Volvo stoelen voor thuisgebruik. Nu de achterbank.

Gestart door razorx, 25-01-2009 15:02:41

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: razorx op 25-01-2009 21:29:11
Citaat van: thuur op 25-01-2009 21:24:07
Citaat van: razorx op 25-01-2009 21:01:36
Ga niet zoeken, maar als iemand weet hoeveel Watt of Ampere zo'n stoel verbruikt, kan ik een leuke geschakelde voeding uitzoeken.

Gewoon even de weerstand van het matje meten, U=I*R :D

Gr ;)
Ik ben bang dat het matje toch wat PTC gedrag vertoont.

--edit 2 ohm--
In het ergste geval 6A per stoel.
Zal wel wat dalen

Nee hoor, aan/uit thermostaat.

Gr ;)

razorx

Dank je Thuur.

Ik zou verwachten (hoop) dat de weerstand van het verwarmingselement wat zal stijgen als hij warmer wordt.
Even los van de thermostaat.

Ennuh nee, er komt geen PC voeding met ventillator onder mijn kont  ;) .

thuur

Zal ook wel hoor. Het is tenslotte verwarmingsdraad waar de matjes van gemaakt zijn.

Met wat marge zou ik dan 10A per stoel aanhouden. Dat is dan 240 Watt voor 2 stoeltjes ;D Het lijkt me goedkoper om gewoon te stoken 's avonds...

Gr 8)

razorx

Citaat van: thuur op 25-01-2009 22:00:00
Zal ook wel hoor. Het is tenslotte verwarmingsdraad waar de matjes van gemaakt zijn.

Met wat marge zou ik dan 10A per stoel aanhouden. Dat is dan 240 Watt voor 2 stoeltjes ;D Het lijkt me goedkoper om gewoon te stoken 's avonds...

Gr 8)
Ik ben bang dat ik het toch niet kan laten, het idee lijkt me leuker en leuker.  ;D
In ieder geval komt er een laatje voor tijdschriften en zo onder.

Ik ga morgen even een ampere tang lenen en kijken wat ik aan vage geschakelde adapters over heb.

Bedankt voor het meedenken!

razorx

Om nog even op het energieverbruik per stoel terug te komen:
Door het PTC gedrag van de verwarmingsmatjes zullen de stoelen nooit meer dan 5 A trekken.

Verder zal de verwarming door de thermostaat zeker niet al de tijd aan staan. Dus zal het gemiddelde verbruik eerder richting de 2A gaan.
Wat neerkomt op 24W per stoel.
Doordat ik geveld was door een gruwelijke besmettelijke ziekte, griep, geen zin gehad het echte gemiddelde verbruik te meten. Houden jullie nog van me te goed.

Dan nog even mijn dank aan Elianmars, en volvospeed.com voor wat duidelijke plaatjes.
Hier mijn plaatjes:

Neem deze waarschuwing deels ten harte  en werk subtiel:

Ringetjes rugleuning onder achter er uit. Rugleuning knop kan je zo lostrekken:

Lendesteun naar buitendraaien en met wat meer krecht en trekkend verder draaien:

De bekleding omhooggestroopt, er zaten erg veel ringetjes die ik moest doorknippen.
De boel terugplaatsen wordt nog een dievenklus:

De bom:

En die zit vast met de twee zwarte torxjes aan de buitenkant:

Nu de ontsteker naast de stoel voorzichtig losgehaald en het geheel in de kast gelegd.
De liefhebber mag ze komen ophalen.

Inmiddels twee platen 18mm Okoume op elkaar gelijmd. Dat worden de armleuningen en grondsteunen.
Waarom twee platen: Simpel, goedkoper dan 1 dikke plaat en je krijgt het net zo mooi.

Zie wel op tegen het terugfrotten van de bekleding.
Wordt vervolgd.

elianmars

Citaat van: razorx op 31-01-2009 20:51:31

Dat heb ik ook met de stoel uit de R. Maar het schijnt dat het met tie-wraps, op de plaats van de doorgeknipte ringetjes, te doen moet zijn.

Sbv

razorx

Citaat van: elianmars op 31-01-2009 20:56:00

Dat heb ik ook met de stoel uit de R. Maar het schijnt dat het met tie-wraps, op de plaats van de doorgeknipte ringetjes, te doen moet zijn.
Ik ben benieuwd, ik ga het dan so-wie-so met goede tie-wraps doen.
Die zwarte, die bij de diverse bouwmarkten liggen, knappen al als je er naar kijkt en dan zitten ze nog in de verpakking.

denkweb

Ik zit youtjoep al een tijdje af te speuren naar een bank die door een woonkamer zweeft op zn airbags...  ;D

V70 classic

Citaat van: denkweb op 02-02-2009 15:40:54
Ik zit youtjoep al een tijdje af te speuren naar een bank die door een woonkamer zweeft op zn airbags...  ;D

jij ziet al een stelltje al knuffelend compleet met bank richting de zoldering gaan  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Rogers XC 70 2000

tackle

is altijd leuk om een lekkere spannende actiefilm te kijken en dan door de kamer geschoten te worden natuurlijk

mark71

Citaat van: razorx op 31-01-2009 21:09:24

Die zwarte, die bij de diverse bouwmarkten liggen, knappen al als je er naar kijkt en dan zitten ze nog in de verpakking.
Bij een goede automaterialenzaak kan je zo'n bekeldingstang met 100 ringetjes halen voor € 35  :eusa_whistle:

Ik heb er ook een aangeschaft toen ik de stoel open moest maken om de kabel van de rugleuning te vervangen.

elianmars

Citaat van: mark71 op 02-02-2009 19:20:46

Bij een goede automaterialenzaak kan je zo'n bekeldingstang met 100 ringetjes halen voor € 35  :eusa_whistle:

Ik heb er ook een aangeschaft toen ik de stoel open moest maken om de kabel van de rugleuning te vervangen.

Is dat zo? Toch maar eens kijken of ik zo'n ding ergens kan vinden dan.

razorx

Citaat van: mark71 op 02-02-2009 19:20:46

Mmh, interressant. Ik ga dus ook even kijken.

De armleuningen zitten inmiddels in elkaar.
Heb alleen nu niet de puf om verder te gaan.
Onder de zetels komt een laatje/plankje voor tijdschriften en zo.
De armsteunen zijn van 36mm Okoume, werkt wat lekkerder dan Meranti (splintert minder bij het zagen en frezen).

Ze zitten al mooi in de Glitsa.
In mijn ongeduld de Glitsa lagen versneld laten drogen met een hete lucht pistool. Met wat beleid en het juiste opzetstuk gaat dat prima!