radiator lekt

Gestart door starter, 01-01-2009 21:35:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

starter

hallo,

Sedert 1,5 jaar ben ik de bezitter van een volvo v70 2.5 estate europa met 140pk. De auto is uit juni 1998 en heeft een lpi installatie.
De auto had destijds 310.000km en heb ik voor 8000 euro gekocht in Stiphout (inclusief half jaar garantie a 1000 euro). Inmiddels heb ik er 50.000km mee gereden en zijn de volgende zaken voor (een fortuin) vervangen:
-linkerdraagarm (+/- 800 euro)
-koppelingscilinder, koppelingspedaalcilinder en koppelingsplaat (+/- 1000 euro)
-lampdasonde (+/- 250 euro)
-aircopomp ( +/- 400 euro)
-deurvanger (+/- 150 euro)
-filters, olie, diverse vloeistoffen ed (+/-500 euro)
-beurten (+/- 500 euro)

Inmiddels is de distributieriem bijna 120.000 km oud. De radiator (direct achter de grille) lekt en de deurvanger kraakt weer als een bezetene. Als ik het forum moet geloven, kun je een distributieriem beter vervangen icm waterpomp.
De auto ziet er nog goed uit en de motor draait nog zeer goed.

Ik vraag me nu af of het verstandig is om deze zaken nog te vervangen. En zo ja, waar dan? Wat kost dat? Heb ik dan ook garantie?
Heeft iemand met een gedegen volvo ervaring zicht op deze zaken en een goed advies over waar ik dit het best kan vervangen?
Met evt tweedehands onderdelen? In de omgeving (40km)van 's-Hertogenbosch?

Weet iemand een adres waar ik de sleutel (inclusief transponder) tegen een normale prijs kan laten bijmaken?

Graag je reactie,

mvg.

Starter.




t5karel

#1
Linkerdraagarm 800 euro :o.
Filters,olie en wat vloeistofjes 500 euro :o.
Waar heb je de wagen dan wel niet in onderhoud?
De distributie zit er nu aan te komen,de waterpomp is voor de volgende ronde als het goed is.
Al met al wel de moeite waard omdat de rest ook al gedaan is en het motortje loopt nog lekker zeg je zelf,jammer dat alles op een kluit komt nu.
Maar zou zeker een andere garage zoeken :eusa_snooty:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

elianmars

Citaat van: t5karel op 01-01-2009 21:51:59
Linkerdraagarm 800 euro :o.
Filters,olie en wat vloeistofjes 500 euro :o.
Waar heb je de wagen dan wel niet in onderhoud?

Maar zou zeker een andere garage zoeken :eusa_snooty:

Plus heel veel  :o

Ik heb die dingen zelf gedaan en was ongeveer 150 euro kwijt aan onderdelen. Arbeid zelf, dus nul euro.

Wat betreft de vraag over de distributie, stuur eens een pb naar Dennis.

starter

Dag t5karel en Elianmars,

Dank voor jullie reactie tot dusver.
Ik heb een pb naar dennis gestuurd voor de vervanging van de kritische onderdelen.

Voor wat betreft de reeds uitgevoerde servicebeurten het volgende:

De Volvo "specialist" in Stiphout heeft de eerste beurten verricht. Dit was een dramatische ervaring. Het koppelingspedaal kwam zelfs na meerdere reparaties en "vervanging" niet altijd omhoog, kraakte en maakte een schurend geluid bij het wegrijden. Bij remmen trilden de wielen, de airco bleek te lekken etc etc. Ik ben hier toen na  10 bezoeken, discussie en een hoop hoofdpijn weggegaan en heb een vakgarage (via via) in Zijtaart gevonden. Reparaties en beurten zijn correct en tegen afgesproken prijs uitgevoerd. Ik geef toe, veel geld, maar ik rijd in ieder geval weer. Op een uitzondering na (deurvanger) ben ik dus wel tevreden over deze garage, alleen vraag ik me nu af of het niet beter is om een andere (goedkopere) weg te bewandelen. Als Dennis een goed betaalbaar advies voor me heeft roffel ik graag met de auto verder, anders ga ik iets anders uitzoeken.

Heb je nog ideen of suggesties?
Alvast bedankt!

Starter


stap

hoi Starter!

het blijft best wel lastig om te bepalen of je nog door wilt met een auto die veel geld kost. Het is voor het maken van een goed doordachte keuze nodig om even wat meer voor jezelf op een rijtje te zetten. Denk hierbij aan hoeveel km je per jaar rijdt, wat schrijf je af als je nu gaat veranderen ipv over twee jaar, wat kost het rijden van de volvo je per km, etc.

ik heb zelf ook een v70 '98 zo'n vier jaar gereden, van 275 naar 515 dkm. Rond de 4 ton kwamen de grootste kosten, en als ik jouw lijstje zie komt er nog wel wat aan. (valt altijd tegen)

Het ligt er natuurlijk ook aan of je zelf wat wilt / kunt doen aan jouw auto. Anderen geven het ook al aan, zelf sleutelen en wat rondneuzen voor de prijzen scheelt minstens tweederde.

Al met al is jouw auto natuurlijk nog best in staat om nog jaren door te gaan, en het rijdt natuurlijk heerlijk!

Nou succes met het maken de luxekeuzes!

elianmars

Citaat van: starter op 02-01-2009 16:48:16
Dag t5karel en Elianmars,

Dank voor jullie reactie tot dusver.
Ik heb een pb naar dennis gestuurd voor de vervanging van de kritische onderdelen.





De pb voor Dennis is bij mij aangekomen  ;D

Ik heb 'm voor je doorgestuurd naar Dennis.