Gas start procedure

Gestart door dokkie, 02-03-2009 18:50:58

Vorige topic - Volgende topic

dokkie

Hallo allemaal,
me groene roffel (LPG) wil soms niet lekker starten op benzine, ik heb wel wat gelezen over procedure waarmee ik direct op gas kan starten. Maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.
Wie o wie kan mij deze gas-start-procedure uitleggen.  :)

grtjes D  8)

Ludo

de 'gas-start procedure' is eigenlijk bedoeld voor noodgeval.
een benzine motor, ook al loopt ie op gas, hoort het ook (goed) te doen op benzine.
beter dus het eigenlijke probleem aanpakken.
wat voor merk/type lpg installatie zit er trouwens in?.

dokkie

sjaman das zeker waar, ik ben ook bezig om het probleem te localiseren, een vuile brandstof filter ,verstopte  injectors, ofzow. :eusa_think:
Maar ik wil die procedure juist weten in geval voor nood, wie weet sta ik of mijn vrouw een keer te prutsen bij starten op benzine, dan zou die gas start procedure ons uit de nood kunnen helpen, dus vandaar de vraag.  ;D
Wat voor gas systeem? hmmm er zit een klein vierkant knopje naast me stuur, met een groen LEDje voor GAS en een rood LEDje voor benzine. :P

A3GLT

Procedure is als volgt:
Voor het omdraaien van de contactsleutel 1x op het vierkante knopje drukken en vervolgens gewoon starten. Als het goed is blijft het groene lampje nu branden tijdens het starten en start je regelrecht op gas.
groetjes
Adri

Kizzy

Dokkie is je relais 103 nog in orde? Heb me rot gezocht waarom ie niet starte als hij warm stond en we kort na het stilleggen wilden vertrekken.
Is op dit forum al heel wat vituele inkt over dit thema gevloeid.

dokkie

thnx maar de relais103 is nog goed, ook al overbrugt geweest, alles is heel kort geleden al eens geod schoongemaakt, sind dien rijd ze heerlijk, maar sinds een paar dagen toch weer wat inhouden op benzine en slecht starten.

bobine en complete ontsteking wordt nagekeken. En het benzine filter, slangetje bij de brandstofpomp etc. zal ik nu zelf aanpakken..  :)

grtjes D.