raar getik , alleen in zijn vrij , met koppeling los

Gestart door axelvr, 29-12-2008 16:09:46

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

hoi ,

Als ik de auto in zijn vrij zet en de koppeling los laat , hoor ik een getik uit de auto komen , het lijkt vanuit de versnellingsbak/koppelingshuis , te komen.

Ik heb het geluid vanmorgen gehoord , en toen was het flink koud , ik heb daarna eigenlijk nog niet geluisterd.
ik weet niet of dat verband kan hebben met elkaar?!?

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

p.s. t'is een 850 t5 '95 , 550dkm

gr , Axel

UserID6342

Druklager hoogstwaarschijnlijk, zeker gezien je kilometerstand

axelvr

koppeling + drukgroep is nog maar 30.000km geleden vervangen , zou dit het echt kunnen zijn dan?

UserID6342

Je zegt zelf al, drukgroep en koppelingsplaat zijn vervangen, hebben ze het druklager ook mee vernieuwd ?  maar het zou het zo maar kunnen zijn ja...  Als een druklager er slechts 30 kdm in zit zou ik wel terug gaan naar de inbouwer.

axelvr

Citaat van: Dirk342 op 29-12-2008 16:17:11
Je zegt zelf al, drukgroep en koppelingsplaat zijn vervangen, hebben ze het druklager ook mee vernieuwd ?  maar het zou het zo maar kunnen zijn ja...  Als een druklager er slechts 30 kdm in zit zou ik wel terug gaan naar de inbouwer.

hehe , de inbouwer was ik samen met een maat van me ,
ik dacht dat we de druklager hadden vervangen , ik had hem nog in mijn handen gehad , maargoed , ik zal het even gaan nakijken.

iemand nog andere suggestie?

devince

Hallo
Heb hetzelfde probleem.
Geluid verdwijnt bij intrappen van de koppeling
Mijn koppeling is vorig jaar volledig vervangen
Bij mij is het absoluut niet het druklager.
Deze is vorige week een 2e keer gewisseld, omdat we dachten dat dit het euvel was.
Bij mij is de diagnose waarschijnlijk de bak :'( :'(
sjips happens!!
In ieder geval hoop ik bij jou een andere diagnose
gr Vincent