welke zou jij kiezen?

Gestart door V70 grijs, 02-02-2009 08:57:08

Vorige topic - Volgende topic

V70 grijs

dank jullie voor jullie meedenken en reacties.
En Mevita, tsja das ook een leuke, alleen gaat het mij even over mijn twijfel de 850R of de v70 houden maar misschien....

Thijsj: goed dat dit jou opviel en de moeite die hebt gedaan om het op te zoeken wat dit kan betekenen. Ik weet dat je op de turbo's geen garantie krijgt (op airco's ook niet).

Ik ga Thom eens bellen, kijken of die wat over heeft voor de v70, kijken hoe de R r aan toe is en kijken of ik vorige eigenaars (na mij kwam bert M ((ex) forumlid) en daarna weet ik niet wie de R heeft gehad.

Maar die witte rook was mij niet opgevallen (liefde maakt blind) is toch twijfelachtig, lijkt me.

Wordt vervolgd,

groeten

Bert
volvo is for live

Rayman

Bert,

Na jou is de 850R inderdaad van forumlid 'RS' geweest; heeft er volgens mij een jaar of 2 in gestuurd. Daarna is de auto ingeruild, en uiteindelijk door de Jong weer verkocht. De 850R heeft daarna in omgeving Delden/Goor rondgereden (klein jaartje) en is toen wéér ingeruild bij de Jong.

Ik zou de V70 houden, om exact dezelfde redenen die mevita opgeeft. Mocht je toch voor de R gaan; flink proefrijden, flink onderhandelen, en wees kritisch op reparatie/garanties.

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Rayman

Ben trouwens wel benieuwd wat het nu geworden is.

Zag de 850R nog staan in Delden; wat 2 weken geleden nog een aardig glimmende R was, is inmiddels weer een doffe kauwgombal.

rogerV701998

Citaat van: thijsj op 02-02-2009 18:43:58
Citaat van: Eugene op 02-02-2009 18:16:02
Citaat van: Turbobiker op 02-02-2009 08:59:05
Hart laten spreken, anders krijg je spijt...

Niets aan toe te voegen ;)
Mee eens. Als het je per sé om déze Rode gaat, dan zou ik eerst eens kijken wat de andere eigenaars eraan verprutst zouden kunnen hebben, en wat "Thom" voor je V70 over heeft. Anders is deze misschien een alternatief. Minder geld, minder kilometers. Wel rode 855R aut. ;)

edit: wat me opviel, was dat er witte rook uit de uitlaat komt. En de temperatuurmeter op de andere foto gewoon op 'bedrijfstemperatuur' staat. Heb even gezocht, maar:
Citaat van: Eugene op 12-05-2006 11:31:40
Witte rook als ie warm is, duid op een koelvloeistof lekkage. Dat kan een kapotte koppaking zijn, of een turbo die ver op zijn eind is.  HEt 2e lijkt mij waarschijnlijker.
...dit voorspelt niet veel goeds? :-[

Witte rook? Een nieuwe Paus? :eusa_angel:

V70 grijs

Bedankt voor alle suggesties. Na twee keer te hebben gekeken, en dat ik niet direct "ja" zeg, zei mij eigenlijk langzaam aan genoeg, ik houdt de V70. Ik zag iets aan de 850R wat mij weerhield om het direct te kopen, vandaar mijn vraag aan jullie forummers. En ik was het alleen nog vergeten om het aan jullie door te geven  :eusa_wall:
En een turbo heb je niet direct nodig in de stad  ;D

bedankt

groeten

Bert
volvo is for live

Sbv

Wat zag je er dan aan ?

V70 grijs

@ SBV: Ik zag dat de bumpers niet (meer) dezelfde kleur hadden terwijl die dat wel had in mijn tijd en Bert's tijd, er zaten beschadigingen op, zag er, vond ik, "uitgeleefd" uit, zo van "niet zuinig op geweest" en ik zag er verder gewoon iets aan wat ik niet duidelijk kan maken (ben niet technisch dus hierover kan ik niets zeggen).

ok het is een auto van bijna 13 jaar oud, maar toch.

hopelijk maakt dit iets duidelijk(er)

grtz
bert

volvo is for live

mevita

Dan ben je toch gewoon verstandig geweest , nu weet je wat je hebt  :eusa_dance:

V70 grijs

volvo is for live

innocenti

Laat je portemonnee spreken. Pas als die het toelaat moet je je hart laten spreken en niet andersom. Past het niet in je budget moet je m straks weer verkopen.

En waarom per se je oude auto terug? V70 R is ook leuk. Als je er voor gaat op je gemak een mooie zoeken.

Vertigo

Ik zou de keuze voor de R gemaakt hebben denk ik.... puur omdat je de wagen niet zo heel lang geleden gehad hebt, ken je hem nog wel een beetje. En een bumper spuiten is zo gebeurd ;)

Maarja, je hebt je keuze gemaakt. De meest verstandige.

Rayman

Citaat van: Vertigo op 24-02-2009 22:09:35
Ik zou de keuze voor de R gemaakt hebben denk ik.... puur omdat je de wagen niet zo heel lang geleden gehad hebt, ken je hem nog wel een beetje. En een bumper spuiten is zo gebeurd ;)

Jens, deze R zit wel wat meer werk aan dan 'een bumper spuiten'. V70 Grijs komt er gelukkig zelf ook al mee op de proppen; de auto is behoorlijk gebruikt (om het maar even netjes te stellen). > 7 mille voor zo'n volvo vind ik op z'n zachtst gezegd 'niet gepast'.

Vertigo

Citaat van: Rayman op 24-02-2009 22:15:05
Citaat van: Vertigo op 24-02-2009 22:09:35

Jens, deze R zit wel wat meer werk aan dan 'een bumper spuiten'. V70 Grijs komt er gelukkig zelf ook al mee op de proppen; de auto is behoorlijk gebruikt (om het maar even netjes te stellen). > 7 mille voor zo'n volvo vind ik op z'n zachtst gezegd 'niet gepast'.

Ik heb die auto ook al een hele tijd niet meer gezien ;)

FelixB

Heeel verstandig!

Ik zat in dezelfde situatie; mijn rode R ook weer te koop na een aantal eigenaren en met veel kilometers.
(ik denk dat het verhaal hier wel bekend is..)

Maar, het zou 'mijn' R niet meer zijn, dus maar niet gedaan en geen seconde spijt van gehad.

(dan liever een LBP V70R of een andere rode R met schuifdak of zo)
855R & C70 T5 cabrio automaat