Waar ga jij heen op vakantie in 2011

Gestart door mevita, 17-01-2009 11:43:29

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Citaat van: Marc O. op 17-01-2009 15:07:43
Citaat van: why-not op 17-01-2009 14:59:06
vlgs mij ben je met 1000km nog niet in Sicilie  :eusa_think:

Denk eerder x2 ;)

:eusa_naughty:

Bij Genua de boot op , en dat is 1000 km. ;)

20 uurtjes relaxen aan boord en je rijdt zo fris als een hoentje de boot af..........en je bent in Palermo :eusa_dance:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

850 2.5 20v sportsline

In het voorjaar twee weken naar Zuid Frankrijk, in de zomer drie tot vier weken Midden Italië... en ik denk tussendoor nog wel een keer naar Parijs en/of Londen.

ren97v70

Citaat van: coyote1980 op 17-01-2009 14:35:19
Citaat van: rené97v70 op 17-01-2009 13:36:10

Wil dit jaar met m'n family voor het eerst ook naar Zweden (in augustus). Kun je iets aanbevelen; plek &accomodatie?  

René :)

Wij zijn geen campeerders, dus huren elk jaar huisjes in Zweden. Gaan meestal 3 weken die kant op, en dan 1 week op een plek en 2 weken op een andere plek. Via www.dancenter.nl en www.novasol.nl hebben wij tot nu toe onze huisjes gevonden.

Huisjes in het bos: leuk, maar je zit dan vaak wel echt in de muggen. Probeer dus iets te vinden met wat weids uitzicht of in elk geval flink open eromheen is mijn devies :)
.

Heb zelf voor het laatst een paar jaar geleden met mijn zoon 1 nacht gecampeerd in de achtertuin (op zijn verzoek). Daarna hoefde het niet meer (.......gelukkig). Kortom, wij zijn ook geen campeerders.
Bedankt voor de tips. Ga de site eens op mijn gemak bekijken.

René   :D

BasV70

Hier ook huwelijksreis  :eusa_shifty:. Vanaf juni 6 weken met de zeilboot er op uit. Route zoals nu gepland (voorzover dat mogelijk is) is Vlieland, oversteekje naar de Zuidkust van Noorwegen, tussen de scheren door naar de Westkust van Zweden (Smögen, Marstrand :eusa_dance:, Götenborg), tussen de Deense eilanden door naar Kopenhagen en dan weer langs de Deense eilanden via het Oostzeekanaal terug naar NL. En nu maar hopen dat het weer een beetje meezit... :eusa_pray:

viking_in_shorts

Citaat van: BasV70 op 18-01-2009 12:24:39
Hier ook huwelijksreis  :eusa_shifty:. Vanaf juni 6 weken met de zeilboot er op uit. Route zoals nu gepland (voorzover dat mogelijk is) is Vlieland, oversteekje naar de Zuidkust van Noorwegen, tussen de scheren door naar de Westkust van Zweden (Smögen, Marstrand :eusa_dance:, Götenborg), tussen de Deense eilanden door naar Kopenhagen en dan weer langs de Deense eilanden via het Oostzeekanaal terug naar NL. En nu maar hopen dat het weer een beetje meezit... :eusa_pray:

Erg mooie route - kan je wel Tjörn en Orust ook aanraden. Kom je toch langs. Een aanrader / dorp daar is Stenungsund. In die buurt zitten Hallberg Rassy,  Najad en nog een paar grote. Echt een zeil-mekka!

RATFINK

Twee weken op de camping in Tamarit ( Spanje ) begin Juli.

Soulfly

Citaat van: Dirk342 op 18-01-2009 18:51:37
an mag je wel uitkijken dat ze je onderweg niet aanhouden want dan kun je het spulletje laten staan als je geen vrachtwagenrijbewijs hebt.  Dat wil je niet meemaken, zeker niet in Duitsland.  Denk je er ook even aan dat je dan niet verzekerd bent ?  Dus heb je een vrachtwagenrijbewijs lekker gaan en anders mooi thuis blijven met deze combinatie !

Mis ik iets? Niets mis met de combinatie T5 + een caravan van 1200kg. Het enige dat je nodig bent is een BE rijbewijs.
Vrachtwagenrijbewijs ben je daar echt niet voor nodig.

Citaat van: coyote1980 op 17-01-2009 14:35:19

Wij zijn geen campeerders, dus huren elk jaar huisjes in Zweden. Gaan meestal 3 weken die kant op, en dan 1 week op een plek en 2 weken op een andere plek. Via www.dancenter.nl en www.novasol.nl hebben wij tot nu toe onze huisjes gevonden.

Huisjes in het bos: leuk, maar je zit dan vaak wel echt in de muggen. Probeer dus iets te vinden met wat weids uitzicht of in elk geval flink open eromheen is mijn devies :)

Net even op dancenter.nl wezen neuzen. Vakantiehuisje in Denemarken (niet te gek ver weg) lijkt ons ook wel wat. Hoe werkt dat eigenlijk via hun? Mijn ervaring met vakantiehuisjes gaat niet verder dan Center Parcs e.d.

)()()sT

Nee hoor, rijbewijs B is ook voldoende.

Rijbewijs B is toegestaan als aanhanger minder als 750 kg. weegt.

Aanhanger mag zwaarder zijn onder 2 voorwaarden:

- toelaatbaar gewicht sleurhut niet meer als lediggewicht auto;
- totaalcombinatie < 3500 kg.

;)

viking_in_shorts

Citaat van: Soulfly op 18-01-2009 19:30:35
Net even op dancenter.nl wezen neuzen. Vakantiehuisje in Denemarken (niet te gek ver weg) lijkt ons ook wel wat. Hoe werkt dat eigenlijk via hun? Mijn ervaring met vakantiehuisjes gaat niet verder dan Center Parcs e.d.

In april gaan we een week in een huis zitten in Denemarken met de familie. Hebben we via Novasol geregeld. Kan het je dan vertellen ;)

marc-850

Afgelopen zomer voor het eerst in Nederland vakantie gehouden. Twee weken een boot gehuurd in Friesland.
Ben alweer voor een boot aan het kijken voor komende zomer. :P

En dan in het najaar nog een weekje Portugal.

marcelV70R

eind juli 3 weken naar de camping in L'Estartit spanje
caravan staat er al, dus ff een mailtje sturen met aankomst data
en de caravan staat mooi op zn plekkie!!! ;D

Marcel

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 18-01-2009 19:35:23
Nee hoor, rijbewijs B is ook voldoende.
Rijbewijs B is toegestaan als aanhanger minder als 750 kg. weegt.
Aanhanger mag zwaarder zijn onder 2 voorwaarden:
- toelaatbaar gewicht sleurhut niet meer als lediggewicht auto;
- totaalcombinatie < 3500 kg.
;)
Dat totaal gewicht is ook het punt waarom ik reageerde ! Hij praat over 4000 kg en dat mag hij niet met een B rijbewijs

UserID6342

Euuhh, sorry allemaal... ik zie  nu mijn fout... er wordt gesproken over 4000 km en niet over 4000 kg zoals ik dacht te lezen...  Mijn opmerking over het C rijbewijs kan dus worden geschrapt en als niet verzonden worden beschouwd. Is dus ook al verwijderd inmiddels :eusa_whistle:

Kingfisher

Citaat van: marcelV70R op 18-01-2009 21:32:27
eind juli 3 weken naar de camping in L'Estartit spanje
caravan staat er al, dus ff een mailtje sturen met aankomst data
en de caravan staat mooi op zn plekkie!!! ;D

Marcel

He, eind juli / begin augustis zitten wij er ook weer (park Torre Vella), wel ff seinen/toeteren/zwaaien etc. he? Zoveel R' en zullen er niet rondrijden.......  :o  Die weg naar Estartit is de enige heen/terug dus je komt vaak dezelfde wagens weer tegen van al die "ollanders"  ;)

Welke camping ga je? Castell Montgri?

Rogers XC 70 2000

Noord-Italië (Como, Lugano, Garda)