Blogje van de 2.5 10V 1995

Gestart door LPGLE, 23-01-2009 16:57:46

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

Citaat van: Justin-850 op 09-11-2010 17:50:01
Jaa,  ik had de auto eerst bij de Makro neergezet om de technische keuring van de sprint te bekijken, vervolgens maar wat dichter bij het servicepark gezet. En ik had idd al vaker gehoord over de verschillende tinten 418, daarom is het ook zo lastig als je op zoek bent naar bijvoorbeeld een spoiler in deze kleur :-\

Maar is het trouwens lastig om een open pijp op de plek van de kat te maken, of is dat zo gepiept met een stuk pijp en een lasapparaat? en een slijptol niet te vergeten  :eusa_dance:

Gr. Justin
als je een keer in hartje achterhoek bent , kom maar langs . kan je hem zien , of proberen .... gaat niet passen , je hebt een 20V
Ding zit er vrij snel onder  ( 6 boutjes en een lambda sonde )
Zou een defecte kat zoeken , dan kan je op de plaats van de oude kat een pijp plaatsen .

Ik ga de pijp aanpassen voor een kleine demper

The Volvoboy

Goed bezig, ga zo door!

Citaat van: LPGLE op 15-02-2009 10:50:12
De 850 staat ook een beetje in een duik-stand  :eusa_snooty:

Zo wil ik hem dus juist hebben, die van mij staat namelijk in een ik-heb-geen-zin-stand...  >:(
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

LPGLE

lijkt wel mooi , maar heb altijd het gevoel als ik hard over een drempel rij , dat de voorkant te ver inveert  t.o.v de achterkant .
Sterker nog,  dat is natuurlijk ook zo .
Voorkant door de verlaging minder verend materiaal , en achter door de M.A.D's extra veer cappaciteit .
De achterkant staat ook direct stil , de voorkant huppelt nog een keer extra na ...

LPGLE

omdat ik beloofd had wat meer aandacht aan deze verwaarloosde blog te geven ...

zoekende naar een derde remlicht voor de T-5 spoiler .
Er zit nu nog een dummy in .
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45502.msg924261.html#new

The Volvoboy

Ik heb voor 1 hulpring per veer zitten, voor de rest alles standaard. Achter heb ik verzwaarde veren, gele Koni's en 2 hulpringen per veer. Je merkt wel dat ie voor iets zachter is dan achter, maar niet veel. Ik denk dat ik TDI-veren heb voor, omdat ie zo belachelijk hoog staat (gebeld met Nordicar, die zegt dat TDI-veren iets langer zijn). De hoogte van de as tot de wielkast is bijna 39 cm en achter 35.

Jij kunt het inveren aan de voorkant ook tegen gaan door gele Koni's te plaatsen voor.
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

LPGLE

bij mijn auto is het zowel voor als achter 33 cm .
Nu zal je denken , das toch even hoog ??? maar de wielkast rand achter is anders qua vorm

The Volvoboy

Klopt, dat had ook gezien inderdaad ;)

LPGLE

vandaag ook het interieurfilterhouder ( scrabble dubbelwoordwaarde?) binnen gekregen .
De magazijnman van H.Arendsen doetinchem heeft er een mooi prijsje van gemaakt , ivm courrantheid van het product  :eusa_silenced:

Ben straks omgeven door hepa filters en koolstoffilter , dan moet de allergie toch minder worden .
iemand nog een stofzuiger te koop met hepa filter ???

LPGLE

omdat het niet vaak voorkomt , dat een LPG inbouwer een verdamper tegen het schutbord monteert  :eusa_wall:
en je wil tóch een VPB monteren , dan bestaan er ook "engelse" versies . ( ET)
De engelse 850 hebben op die plek de rembekrachtiger zitten , en nu zit er een mooie uitsparing voor de verdamper  :laugh:

Ludo

Past daar geen 'gewone' veerpootbrug op?, zo hoog lijkt die verdamper toch niet te zitten.

Eneuh, doe die blaadjes eens uit de afwateringslang.  ;D

LPGLE

Citaat van: Ludo op 10-11-2010 19:26:30
Past daar geen 'gewone' veerpootbrug op?, zo hoog lijkt die verdamper toch niet te zitten.

Eneuh, doe die blaadjes eens uit de afwateringslang.  ;D
Nee,  heb de standaard VPB aan Hathü verkocht , ( dichtbij hier in Doetinchem) die zat op mijn andere GLE , hij pastte hier écht niet op .
Foto vertekend iets idd .

toen ik de foto hier plaatste zag ik de blaadjes ook , het is donker buiten , en tijdens de flits zag ik ze niet zo snel
;D

StefanCJ

Citaat van: LPGLE op 10-11-2010 18:27:12

Koop iig geen Samsung VCC zakloze stofzuiger met HEPA filter. Ik heb `m ook gehad en binnen de 10 maanden de motor kapot, is een veelvoorkomende klacht bij de VCC serie van Samsung.

LPGLE

Citaat van: StefanCJ op 10-11-2010 19:38:46
Citaat van: LPGLE op 10-11-2010 18:27:12

Koop iig geen Samsung VCC zakloze stofzuiger met HEPA filter. Ik heb `m ook gehad en binnen de 10 maanden de motor kapot, is een veelvoorkomende klacht bij de VCC serie van Samsung.
ja, is echt balen , want we hebben net een paar maand terug een nieuwe philips gekocht ( met sportvelgen) , maar helaas niet geschikt voor hepa filters .

kom ik er 2 weken terug achter dat ik dus een huisstofmijt allergie heb  :eusa_snooty:
Had al wel goede berichten gehoord over een nilfisk .

elianmars

StefanCJ

Nilfisk schijnt idd erg goed te zijn. Ik heb me na het overlijden van de Samsung eens goed verdiept in stofzuigers, wat een immense keuze heb je daarin! Met zak, zonder zak, zonder velgen, met velgen, met snoer, zonder snoer  :eusa_silenced:

Ik heb nu een Philips homehero met zak, alleen geen Hepa filter volgens mij, maar die bevalt prima iig ...

Succes!