Lampje Lamdasonde

Gestart door jrs2k3, 13-01-2009 17:07:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrs2k3

Hallo Hallo!

Na deze week mijn kachelweerstand te hebben vervangen omdat de ventilator het niet deed duikt er weer wat nieuws op. Dit keer het lampje van de Lamda sonde. Als ik hem start dan gaat hij aan, zodra hij op gas is overgeschakeld dan gaat hij weer uit.

Heb ook het idee dat hij tussen de 2 en 3000 toeren wat inhoudt, maar dat kan ook aan mij liggen.... ik zal vanavond eens ff kijken of ik wat foutcodes eruit kan puzzelen. Ben zelf bang dat de lamdasonde af is.....

FGG

Succes met de klus!

Dat probleem heb ik al twee jaar. Ondertussen van alles vervangen: LMM, stationairregelaar, lamdasonde, ontsteking...

Foutcodes blijven.

Met dat laatste kun je trouwens een beginnen: foutcodes (laten) uitlezen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

razorx

#2
Citaat van: jrs2k3 op 13-01-2009 17:07:06
Hallo Hallo!

Na deze week mijn kachelweerstand te hebben vervangen omdat de ventilator het niet deed duikt er weer wat nieuws op. Dit keer het lampje van de Lamda sonde. Als ik hem start dan gaat hij aan, zodra hij op gas is overgeschakeld dan gaat hij weer uit.

Heb ook het idee dat hij tussen de 2 en 3000 toeren wat inhoudt, maar dat kan ook aan mij liggen.... ik zal vanavond eens ff kijken of ik wat foutcodes eruit kan puzzelen. Ben zelf bang dat de lamdasonde af is.....
Je geeft het zelf al aan: Eerst de foutcodes.
Zet je LPG installatie ook eens op de benzine stand, kijken wat er dan gebeurt.

En om wat meer informatie te hebben: Hoe oud is je roffel en hoeveel kilometers heeft hij gedaan?

Je conclusie is overigens aannemelijk maar eerst zeker zijn, die lapzwanssondes zijn duur.

elianmars


jrs2k3

Citaat van: razorx op 14-01-2009 01:18:25
Citaat van: jrs2k3 op 13-01-2009 17:07:06
Hallo Hallo!

Na deze week mijn kachelweerstand te hebben vervangen omdat de ventilator het niet deed duikt er weer wat nieuws op. Dit keer het lampje van de Lamda sonde. Als ik hem start dan gaat hij aan, zodra hij op gas is overgeschakeld dan gaat hij weer uit.

Heb ook het idee dat hij tussen de 2 en 3000 toeren wat inhoudt, maar dat kan ook aan mij liggen.... ik zal vanavond eens ff kijken of ik wat foutcodes eruit kan puzzelen. Ben zelf bang dat de lamdasonde af is.....
Je geeft het zelf al aan: Eerst de foutcodes.
Zet je LPG installatie ook eens op de benzine stand, kijken wat er dan gebeurt.

En om wat meer informatie te hebben: Hoe oud is je roffel en hoeveel kilometers heeft hij gedaan?

Je conclusie is overigens aannemelijk maar eerst zeker zijn, die lapzwanssondes zijn duur.

De roffel is uit 1995, heeft +/- 175.000km gereden.
Ik las op het forum dat de LPG computer het singaal van de lamda sonde simuleert dus het zou dan wel kloppen dat dan het lampje uit gaat. Ik zal eens kijken of ik vanavond de foutcodes kan uitlezen.

razorx

#5
Je kilometerstand en het correcte verhaal over de simulatie van de lambdawaarde, versterken mijn achterdocht over je lambdasonde.

-edit- LPi doet niet aan lambdasimulatie.

FGG

Ik heb de Lambdasone ook vervangen...

... zonder resultaat.  :(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

klaas

Citaat van: jrs2k3 op 14-01-2009 15:54:32
Ik las op het forum dat de LPG computer het singaal van de lamda sonde simuleert dus het zou dan wel kloppen dat dan het lampje uit gaat.
Zou het dan niet mogelijk zijn om die hele lambdasonde te bypassen? Door 1 standaard signaal naar het motormanagement te sturen, dan heb je dus 1 vaste stand van de ingaande benzinedampen... ?
Mijnes slaat soms tijdens het rijden ineens af, zonder aanwijsbare reden, altijd gepaard met het lambdasonde lampje.. na eventje wachten start hij dan gewoon weer, en kan ik weer verder rijden. Niet echt aangenaam als je net op een 80 weg zit zonder berm...

thuur

Citaat van: klaas op 15-01-2009 13:50:39
Zou het dan niet mogelijk zijn om die hele lambdasonde te bypassen? Door 1 standaard signaal naar het motormanagement te sturen, dan heb je dus 1 vaste stand van de ingaande benzinedampen... ?

Thuurlijk, kun je doen. Houd er wel rekening mee dat je je hele motorblok aan gort kunt rijden omdat de computer niet meer kan corrigeren voor verkeerde omstandigheden en je niet op de hoogte houdt hiervan.


Gr 8)

Ludo

Citaat van: jrs2k3 op 14-01-2009 15:54:32
Ik las op het forum dat de LPG computer het singaal van de lamda sonde simuleert dus het zou dan wel kloppen dat dan het lampje uit gaat.

Citaat van: jrs2k3 op 23-10-2008 10:07:50
vanavond ga ik dan een "echte" volvo ophalen. Een 850 2.0 T5 estate uit 1995 met LPG-G3 (LPI ).

er word bij jouw auto dus niets gesimuleerd.


razorx

Citaat van: Ludo op 15-01-2009 18:49:47
Citaat van: jrs2k3 op 14-01-2009 15:54:32
Ik las op het forum dat de LPG computer het singaal van de lamda sonde simuleert dus het zou dan wel kloppen dat dan het lampje uit gaat.

Citaat van: jrs2k3 op 23-10-2008 10:07:50
vanavond ga ik dan een "echte" volvo ophalen. Een 850 2.0 T5 estate uit 1995 met LPG-G3 (LPI ).

er word bij jouw auto dus niets gesimuleerd.


Slordig van mij,

Bij een Vialle LPi wordt inderdaad niets gesimuleerd.