De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

darius

Zo eindelijk weekend na een lange periode van veel werken. Helaas begon het al niet te best. Gisteren avond kwam mijn vriendin me ophalen om mijn auto te gaan halen die nog in een andere haven stond. Bij het terug keren naar huis wordt ze zo in de zijkant aangereden   :o
Allebeide de portieren van haar nieuwe golf alsook de dorpel aan de rechterkant vernield. Echt vervelend, wij waren afslaande naar links en een depaneur kwam met volle vaart rechtdoor. Wss haar fout  :eusa_wall:
No show, only go.

Jack v

mijn belgisch is slecht Darius; wat is een depaneur?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Sorry jack, dat is zo een autotransporter. Een fiat met een aangebouwde autolaadvloer.
No show, only go.

daytonawim

Zit jullie weer niet mee, damn kan je het zelf oplossen denk je ?

darius

Nee wim, hij gaat morgen binnen in de garage. Madame werkt in de verzekeringen  :D

Ben bezig aan de bak en de motor.
Uit de bak komen twee assen. De binnenste die draait wel. De buitenste die draait niet ? Ook de koppelomvormer rammelt heel vreemd als je hem schudt, ook komt hier olie uit ? Wie o wie heeft hier ervaring mee ?

Hoop dat er mss iemand hier is die me kan helpen ? Heeft er nog iemand een bak en koppelomvormer liggen die goed zijn ? voor een DIESEL (het nieuwe beunen)
No show, only go.

darius

Nou dat valt een beetje tegen, heb wel een bak gevonden hier in den Belgique maar hij kost en vermogen. Het zou fijn zijn als iemand me uit de brand kan helpen.....
No show, only go.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Heb gebeld jack, hij ging kijken of het er nog staat en belt me dan terug.
Heb hier in belgie ook een gevonden maar daar wordt 750 euro voor gevraagd en daar koop je volgens mij een hele auto voor hahahah

Heb net de bak afgetapt en er komt wel vieze olie uit maar geen metaal splinters ofzo. (sorry maar ik kom niet meer op imageshack dus geen fotoos mogelijk) Ook de magneet plug is opvallend vrij van metaal schraapsel. Krijg alleen de buitenste priseas niet gedraaid en het lijkt dus of de bak vastgeslagen is.. maar ik ben er niet zeker van... :'(
No show, only go.

darius

By dariusoosterbos at 2011-10-13
De binneste as is voor de pomp die gaat rond en de buitenste zit muurvast ?

ook nog aangetroffen

Flinke scheur in de turboslang ,wat gaat er gebeuren als dat allemaal weer in orde is  ;D ;D

Heb ook en lekke keerring aan de distrizijde op de krukas, ook maar meteen een nieuwe distri riem erop.
Ook de spanner van de multiriem was ral...
No show, only go.

darius

blokje

Zo ik stop ermee voor vandaag (met de autos dan ,nog wel ff puin wegkruien)
Motorruimte van de mazoutkar gereinigd met oilspillremover  ;D
De bumpert eraf gehaald ,en ja nu komt ie er dan eindelijk meteen op de RRRRRRRRR bumpert..
het Motorretje gekuist en een beetje op geblonken.

Krijg alleen de moer van de multiriem/krukaspoelie niet los  :eusa_wall: ook niet met een stok van een meter.. :eusa_whistle:
Kreeg nog een tip over een onderdelen mannetje hier in de buurt, die ga ik ook eens bellen.

No show, only go.

darius

Die befaamde rekbout van dekrukas poelie, ik krijg hem er niet af ???
No show, only go.

daytonawim

Luchtsleutel gebruiken, ik denk dat je met een los blok anders nooit zovel kracht kunt zetten.

Thys

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piere

Zelfs met een luchtsleutel (of hoe heten jullie dat) ga je'm moeilijk loskrijgen...
Normaalgezien blokkeren we de krukas met een tooltje dat in de krukaspoelie past en vastgezet wordt iets hoger achter het distributiedeksel en dan met wringijzer en 0.5m buis en je volle gewicht... Kunt proberen om zelf iets te fixen :)

Zoiets
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/