Ergenissen in het verkeer

Gestart door Rene, 15-12-2002 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

Fokke 01.01.005

CiteerJa ik ken dit verhaal, maar vindt je mijn versie niet veel beter?

Heel veel mensen doen het zoals ik het doe, en ik vind persoonlijk dat de beste manier!
Dus ik zal wel even briefje schrijven naar CBR ;) Dat ze het even aanpassen  ;D

Helemaal mee eens,

Juist op een minirotonde is het uitermate handig als je weet wat de andere weggebruiker van plan is. Als je op vijftig meter afstand aankomt rijden en je ziet aan de overkant van de rotonde iemand met zijn richtingaanwijzer naar links aankomen rijden, weet je of je wel of niet te maken hebt met 'kruisend' verkeer op de rotonde.

Een andere ergernis vind ik het niet aangeven van richting bij een splitsing met een voorrangsweg die 'met de bocht meegaat'. Dat hoeft ook niet als je de bocht vervolgt, maar het maakt het veel overzichtelijker.

In Hoofddorp zag ik pas een bordje staan dat het heel goed zou doen bij dit soort gevallen:  'GEEF SPONTAAN UW RICHTING AAN'

Veilig 2003 toegewenst.

Fokke

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

PieT111

Ik vind het allemaal wel meevallen Rotondes voldoen in de meeste situaties voor auto's beter dan stoplichten (uitzonderingen daargelaten....) en we weten allemaal ondertussen wel dat er een hele hoop mensen op de weg zitten die er geen bal van rotondes begrijpen. Hier neem je dus geen risico en haal je je schouders op, een ongeval op een rotonde is echt iets wat alleen mensen overkomt die niet met autorijden bezigzijn.
Busje komt zo!

Joris_Scholte

CiteerHier neem je dus geen risico en haal je je schouders op, een ongeval op een rotonde is echt iets wat alleen mensen overkomt die niet met autorijden bezigzijn.

Zo is er ooit in het holst van de nacht een vrouw met haar zatte kop tegen mijn bus aangereden. Ik zat al lang en breed op de rotonde, en zij douwt 'm zo tegen het rechter voorwiel. "Ja, ik kwam toch van rechts?" was haar redenatie. Ik deed toen met een collega een treinvervangend vervoertje, en hij was dus wel getuige dat zij dus zwaar fout was, maar het kost je zoveel tijd om de zaak af te handelen, zeker omdat zij er op stond dat er politie bij zou komen, want ze had voorrang vond ze zelf.

Paul_H

Heb er nog eentje, je komt de snelweg op (3 baans). Je komt op de rechterbaan, maar je merkt al snel dat er voor je een slag rijdt. Je wilt dus naar de middelste baan. Hier komt echter een auto aanrijden. Je geeft aan met je Knipperlicht, (1 keer knipperen) van hallo ik wil naar links. WANT, de gehele linkerbaan is vrij.

Zo jammer dat die man dat dan niet begrijpt en een middelvinger opsteekt... :-[
Terwijl ik gewoon naar Links was gegaan. Overigens doe ik dat vaker als ik zie dat een auto bijna moet gaan remmen, ben ik altijd lekker stapje voor, en ben ik al naar links, zodanig dat ze lekker rustig ook naar links kunnen...
En dat zouden meer mensen moeten doen.... ;D