Dit realiseer je je wellicht niet allemaal

Gestart door Ben, 11-01-2009 22:29:35

Vorige topic - Volgende topic

VolvoDeMio

Citaat van: FGG op 12-01-2009 12:54:43
......
Er zijn meer mensen die dat hebben, daarvoor hoef je niet bij de politie. Wat dacht je van de zorg en de horeca? En ik denk dat de verpleegster geen 2000 euro in de maand verdient en als we dan even Ben's verhaal erbij pakken:

........

Dan mogen ze nog niet klagen bij de politie. Daar hoeven ze niet:

• De stront en urine op te ruimen omdat de patienten het niet onder controle hebben
  • De meest ranzige lichaamsdelen te wassen, dag in dag uit
  • En god mag weten wat de verpleging nog meer op hun bord krijgen...

:eusa_clap:

En vergeet niet dat bij 'gedoe' aan het woord van een agent niet getwijfeld wordt, terwijl een verpleegkundige er maar uit moet zien te komen omdat vooralsnog niemand 'zomaar' zou klagen.

Grrrr, houd je in.......houd je in!   :evil:

t5karel

Citaat van: Marc O. op 12-01-2009 13:05:57
Citaat van: t5karel op 12-01-2009 13:04:27
Wat dacht je van 6 x per week Mevr de Vries te begroeten en te vragen of haar likdoorns al geslonken zijn ;D.
Of meneer van vliet met z,n eindeloos gezever over z,n aambeien dat ze er na een week als trossen onder hangen :eusa_wall:.En dat ook 5 x per week.
Maar als Kareltje een hernia of 3 dubbele beenbreuk heeft is dat niet belangrijk,want mevr De Boer haar ingegroeide teennagen doet veel zeerderer ;D ;D.
En toch houd ik van m,n vak ;D.

Wat "doet" een kilootje aambeien tegenwoordig? Misschien ook interessant als vleesveredeling? :eusa_sick:

;D
Ja lach d,r maar om.......het is bittere waarheid :eusa_shifty:. ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Rogers XC 70 2000

Citaat van: FGG op 12-01-2009 12:54:43
Citaat van: reneetje op 12-01-2009 11:58:27
Denk dat je het eerst terug moet rekenen naar een 40 urige week overdag, dus zonder toelagen voor avond/nacht/weekend en eventuele verdere onkosten vergoedingen.

Er zijn meer mensen die dat hebben, daarvoor hoef je niet bij de politie. Wat dacht je van de zorg en de horeca? En ik denk dat de verpleegster geen 2000 euro in de maand verdient en als we dan even Ben's verhaal erbij pakken:

Citaat van: Ben op 11-01-2009 22:29:35
Als anderen slapen, mag ik aan het werk om te waken over iedereen. Ik mag werken op zaterdag en zondag en alle feestdagen, het kan soms gebeuren dat de telefoon op de meest gekke tijden afgaat en mij met spoed moet melden op het werk omdat er iets ernstigs gaande is. Ik mag mijn uniform aan en soms moet ik ook in burger werken omdat ik niet mag opvallen. Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels. Ik mag mijn lijf insnoeren in een kogelwerend vest wat mij toch beperkt in mijn bewegingsvrijheid maar wat mij moet beschermen tegen messteken en rondvliegende kogels. Ik moet al mijn bewapening en andere attributen, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten er pijn van doen. Ik moet, soms bij evenementen, in een speciaal beschermende pak rondlopen en samen met mij collega's wachten tot er iets gebeurd. Mocht ik in actie komen kan het zijn dat mensen mij pijn willen doen door stenen, brandbommen en andere dingen naar mij toe te gooien.
Het kan zijn dat op zo'n moment mijn collega gewond raakt of misschien wel ik zelf.

Ik mag soms avonden achter elkaar, mijn eten opwarmen in de magnetron. So Soms wel twee keer op één avond, omdat het tussendoor nog even koud werd, door een spoedklusje. Soms komt het dus voor dat ik bijna geen tijd heb om te eten. Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en een beetje rondrijden door mijn wijk. Ik mag iets harder rijden dan normaal,'als ik toestemming krijg van het hoofdbureau' door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn. Ik moet daarbij erg voorzichtig zijn, maar mag toch risico's nemen. Ik moet soms de de kots opruimen van dronken mensen, ik moet soms avonden naar het gebonk op de celdeur luisteren, van een arrestant die het niet eens is mijn zijn aanhouding. Ik moet soms verdachte fouilleren die het van angst in hun broek hebben gedaan. Ik moet ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben, hierbij moet ik soms uitzinnig, emotioneel publiek van mij afslaan omdat deze graag willen zien hoe iemand misschien aan zijn einde komt.

Ik mag, handschoenen aantrekken om geen bloed van mensen aan mijn handen te krijgen en misschien hierdoor zelf niet ziek te worden. Ik mag misselijk worden van de stank van een vereenzaamd en vergeten lijk die al maanden dood in zijn huis ligt. Ik mag mee naar een sectie om te zien en te horen van de phatoloog wat de doodsoorzaak is. Ik mag uitleggen aan een slachtoffer van een misdrijf, dat de rechter-commissaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te laten lopen en naar huis te sturen.
Ja, ik mag huilen maar moet ook professioneel handelen bij de plotselinge dood van een kind op straat. Ik mag bekeuringen uitdelen. Ik mag steeds weer aanhoren, dat ik boeven moet gaan vangen en of ik nu echt trost ben op wat ik doe.

Van mijn chef krijg ik te horen dat ik een misschien harder moet werken om het quotum te halen . Ik mag soms door menselijk resten lopen over een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat. Ik mag er de machinist als eerste opvangen die hevig emotioneel afwacht op het moment wat wij bij hem zijn. Daarna mag ik samen met mijn collega's opzoek gaan, daar in macabere resten naar een identiteit van de persoon die een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Als hij uit de buurt kwam , mag ik gaan vertellen aan de nabestaande dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op: waarom?

Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen. Ik wordt bijna elke week wel bedreigd met de dood. Ik mag geweld gebruiken bij een aanhouding. Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten. Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander.....

Ik doe dit trouwens allemaal voor ongeveer 2000,- p.m.

Dan mogen ze nog niet klagen bij de politie. Daar hoeven ze niet:

• De stront en urine op te ruimen omdat de patienten het niet onder controle hebben
  • De meest ranzige lichaamsdelen te wassen, dag in dag uit
  • En god mag weten wat de verpleging nog meer op hun bord krijgen...

helemaal mee eens!
mijn vrouw zit in de thuiszorg en af en toe heb ik echt met r te doen. en dat voor iets meer dan een aalmoes.

GoodOldDiesel

Tja.....

Nu heb ik het bij toeval wat beter geregeld maar als we over mijn collega's hebben

Ze vertrekken vaan zondagavond al, werken 15 tot 17 uur per dag met vaak hoogstens 1 uur pauze per dag. komen vrijdag avond of zaterdagochtend pas weer thuis. Onderweg hebben ze slechte sanitatie, het eten is soms niet om op te eten. De baas vraagt om het uur hoeveel km verder je in de file staat. de klant zeurt dat het er eergisteren al moest zijn terwijl die het gisteren pas heeft besteld. je lading is nooit klaar, ze laten je rustig een halve dag wachten zonder of met minimale middellen. En zo kunnen we wel doorgaan...

En dat voor iets meer dan 2000 per maand...

Denk niet dat het dagwerk beter is want je gaat weg als iedereen ligt te slapen en als je thuiskomt gaat ieders ook naar bed of ligt er net in. Dan mag je nog even je warme maaltijd uit de magnetron vissen, 6 uurtjes slaap en weer gaan.
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

UserID6342

Idd, 2000 euro netto is gewoon een goed salaris , niks karig aan !
Sterker nog, ik durf rustig te stellen dat dit netto een riant salaris is.  Mensen lopen standaard te mauwen over dit en dat en te weinig geld, mag ik er iedereen op attenderen dat men hier wel praat over ruim 4500 Gld netto ?  Noem mij maar eens aantal beroepen die dat netto (!) per maand hebben.  Je praat hier toch over een jaarsalaris van dik € 47.000,= bruto is toch ruim 110.000,= ouderwetse guldentjes op jaarbasis..  Is echt genoeg geld hoor, in mijn ogen worst wat voor beroep.  Dat het hele leven, etc. allemaal duurder is geworden doet niets af aan het feit van het verdienen.  Tuurlijk wil ik ook graag meer doen van/met m'n salaris, maar dat is een heel ander topic.

Reitse

Jongens emmer toch niet zo... Er zijn genoeg landen waar ze voor een euro of nog minder per dag dit soort werk moeten doen, zonder dat de prijzen van het dagelijks levensonderhoud daar nou extreem veel lager zijn!

Als je 1400 euro of meer netto maandelijks gestort krijgt ben je echt niet zielig, hoef je geen honger te lijden. Degenen die grof geld 'verdienen', daar zou wat aan gedaan moeten worden (ideetje voor Bos en zijn belastingvriendjes? ;))

Rogers XC 70 2000

jep....
er zijn dus genoeg banen, met veel verantwoordelijkheid, narigheid en/of rotzooi die minder betalen dan een baan bij de politie.
En voor iedere baan geldt gewoon... het is een individuele keuze en als een betreffend persoon niet tevreden is over zijn salaris die bij zijn keuze hoort, moet hij eerst eens met zijn baas gaan praten en als dat niet tot een gewenst resultaat leidt, dan moeten er knopen gehalt worden.... zoals bijvoorbeeld een andere baan...

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 12-01-2009 14:03:03
Sterker nog, ik durf rustig te stellen dat dit netto een riant salaris is.  Mensen lopen standaard te mauwen over dit en dat en te weinig geld, mag ik er iedereen op attenderen dat men hier wel praat over ruim 4500 Gld netto ?  Noem mij maar eens aantal beroepen die dat netto (!) per maand hebben.  Je praat hier toch over een jaarsalaris van dik € 47.000,= bruto is toch ruim 110.000,= ouderwetse guldentjes op jaarbasis..  Is echt genoeg geld hoor, in mijn ogen worst wat voor beroep.  Dat het hele leven, etc. allemaal duurder is geworden doet niets af aan het feit van het verdienen.  Tuurlijk wil ik ook graag meer doen van/met m'n salaris, maar dat is een heel ander topic.

tomtiedomtiedom... http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27581.0.html  ;D

thuur

Prachtig verhaal, maar voor een gulden kun je niets meer kopen.... We moeten in euro's betalen, dus laten we daar ook in rekenen.

Gr :P

FGG

Citaat van: Dirk342 op 12-01-2009 14:03:03

Staat ook tegenover dat de lasten ook wel ietsjes omhoog zijn gegaan. Wij hebben per maand een vaste last van tegen de 2000 euro. Dat zijn ook 4400 Hollandse guldentjes. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rudi

2000€ netto is een echt goed loon,dat heb je als beroepschauffeur binnenland niet eens,D5 heb ik het dan over.

Maar het is bekend dat je alleen loopt te jammeren over wat je zelf voelt,als je als politie meer wilt zoeken ze toch ander werk?Elke beroepsgroep heeft z'n eigen nadelen,en nu ik toch bezig ben...dat basisloon van een chauffeur :eusa_doh: ;D  en als je dat afzet tegen de verantwoording die je hebt,vwb de auto,het overige verkeer,de lading enz.

Dr.Go-Fast...

ief

Hij verdient meer dan ik en ik werk 7 dagen in de week......zal ik ook maar eens mijn hart luchten dan? ::)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

t5karel

Heel simpel,geld verzacht de arbeid,of een boterham met tevredenheid.
Zit je daar niet bij?Ander werk zoeken! :azn:.Voor zover dat lukt....
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

jberg

ik sta al 12 jaar voor de klas, daarvoor heb ik, in tegenstelling tot oom agent, een hbo studie moeten doen, ik heb er 2 gedaan zelfs, wiskunde en techniek,

ik verdien netto 1800 euro, ik ga jaarlijks zo rond de 30 tot 50 euro bruto omhoog en daarvoor mag ik de opvoeding doen van kinderen die ouders hebben die daar zelf geen tijd en zin in hebben

gelukkig heb ik een vrouw die ook wat bij verdient, anders kon ik mn volvo wel op mijn buik schrijven.

ik zal jullie voor zijn, ik heb dan wel heul veul vakantie

Rogers XC 70 2000

Citaat van: jberg op 12-01-2009 15:29:12
ik sta al 12 jaar voor de klas, daarvoor heb ik, in tegenstelling tot oom agent, een hbo studie moeten doen, ik heb er 2 gedaan zelfs, wiskunde en techniek,

ik verdien netto 1800 euro, ik ga jaarlijks zo rond de 30 tot 50 euro bruto omhoog en daarvoor mag ik de opvoeding doen van kinderen die ouders hebben die daar zelf geen tijd en zin in hebben

gelukkig heb ik een vrouw die ook wat bij verdient, anders kon ik mn volvo wel op mijn buik schrijven.

ik zal jullie voor zijn, ik heb dan wel heul veul vakantie

hahhaha... je bent me voor  ;D

ach ieder beroep heeft zijn voors en tegens...