ecolpg.nl

Gestart door Enno, 21-01-2009 00:56:48

Vorige topic - Volgende topic

Enno

kLIMAAT NEUTRAAL Autogas rijden met BKgas.

Voor de roffelaars op LPG......leuke site. Een reden ook om BKgas te tanken.

Klinkt misschien een beetje groen linkserig, maar het kan geen kwaad. Ik wacht nog op de sticker.

Het feit dat mijn CO waarde bij de APK op 0% bleef steken bij motor op LPG deed me goed.

Op benzine zal dit wel hoger liggen. CO2 ligt sowieso 20% lager bij rijden op LPG.

-D©©©L-

En dan meedoen met de klimaat hysterie ? Nee, ik niet.
Milieu = Big Business.

Mijnheer Gore is bijv. niet voor niets CEO van een investerings firma die vooral wil verdienen aan "milieu vriendelijke" projecten.
Ik ben de "zure regen" hype mentaal nog aan het verwerken, als ik daarmee klaar ben begin ik aan het afbreken van de traumische "gat in de ozonlaag" indoctrinatie.  ;D

razorx

Ik ben het met je eens Marco,

Voor zover wij weten is de grootste vervuiler nog steeds de natuur.
Statistisch gezien, meten we over een te korte periode.
En we hebben inderdaad wel wat hypes gehad.
Media zijn daar verzot op.

En inderdaad big business.

De politiek is in dezen ook niet onverdacht.
Maak het volk bang, zou houd je de macht.

Neemt niet weg dat je niet onnodig moet vervuilen, maar dat wisten we al.

Joris_Scholte

Ik word zo moe van al dat klimaatneutraal groen ecolabel millieugeneuzel...

Reitse

We meten iets waarvan we niet weten of we betrouwbaar meten... Want we weten alleen iets van de afgelopen 200/300 jaar, op een verdere tijdsspanne die we niet eens kennen. 3000 jaar oid volgens de bijbel-volgers, paar miljoen jaar volgens anderen. 

Wat we weten is dat het de afgelopen tijd warmer geworden is. Oorzaak zoeken we, arrogant als we zijn, bij onszelf, maar we hebben op niet al te grote afstand een vrij serieuze kernreactor staan die heel wat warmte loslaat. En dat ding zal een constante factor zijn?

Dus nee, de hypes geloof ik niet, al kunnen we wel wat voorzichtiger met de natuur omgaan. Minder troep erin gooien, minder asfalteren maar vooral minder reguleren. Laat bomen toch lekker scheef groeien, slootjes dichtslibben! Dát is natuur, niet dat kunstmatige 'als het niet groen is en gemaaid kan worden moet het weg-natuur'.

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 21-01-2009 01:08:48
En dan meedoen met de klimaat hysterie ? Nee, ik niet.
Milieu = Big Business.

Mijnheer Gore is bijv. niet voor niets CEO van een investerings firma die vooral wil verdienen aan "milieu vriendelijke" projecten.
Ik ben de "zure regen" hype mentaal nog aan het verwerken, als ik daarmee klaar ben begin ik aan het afbreken van de traumische "gat in de ozonlaag" indoctrinatie.  ;D

Investeringen in milieu technologie is ook een van de weinige dingen die uiteindelijk nog een beetje geld kunnen opleveren. Het is wachten op een olieprijs stijging naar >150 USD zodra de wereld economie weer aantrekt. Zonnepanelen en rijden met hybride auto's worden dan steeds aantrekkelijker. Sterker nog de terugverdientijd zal steeds korter worden. Ik zit te wachten tot ik een zonneboiler kan plaatsen. Ook daar voor geldt dat de terugverdientijd steeds korter wordt. Bovendien maak je op die manier gebruik van "gratis" ter beschikking gestelde energie.

Helaas geldt soms niet dat de natuur zijn werk zelf nog kan doen. Ik geloof dat o.a. in flevoland de natuurlijke vijand van een aantal diersoorten volledig afwezig is. Uiteindelijk zal de natuur zijn werk wel doen, maar of dat is een andere manier dan als er sprake zou zijn van een natuurlijk evenwicht.

Eugene

Citaat van: Joris_Scholte op 21-01-2009 08:05:05
Ik word zo moe van al dat klimaatneutraal groen ecolabel millieugeneuzel...

:eusa_clap:

+ 1 !

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Reitse op 21-01-2009 08:09:02
We meten iets ...

:eusa_naughty:
'we' meten niets.
enkel de overheid vult de zakken...  ;)

Reitse

Citaat van: Ludo op 21-01-2009 10:32:35
Citaat van: Reitse op 21-01-2009 08:09:02
We meten iets ...

:eusa_naughty:
'we' meten niets.
enkel de overheid vult de zakken...  ;)

Dat is ook een vorm van meten ;)

Rogers XC 70 2000

Ik wil toch reageren op dit topic.
Ik ben niet erg groen ingesteld, maar de tendens van eerdere reacties neigen naar mijn idee naar desinteresse voor "groen" en "milieu".

Uiteraard is "groen" en "milieubewust" een hype en voor een deel van het bedrijfsleven een nieuw marketinginstrument en zelfs een product dat de mensen verkocht wordt.
Feit blijft dat de menselijk impact -en dat is totaal niet arrogant- op het milieu groot is.
Uitgangspunt is dat de natuur zich zelf in evenwicht houdt; dat evenwicht kan doorheen de geschiedenis telkens op een andere manier zijn vormgegeven.

Onze impact op dit evenwicht bestaat er uit dat wij op een zeer korte tijd fossiele brandstoffen wegstoken die gedurende miljoenen jaren zijn ontstaan. De hierin opgeslagen CO2 wordt nu op zeer korte tijd vrijgemaakt. En dit heeft een invloed op ons milieu.
De natuur zal dit wel herstellen, maar de vraag is wel welke kost dat meebrengt, zowel voor ons mensen, als voor de natuur zelf.

Freakybaby

Nou.. Ik ben idd helemaal moe van het milieu gezeik en alles wat daaraan vast gehangen wordt. Prive zal ik als er een groen alternatief is dat wel nemen (alternatief betekent: Gelijke of lagere prijs, gelijke of lagere inspanning voor dezelfde kwaliteit).

Zakelijk wordt ik al helemaal gek van de hypocrisie. Onder vrijwel elk mailtje staat "consider the enviroment before printing this email" blablabla.  En dan staat in hetzelfde mailtje een vraag of je iets in vijfvoud hardcopy kan leveren.

Qua LPG zoek ik altijd een station in de buurt met goede prijzen voor mijn vaste tank locaties. Is dat BK gas dan prima, is dat wat anders dan ook prima.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn