witte rook, verbrande lucht en koelvloeistof niet meer mooi groen

Gestart door Turboooh, 06-07-2007 20:55:50

Vorige topic - Volgende topic

Turboooh

Voordat ik meteen aan koppakkingen ed. ga denken wilde ik de vraag eerst nog eens hier stellen. De V70 is onlangs voor een grote beurt geweest waarbij tevens de distributieriem is vervangen. Heel af en toe heeft ie een kleine "terugval" in toerental maar de verbrande lucht baart me nog het meeste zorgen.

Witte rookpluimen verschijnen achter de auto vooral nadat ik net flink gas heb gegeven.

Bij het zoeken stuitte ik op een soortgelijk bericht: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=12805.0

Is mijn euvel een duidelijke geval van kapotte koppakking of is er nog hoop?

Alvast bedankt, paul

@®-

Als je ruikt naar je koelvloeistof in het tankje, wat ruik je dan? Beetje benzine lucht?

scania164

Hallo
Kijk eens of de koelwaterslangen hard aanvoellen en of hij borrelt in het koelsysteem als je de dop eraf hebt en eens goed gas geeft.

gr chris

Misha

Olievuldop met mayo ?
Oliepeilstok ?

Mijn vloeistof is ook niet meer mooi groen, maar dat komt omdat er rood doorheen is gemengd, dus dat gegeven alleen hoeft niet alles te zeggen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Als er inderdaad sprake is van een lekke koppakking en water in de cylinder(s) (de witte rook die je noemt), dan moet je ook problemen hebben met het koelvloeistof niveau.
Hoe staat het daar mee ?

pluto

Als het de pakking is of een barstje ergens in het blok. Dit kan je verhelpen(tijdelijk of...) met een radiator dichtings kit in uw water mengelen. Ikzelf heb dit nog niet gedaan maar naar het schijnt werkt het , natuurlijk als het lek niet te groot is. Het merk ontsnapt mij maar het kost tussen de 20-30 euro. Een garagehouder heeft mij uitleg gegeven en had het geprobeerd en is gelukt.
Natuurlijkvindt ik het niet helemaal koosjer(als mechanieker) maar voor die prijs kan je het toch eens proberen.

Ik weet niet dat er hier ook andere ervaring mee opgedaan hebben?
Zijn er nadelen ?
Apollo

Turboooh

Hmmm, koelvloeistof ruikt normaal, oliepijlstok vertoont geen gekke smurrie. Ik heb er een vlammetje onder de peilstok gehouden om te kijken of ging knetteren wat zou moeten duiden op water, noppes.

Het koelvloeistof niveau daalt vreemd genoeg ook niet, wel ligt er iedere keer een plasje olie onder de auto...

Over 2 weken gaat ie naar de garage, ik zal de bevindingen hier i.i.g. posten.

Pindol

Verbrande lucht=>olievuldop ring lek? O-ringetje rond peilstok? Misschien een slangetje eraf?
kan ie ook olie van gaan lekken.

En maak de vlamdover eens zuiver!!
genoeg van te vinden in dit forum.
Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.

Turboooh

Turboooh

Blijkt een kapotte turbo...
ff gebeld met de dealer, da's 700 euro (ex de btw dan). Pfff, iemand nog een tweedehandsje liggen?

Bedankt voor jullie hulp tot zover.

Turbobiker

Citaat van: Turboooh op 13-08-2007 20:55:14
Blijkt een kapotte turbo...
ff gebeld met de dealer, da's 700 euro (ex de btw dan). Pfff, iemand nog een tweedehandsje liggen?

Bedankt voor jullie hulp tot zover.

Veel goedkoper gaat het 2e hands niet worden, ik vrees dat je er aan moet geloven... :-\
De Tussenpaus