service lampje brand na het starten.

Gestart door JeroenT, 29-12-2008 14:50:26

Vorige topic - Volgende topic

JeroenT

855 2,5/20 lpg automaat
Ik heb mijn accu vernieuwd(omdat de oude steeds onverklaarbaar leeg kwam te staan).
De stroom/spanning is er dus afgeweest.
Sindsdien blijft blijft het servicelampje op het dashbord branden totdat de temperatuur blijkbaar hooggenoeg is.  Intussen heeft tevens het systeem erg veel moeite om stationair te lopen of automatisch over te schakelen op gas.
Iemand enig idee wat dit is ?

Jeff

Service lampje gaat branden omdat de auto vindt, dat die een service beurt nodig heeft...

Je kan hem zelf eventueel reseten...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

JeroenT

Kun je mij vertellen hoe dat moet, dat zelf resetten?

Ludo

het service lampje gaat inderdaad branden als er een onderhoudsbeurt vereist is.
standaard gaat het telkens na 20 seconden nadat de motor gestart is, uit.
resetten kun je laten doen bij de dealer.

moeilijk stationair draaien?.
deze al eens gelezen/uitgevoerd?: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17942.0.html

JeroenT

ja, al eens eerder gehad nadat er gewerkt was aan het gassysteem. Maar alles liep perfect totdat de accu verwisselt werd.lijkt of de processor z'n afstelling van benzine op gas kwijt is.
Kun je bij een 850 2,5/20 uit 1996 dit ook met een of andere truc zelf resetten? 

Ludo

een 96er kun je niet zelf resetten.

het moeilijk stationair lopen is op benzine neem ik aan?.
om welk merk/type lpg installatie gaat het?.

JeroenT

Ludo, de kou levert op allelei vlakken ineens troubles. maar het slecht stationnair lopen is inderdaad nu op benzine . de gas installatie is van necam lpg3

Ludo

dan kan de lpg computer al niet verantwoordelijk zijn.
het stationair lopen zal je dus als eerste moeten oplossen.
gasklep/stationair regelaar...
je hebt onlangs een nieuwe benzinepomp geplaatst, is de druk goed?.
:eusa_think:

pas als dit in orde is, verder zoeken naar het lpg deel.
het koelwaterniveau is ook op peil?.

JeroenT

ca. 6 mndn geleden het gehele brandstofdensysteem in orde gemaakt en probleemloos 20000 km gerssoreden.
Wel een paar keer de processor  moeten laten resetten bij Volvo dealer tegen behoorlijk bedrag voor het indrukken van paar knoppen.
Dus ik zoek nu ook naar een betere oplossing want de stroom zal er nog wel eens meer afmoeten.

Ludo

Citaat van: JeroenT op 30-12-2008 15:59:36
Wel een paar keer de processor  moeten laten resetten bij Volvo dealer tegen behoorlijk bedrag voor het indrukken van paar knoppen.
Dus ik zoek nu ook naar een betere oplossing want de stroom zal er nog wel eens meer afmoeten.

door alleen het loshalen van de accupolen krijg je toch geen foutmeldingen. ???

JeroenT

blijkbaar wel volgens de volvo dealer. Met name de aansturing van de benzine injectie zou steeds ontregeld worden?? Omdat het ook moet switchen tussen het regelen van benzine en gas. De benzine kant wordt dan steeds gereset.

Ludo

je zou haast gaan vragen of die dealer gezopen heeft.  :eusa_doh:

;D

UserID6342

Kreeg die rotzooi die hij relatiegeschenk of kerstpakket noemde niet uitgedeeld en heeft er zelf aan zitten "proeven" ... :)