[handbak] ratel bij stationair lopen

Gestart door Sven850GLT, 01-09-2004 02:10:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Dus dit is ook een optie?

Citaat van: mark20v op 04-09-2004 09:19:27
Ook zou het speling op tandflanken in de bak kunne zijn, deze gaan dan als ze onbelast zijn tegen elkaar klapperen. Ik weet niet of volvo dat wel eens heeft hoor, het is me wel van andere merken bekend.

Hoe erg is dat?


Gr :-[

V70 classic

Citaat van: thuur op 03-02-2009 21:06:08
Dus dit is ook een optie?

Citaat van: mark20v op 04-09-2004 09:19:27
Ook zou het speling op tandflanken in de bak kunne zijn, deze gaan dan als ze onbelast zijn tegen elkaar klapperen. Ik weet niet of volvo dat wel eens heeft hoor, het is me wel van andere merken bekend.

Hoe erg is dat?


Gr :-[

Dat moet ik je schuldig blijven.
Ik heb het nog nooit gezien .
Maar alles wat klappert is nie goe dat gaat van kwaad tot erger.

nogmaals ik weet niet goed wat mark precies bedoeld dus ook ik word nieuwsgierig.
En dan bedoel ik
1 Wat klappert hoe
2 hoe ontstaat dat
3 waar eindigt dat

Gewoon nieuwsgierig als (ex) monteur.

iemand ? ?
               
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

dennis850estate

#17
Citaat van: thuur op 03-02-2009 11:59:40
- bij koud weer wil de bak niet vlotjes in de 3, maar gaat wel zonder gekraak na ca. 0,5 seconde. Na 3x geschakeld te hebben is het weg
- (R) koppelingsplaat/drukgroep/druklager is nu 5 maanden / 6.000 km jong
- ratel bij stationair draaien in neutraal sinds een week of 4, verdwijnt direct als je de koppeling intrapt


En nee, de bak zomaar lostrekken om de koppeling te bekijken is geen optie op dit moment. Ik heb nu de 4e koppeling erop zitten en de bedoeling is dat ie nog zeker een ton blijft zitten.

Tandwielen heb ik niet eerder gezien in dit topic. Welke tandwielen hebben we het dan over en hoe erg is dat?


Gr ???

Ik heb net een paar weken geleden eenzelfde 'klacht' voor garantie bekeken. (koppeling zat er net nieuw in) Het leek hier ook een druklager probleem omdat het geluid weg was bij koppeling in. Vooral bij koude bakolie was het geluid erger hoorbaar. Aan druklager geen enkele afwijking gevonden. Was gewoon nog nieuw. Toch maar een nieuwe geplaatst en de klacht was nog precies hetzelfde  >:(  Het enige wat het nog kan zijn is de bak.

Ik ben dus bang dat het ook hier niet aan het druklager ligt maar dat bij koppeling ingetrapt er rammelende tandwielen stilgezet worden.

thuur

Citaat van: dennis850estate op 03-02-2009 23:58:58
Ik heb net een paar weken geleden eenzelfde 'klacht' voor garantie gerepareerd. (koppeling zat er net nieuw in) Het leek hier ook een druklager probleem omdat het geluid weg was bij koppeling in. Vooral bij koude bakolie was het geluid erger hoorbaar. Druklager verwijderd en geen enkele afwijking gevonden. Was gewoon nog nieuw. Toch maar een nieuwe geplaatst en de klacht was nog precies hetzelfde  >:(  Het enige wat het nog kan zijn is de bak.

Ik ben dus bang dat het ook hier niet aan het druklager ligt maar dat bij koppeling ingetrapt er rammelende tandwielen stilgezet worden.

Dennis, als je de verdachte bak gaat inspecteren zou je dan je bevindingen willen posten?

We wachten (of ik althans ::)) in spanning af. In de tussentijd ga ik eens opletten of het met koude motor erger is.


Gr ;)

VolvoDeMio

Misschien in tussentijd oliepeil van versnellingsbak controleren?