onderdelen bestellen voor 300000km beurt

Gestart door cowboy, 13-01-2009 16:08:16

Vorige topic - Volgende topic

cowboy

ik wil onderdelen gaan bestellen voor mijn 2.5 10 klepper van 1995. deze heeft inmiddels 300.000 km gereden, en zodoende toe aan een grote beurt.

Gezien het feit dat ik de mogelijkheid heb de benodigde onderdelen te bestellen via mijn werkgever wil ik het maar zo goed mogelijk doen.( kosten betaal ik met overuren).

nu is mijn vraag, wat ik allemaal nodig zal hebben hiervoor. zelf ben tot nu toe gekomen tot het volgende lijstje, maar graag hoor ik van jullie wat ik nog vergeten ben, of kan aanvullen.

-distributieriem inc. spanrol
-waterpomp inc. pakking en bouten
-multiriem inc. spanrol en meelooprollen (hoeveel?)
-luchtfilter
-brandstoffilter
-oliefilter
-bougies
-olie

de remschijven en blokken voor zijn 8000km geleden vervangen.
de auto rijdt tot nu toe voortreffelijk, en er wordt op een rustige manier mee gereden.

iemand nog een goede aanvulling voor mijn boodschappenlijstje, zodat ik straks wederom zorgeloos de volgende ton kan genieten van mijn heerlijke roffel?

-D©©©L-

De spanners van de beide riemen zijn er met 300k ook wel aan toe.

reneetje

Citaat van: cowboy op 13-01-2009 16:08:16
ik wil onderdelen gaan bestellen voor mijn 2.5 10 klepper van 1995. deze heeft inmiddels 300.000 km gereden, en zodoende toe aan een grote beurt.

Gezien het feit dat ik de mogelijkheid heb de benodigde onderdelen te bestellen via mijn werkgever wil ik het maar zo goed mogelijk doen.( kosten betaal ik met overuren).

nu is mijn vraag, wat ik allemaal nodig zal hebben hiervoor. zelf ben tot nu toe gekomen tot het volgende lijstje, maar graag hoor ik van jullie wat ik nog vergeten ben, of kan aanvullen.

-distributieriem inc. spanrol
-waterpomp inc. pakking en bouten
-multiriem inc. spanrol en meelooprollen (hoeveel?)
-luchtfilter
-brandstoffilter
-oliefilter
-bougies
-olie

de remschijven en blokken voor zijn 8000km geleden vervangen.
de auto rijdt tot nu toe voortreffelijk, en er wordt op een rustige manier mee gereden.

iemand nog een goede aanvulling voor mijn boodschappenlijstje, zodat ik straks wederom zorgeloos de volgende ton kan genieten van mijn heerlijke roffel?

Je zou kunnen denken aan je bougie kabels en je interieurfilter.... 8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

LeonW

Volvo S70 2.5T

Luc Cauwels

Als de distibutieriem altijd op tijd vervangen is geweest,moet dat toch pas bij 360.000KM.Om de 120.000KM begreep ik of heb ik iets gemist?

thuur