lambda-sensor (alweer) kapot

Gestart door hans67, 15-01-2009 22:57:55

Vorige topic - Volgende topic

hans67

na een probleem van een motor die aflsloeg als ik laag in de toeren reed (zie elders op het forum) had ik na een tip wat aan de relais onder de stuurkolom gerommeld en was het verdwenen ;D. Helaas er kwam een gebruik van 1 op 4,5 voor terug >:(.
Hij is langs de garage geweest en de conclusie is een kapotte lambdasonde, die was ook alweer een jaar oud, m'n bougies gaan langer mee. Ze zeiden dat er teveel benzine was langsgekomen en dat ie daar niet tegen kan. Dat lijkt me niet zo handig en het risico bestaat dat het weer gebeurt.
Oh ja, het is een 2,5 10v  uit 1996 op lpg.
Herkent iemand dit?

Groeten,
Hans

thuur

Was het een originele (of Bosch) sonde?

Lijkt me sterk dat dat de oorzaak is trouwens. Ik neem aan dat je op gas rijdt?

Hoe is de start 's ochtends? In 1x of stotterend tot leven?

Drukregelaar ook even controleren, das geen werk.

Gr 8)

hans67

ik rij inderdaad op gas en het is een sensor van de Volvo dealer. De benzinedrukregelaar (als je die bedoelt) is vervangen want die lekte benzine. (daarna was het inhouden bij lage toeren ook tijdelijk verdwenen)
Nu start ie goed en loopt ook soepel (bij de garage vroegen ze of het een 10 v was of een 20 v omdat ie lekker optrok)....maar 1 op 4,5 (LPG) :eusa_think:

hans67

Ik begrijp dat er meerdere lambda-sensors te koop zijn , titanium voor ca 200 euro en iets anders (keramisch?) voor ca 130 euro.
Is dat een goed alternatief? wie heeft ervaring?