Motor trilt

Gestart door Peter.R, 20-01-2009 19:29:47

Vorige topic - Volgende topic

Peter.R

Hallo allemaal,

Na het schoonmaken van mijn motorblok en het monteren van een nieuwe benzinedrukregelaar door de dealer heb ik het probleem dat bij optrekken mijn motor tril...het is slechts ene lichte trilling en ik heb het geveoel dat de auto niet het volledige vermogen levert..en hij maakt ooj wat meer geluid. Hij was zo heerlijk soepel en stil
de verdelerkap heb ik gecontroleerd op voch.
kan het zijn dat de auto op 4 cylinders loopt? en zo ja wat kan de oorzaka zijn?
nog meet suggesties?
met vriendlijke groeten

Peter

Vulk

Hoe heb je de motor schoongemaakt?

Jeff

Peter meld even de volgende dingen,

Wat voor type heb je?
Wat voor blok ligt erin?
En wat is je bouwjaar..

;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Peter.R

IK heb de motor schoongemaakt met speciale reiniger en gewoon afhgespoeld

type 850 estate 10 klepper
bouwjaar 1996
vialle g3 (het trillen komt zowel op benzine als op gas voor)

pwassink

Citaat van: Peter.R op 20-01-2009 19:53:07
IK heb de motor schoongemaakt met speciale reiniger en gewoon afhgespoeld

type 850 estate 10 klepper
bouwjaar 1996
vialle g3 (het trillen komt zowel op benzine als op gas voor)

Haal de bougio-afdekplaat eens los en kijk eens of je soms een of meer gaten vol hebt staan met spoelwater ..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

lijkt me idd ook dat er water op plaatsen is gekomen waar het niet hoort
zoals verdeelkap etc check dat eerst even voordat je de dealer een klacht aan zijn broek helpt
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: pwassink op 11-04-2007 21:26:59
Citaat van: SIPS Master op 11-04-2007 20:23:45
Hoe heb je je blok nu zo schoon gekregen zonder hogedruk reininger?

Dasty .. koudontvetter van de wibra

En wat koud water uit een gieter..

Op een stilstaande koude motor, daarna even droogblazen  :eusa_whistle:  (ook de bougiegaten)

Citaat van: reneetje op 08-10-2007 11:09:24
Citaat van: -D©©©L- op 08-10-2007 10:57:59
Citaat van: reneetje op 08-10-2007 10:49:42
Citaat van: Ties op 08-10-2007 10:43:12
Tjsa.. Mij lijkt een borstel met wat ontvetter en een spons om af te spoelen iets veiliggerderder..

Zelfs dan moet je nog oppassen , tenminste dat overkwam mij een paar weken terug wel.
Eens flink met dasty aan het spuiten geweest en afspoelen met het gietertje en borsteltje, maar dat werd niet in dank afgenomen door de onsteking.
Eerst op 3 pitjes , ff later kwam nummer 4 meedoen en nog iets later werd nummer 5 ook wakker :-\ :eusa_doh: :eusa_shifty:

Bougie gaten droogblazen
. Ondanks de indrukwekkende rubber doppen is de afsluiting niet waterdicht. Het stomme is dat het water er nauwelijk meer weg wil (verdampen), zo goed sluiten ze nog wel.  :eusa_wall:

Had de bougiegaten en de doppen nogwel met perslucht droog geblazen, (natuurlijk weer nieuwschierig en met mijn kop erboven hangen , dus de spetters vliegen je om de oren ::) ), maar nog dezelfde vocht problemen.............

Citaat van: de geneRaal op 14-01-2008 22:05:26
heb je ook de ECU gereinigd dan?

beetje teveel (water) van het goede

is gewoon vocht.............zitten je bougiegaten niet vol met water?

Citaat van: nickk. op 16-12-2008 19:17:24
Dek alle electronische gedeelten af, vooral dynamo etc. Vet ff de contacten in en rijdt dan naar een wasstraat en spuit die hele bende eens goed af met motorreiniger. Bougiegaten wel ff goed uitblazen met lucht, daar blijft altijd water in staan.

Hierdoor kan je zien waar de olie vandaan komt en een zinnig begin maken met stage 0.

Citaat van: bruijnmeister op 27-08-2005 15:36:23
Euvel verholpen. Er waren 4 diepzee duikers bezig in de bougiegaten zoveel water stond erin. Alles droog gemaakt en motor loopt weer als een zonnetje.
Eerste en laatste keer dat ik m'n roffel's motorcompartiment schoonmaak. Ik heb m'n lesje wel geleerd.

Bedankt voor alle adviezen ga nog even toeren.

Eric

;)

Peter.R

een van de bougiegaten stond inderdaad redelijk vol water... Ik heb het gat geheel drooggemaakt (was lastig,want ik heb geen hogedrukspuit}
de motot loopt inderdaad nu veel beter maar is op sommige momenten nog steeds een beetje schokkerig. kan het vocht nog een rol spelen? of moet ik ergens anders zoeken.

groeten

Peter

LPGLE

even alle doppen eruit,  met een fohn alles droogblazen,  desnoods wat vochtverdrijver erop spuiten,  dan zou de auto weer moeten lopen als ervoor ;)

PininFan

Even ook de verdelerkap open en droog maken van binnen. Het kan ook even duren voordat je bougiekabels weer door en door droog zijn.

Walter

Peter.R

Alles uiteiendlijk goe drooggekregen met de fohn..loopt weer als een zonnetje

met dank voor jullie reacties en tips

Groet

Peter