Standkachel

Gestart door Marcbo, 24-11-2008 14:08:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcbo

Wie heeft een manual liggen van de standkachel van een 850 uit '94 ?

Er zit een standkachel in mijn auto, maar ik krijg hem niet geactiveerd. Heb wel de klok gelijkgezet, 'timer 1' geprogrammeerd. Maar ik weet nu niet hoe ik hem daadwerkelijk activeer. Hoe kan ik waarnemen dat de kachel werkt ?

V70 XC AWD '98 at

bassie81

Ik heb wel een user manual, in verschillende talen waaronder engels.

Als je op de grote rode knop drukt, zou de standkachel direct in moeten schakelen. (bij mij doet ie dan niet meer dan 'klik')

Als je wilt, moet repareren kunnen we misschien samen optrekken, scheelt in de kosten (ik heb echter niets gepland voor jan 2009)

Marcbo

Zou je mij die manual kunnen mailen (PDF ??).

Kan ik in ieder geval controleren of ik niets verkeerd doe. Mocht blijken dat hij niet toch niet werkt, dan kan ik gaan denken over een eventuele reparatie.
Maar aangezien ik nu niet echt weet hoe ik hem bedien, wil ik dat eerst met zekerheid weten.
V70 XC AWD '98 at

bassie81

Ik zal hem deze week ff scannen en pb'en

hathü


TM665

Je moet na het tijd instellen, de knop doordrukken tot je weer op de tijd komt en die net zo lang ingedrukt houden tot de tijd verdwijnd. Het kastje blijft dan rood branden en de standkachel zal op de gestelde tijd aan gaan.

Marcbo

Met de 'tijd' instellen bedoel je de klok tijd of de timer tijd ?

En welke knop moet ik dan doordrukken ?

De site van standkachels.com kende ik nog niet. Heb toch al heel wat gegoogled  :eusa_think:
Bedankt voor deze link. Maar ik weet absoluut niet welk werk/type/model in mijn auto zit. Ik weet dus niet welke handleiding ik moet downloaden.
V70 XC AWD '98 at

Marcbo

Ik heb inmiddels de orginele handleiding van 'Bassie' ontvangen. Met mijn wel gemeende dank daarvoor.

Hoe kan ik controleren of de standkachel ook daadwerkelijk geactiveerd wordt ?
Behalve dat het LED'je moet branden, kan ik ergens nog iets meten (Volt), horen, zien, voelen of ruiken ?
V70 XC AWD '98 at

bassie81

als het goed is doet ie eerst 'klik' en verder weet ik het ook niet

succes ermee, en als je laat reviseren hoor ik het graag

bassie81

Nou ik ben erachter hoor,

Tot vandaag deed mijn standkachel niet meer dan 'klik'. Vandaag bleek wat de boosdoener was, een verrotte stekkerverbinding.



Draden verbonden en werken als een gek. :eusa_dance:

controleren of de standkachel werkt is niet nodig, als ie het doet dan merk je dat wel, klinkt een beetje als de brander van een luchtballon. Door op de grote rode knop te drukken schakelt ie gelijk in.