grote beurt

Gestart door Junggg, 03-01-2009 23:42:20

Vorige topic - Volgende topic

Junggg

Wie doet er zelf de grote beurt van zijn/haar Volvo? is dat een beetje te doen? Of adviseren jullie om m af en toe wel door iemand met verstand er naar te laten kijken?

gr j
---  S70 T5   ---

Moeskoeri

Hi Junggg,

Ik doe alles zelf aan mijn auto's. Distributieriem vervangen, airco, versnellingsbak reviseren, enz. En ja, ook de grote beurt. Wat bedoel je met een grote beurt? Remmen, vloeistoffen, controle, reinigen, enz, dit soort dingen?

Bij je roffel is alles makkelijk zelf te doen. Als je dat wil moet je of het hele forum doorbladeren wat belangrijk is of een Haynes/Vadis manual kopen. Haynes bij Bol.com te koop, morgen in huis. Daarin staat de meest relevante informatie zoals olie vervangen, remvloeistof verversen, filters vervangen, bougies vervangen, algemeen onderhoud, enz.

Je hebt maar een aantal dingen nodig om zelf je auto te onderhouden:
-ruimte om het te doen. (liefst garage, lekker warm in deze tijden)
-de benodigde gereedschappen (zeer weinig bij moderne volvo)
-kennis (dit forum)
-nieuwe onderdelen (verschillende sites/winkels, weer te vinden in dit forum)

Veel mensen in mijn omgeving zeggen vaak dat ik een dure grote auto rij, onzin, ik doe alles zelf,
dus heb ik met mijn roffel naast wat kleine onderdelen alleen benzine kosten, en heel veel rijplezier  ;D

Persoonlijk komt geen garagist aan mijn auto omdat ik weet dat ik alles veel voorzichtiger aanpak (ik zeg niet dat ik meer weet!). Ik heb dan wel het voordeel dat ik al heel wat jaartjes autos restaureer. Doe je onderhoud zelf, en als je het niet zeker weet, laat dan bij een goede dealer of garagist je auto één keer in de zoveel tijd nakijken, of nog beter, zoek een forum lid in de buurt, die kan het misschien nog wel beter  ;D

Veel succes!

Junggg

Beste Moeskoeri,

Heel veel dank voor je bericht. Met een Vadis, wat lef en gezond verstand moet ik ook een eind komen. Zeker gesterkt door jou adviezen!

veel dank en groeten

J
---  S70 T5   ---