv Estate service voor een 165 euro ben je al aan de voorkant compleet klaar.  ombouwen naar een grotere set heeft totaal geen zin en is echt geld weggooien, hou het dan origineel.  Als je naar 5 gaats toe wilt is het a) 4 x compl. wiellager, 5x andere velgen (ook je reservewiel moet mee om), 4x andere remschijven, brackets, etc. en dat gaat echt in de papieren zitten en is verre van origineel.  Niet doen dus :)

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)