heeft een T5R blok ook een rekbout?

Gestart door johan283, 23-01-2009 19:19:55

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Naar aanleiding van het topic over het V70 TDI blok en de rekbout hier op het forum.

Was ik benieuwd of de poelie van een T5R blok B5234T5 ook zo'n rekbout heeft die na demontage altijd moet worden vervangen  ???

Wie weet dat?
Misschien zijn er nog wel andere bouten die na demontage altijd moeten worden vervangen. VAn de kop bouten weet ik dat je ze altijd moet vervangen, na demontage.

Johann

Nee

Krukas heeft een moer en poelies op de nokkenas zitten elk met 3 schroefjes vast. (18Nm aanhalen meende ik...)

Hangt verder ook niet nog eens een heel verhaal aan de nokkenassen, alleen een rotor.

johan283

pffff, dus dat scheelt weer.  :eusa_dance:

N.a.v. het TDI verhaal was ik even bang dat ik ook zo'n probleem op termijn zo kunnen krijgen 

LeonW

nee zelfs de D5 motoren hebben een moer en 4 boutjes voor de poelie
Volvo S70 2.5T

arjenT5R

Tdi blok is ook niet van volvo dan krijg je dat soort ongein  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RRRRR_Ramon

Er is gewoon zoveel ophef over omdat er zo weinig probs zijn met de TDI motoren.  :evil:  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 24-01-2009 10:29:20
Er is gewoon zoveel ophef over omdat er zo weinig probs zijn met de TDI motoren.  :evil:  ;D

Maar áls er problemen zijn, is het meteen ook goed raak........  :eusa_wall: :eusa_wall:

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 24-01-2009 10:42:46
Citaat van: RRRRR_Ramon op 24-01-2009 10:29:20

Maar áls er problemen zijn, is het meteen ook goed raak........  :eusa_wall: :eusa_wall:

Het kan nog erger, bij een benzinemotor en een stilstaande distributieriem zijn er volgens mij 10 of 20 kleppen krom. Bij een TDI slechts 4...  :eusa_whistle:  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪