Vervangen aluminium bekleding dashboard

Gestart door Elsje, 12-01-2009 12:58:42

Vorige topic - Volgende topic

Elsje

Na het vervangen van de speakers, inbouwen van de parrot carkit met Peiker microfoon en telefoon/GPS houder (helaas een universe omdat we verschillende telefoons hebben) zou ik nog graag het beschadigde aluminium op de middenconsole vervangen. Er zitten dipe krassen in rond de SC900  :(

Geen idee eigenlijk of dat los verkrijgbaar is en eenvoudig te vervangen. ???

Nog even de peiker microfoon. Ik ben er zelf zeer tevreden over. De steun zit achter de afdekplaat op de raamstijl. Als ik hem niet gebruik klap ik hem naar boven weg net onder de handgreep.

Bram

Ik liet het stripje op mijn dashboardkastje vervangen, gewoon los te verkrijgen.

Ik vroeg hier al eens naar het vervangen van het aluminium door hout. Juist het door jou bedoelde stuk schijnt heel veel werk te zijn om te vervangen. Mijn dealer offreerde uiteindelijk 5 of 6 uur. Kon dus weleens kostbaar worden.

storm480

heeft er iemand een voorbeeldje van beige interieur/aluminium inleg? ben benieuwd hoe dat staat.
Ik heb nu beige/hout.
...en zijn er ook aluminium delen voor het stuurwiel, daar waar nu hout zit?

Ik zag laatst op MP een setje alu...volgens mij niet origineel (moet wel origineel zijn vind ik...)
Over de tijd maak ik me geen zorgen...vandaag 1 stukje, is de dag dan om: morgen weer een stukje ;-)

Grtzz Erwin

Sbv

Afgelopen week heb ik het alu bij mijn S70 gewisseld. Het zijn allemaal losse delen, zowel de middenconsole als dash rond de radio en dashkastje ook.

Het deel rond de radio is zelf te vervangen maar een ^*#%$^*#% klus. Er zitten een aantal schriven waar je eigenlijk net niet bij kan. Ik heb dashbord kastje eruit gehaald om meer ruimte te krijgen. Misschien als de boven plaat van dashbord eraf is dat het beter gaat. Het middendeel zit met 6 of 8 schroeven vast.
De bovenste gaan dan nog wel, maar er zijn er 2 die je eigenlijk niet lekker loskrijgt zonder je hand op 4 plaatsen te breken en je arm te pletten

Indien de complete dash eruit is ben je met 5 min klaar.

Sbv

Citaat van: Bram op 17-01-2009 11:12:24
Ik liet het stripje op mijn dashboardkastje vervangen, gewoon los te verkrijgen.

Ik vroeg hier al eens naar het vervangen van het aluminium door hout. Juist het door jou bedoelde stuk schijnt heel veel werk te zijn om te vervangen. Mijn dealer offreerde uiteindelijk 5 of 6 uur. Kon dus weleens kostbaar worden.

Deze tijd is wat royaal, als je met 2 man de complete dash eruit haalt ben je denk ik met 2 uur klaar. Misschien dat het lukt door dash enkel los te halen en dan naar voren te schuiven zodat je met je Torx T25 er lekker achter kan komen. De lastigste schroeven zitten ongeveer bij de rode cirkel op de foto

Laserblue

Citaat van: storm480 op 21-01-2009 13:23:14
heeft er iemand een voorbeeldje van beige interieur/aluminium inleg? ben benieuwd hoe dat staat.
Ik heb nu beige/hout.
...en zijn er ook aluminium delen voor het stuurwiel, daar waar nu hout zit?

Ik zag laatst op MP een setje alu...volgens mij niet origineel (moet wel origineel zijn vind ik...)
Over de tijd maak ik me geen zorgen...vandaag 1 stukje, is de dag dan om: morgen weer een stukje ;-)

Grtzz Erwin

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

Had ik nog nooit gezien eigenlijk  8)

storm480

thanxx Laserblue !
Dat zet me wel aan het denken...ziet er goed uit.
dat zou zo maar eens het volgende project kunnen worden.