TV-tip 02/02/2009: Tros Radar over gasklephuizen Volvo

Gestart door Topsport180, 02-02-2009 18:04:15

Vorige topic - Volgende topic

allezjean

Ik heb met mijn beide 855's ook problemen met de stationairregelaar gehad. Ik ben niet technisch ingesteld :-[, is dit een onderdeel van het gasklephuis? Deze bleef soms hangen waardoor de auto stationair veel toeren maakte (1,5 ipv 0,9).  Bij mijn GLE  is deze een aantal maal schoongemaakt, maar bij mijn R bood dat weinig soelaas en is er een gereviseerde ingezet. Roetvorming vormde hierbij het probleem, net als bij het actuele gasklephuis verhaal. Als dat bij meerdere 850's een probleem was heeft Volvo dat punt niet opgepakt bij de latere modellen.

Over dat Volvo bestaande structurele problemen niet meeneemt bij de ontwikkeling van latere modellen was de monteur van mijn vakgarage het niet helemaal eens. Zo is bij de V70R N een sensor systeem geplaatst bij het 4wd systeem om de problemen van de eerdere V70R awd (types '97-'00) te voorkomen.  
Heb u ook een groene...?

FGG

Citaat van: allezjean op 03-02-2009 13:26:56
Ik heb met mijn beide 855's ook problemen met de stationnairregelaar gehad. Ik ben niet technisch ingesteld :-[, is dit een onderdeel van het gasklephuis? Deze bleef soms hangen waardoor de auto stationair veel toeren maakte (1,5 ipv 0,9). 

Volgens mij zijn dit 2 verschillende dingen. :eusa_naughty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

Over dat Volvo bestaande structurele problemen niet meeneemt bij de ontwikkeling van latere modellen was de monteur van mijn vakgarage het niet helemaal eens. Zo is bij de V70R N een sensor systeem geplaatst bij het 4wd systeem om de problemen van de eerdere V70R awd (types '97-'00) te voorkomen.  

Volgens mij is dat een compleet ander systeem en niet enkel een andere of additionele sensor die problemen vookomt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70 classic

Citaat van: Marc O. op 03-02-2009 13:29:38

Volgens mij is dat een compleet ander systeem en niet enkel een andere of additionele sensor die problemen vookomt.

Dus geen vrijbrief om eens lekker weg te bleeeerreen  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

allezjean

Let wel: dit is mijn a-technische interpretatie van het sensor systeem op de V70R N :angel:
Heb u ook een groene...?

V70 classic

Citaat van: allezjean op 03-02-2009 13:41:38

Let wel: dit is mijn a-technische interpretatie van het sensor systeem op de V70R N :angel:

Ik vraag me het volgende af over die AWD , het volvo systeem is ruk.

Nu bebben ze de focus en de fiesta een volvo logo gegeven , waarom dan niet het 4X4 systeem uit de corworth in de R

kom maaar , kom maaaar kom maaaar  :evil:
deze werkt wel fatsoenlijk  :eusa_think:

Marc O.

Het AWD systeem dat Volvo vanaf de V70N gebruikt is volgens mij prima en relatief storingsvrij.

LPGLE

laten we even voorop houden dat we altijd nog super degelijke auto's rijden.
Als van andere merken de mensen ook "de koppen bij elkaar zouden steken" kwamen er nog veel meer claims richting fabrikant.

Ik noem de veren van (bijna) alle renaults , de alu draagarmen van V.A.G , de distributie van de ford endura 1.8 diesels(destijds) , electronische stuurbekrachtingingspompen bij opel modellen vanaf 1999 , penbobine's renault , bobine bruggen peugeot's , dubbelmassavliegwielen van V.A.G , brandstofpompen van opel diesel >99' ( het electronische deel er bovenop )
zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind het super wat Daan onderneemt ! en hoop voor hem op een goede afloop.

Maar dit beschouw ik als incident.  Ik zie bij andere merken véél meer ellende.

V70 classic

Citaat van: Marc O. op 03-02-2009 13:48:50
Het AWD systeem dat Volvo vanaf de V70N gebruikt is volgens mij prima en relatief storingsvrij.

mn zwager kocht een XC90 daar zit dat ook onder en die werd verzocht niet al te zware aanhangers te trekken.
Het was volgens de dealert geen Pajero of Patrol waarmee dat wel kon.
Ook is hem verteld dat het geen off-roader was.
En zo links en rechts lees ik ook hier op het forum dat de reparaties duur zijn dat kun je alleen weten als het stuk gaat.

Maar zo ik van u begrijp kun je met de V70 n R gewoon op semi slicks vol op het gas gaan bij een stoplicht  :eusa_think:

Want dat kan bij de concurent wel zoals de A6 en zo zijn er wel meer.
Da A6 is dacht ik ook te leveren met launch controll.
Dan ben je echt zeker van je thechniek

Maar goed we gaan off topic

En elk merk heeft zijn bekende rotte plekken.
We (Ik) ben zeer tevreden over volvo

Marc O.

Citaat van: V70 classic op 03-02-2009 14:29:30
mn zwager kocht een XC90 daar zit dat ook onder en die werd verzocht niet al te zware aanhangers te trekken.
Het was volgend de dealert geen Pajero of Patrol waarmee dat wel kon.

Ik denk dat als je inderdaad veel off-road en/of met zware aanhangers rijdt, je beter een Patrol of (nog beter) een Landcruiser kunt kopen.

Maar zo ik van u berrijp kun je met de V70 n R gewoon op semi slicks bij op het gas gaan bij een stoplicht  :eusa_think:

Nee, dát heb ik niet gezegd ;)

V70 classic

Citaat van: Marc O. op 03-02-2009 15:03:40
Het was volgend de dealert geen Pajero of Patrol waarmee dat wel kon.

Ik denk dat als je inderdaad veel off-road en/of met zware aanhangers rijdt, je beter een Patrol of (nog beter) een Landcruiser kunt kopen.

Maar zo ik van u berrijp kun je met de V70 n R gewoon op semi slicks bij op het gas gaan bij een stoplicht  :eusa_think:

Nee, dát heb ik niet gezegd ;)

Met een sensor waren de problemen met de awd opgelost.
Het grootste probleem was toch dat het gewoon stuk ging en je een dikke 4000 euro kon weg tikken voor reparatie.
of ga ik te kort door de bocht  :eusa_shifty:

enne zwagertje stuurt gewoon een vrachtwagen.

fearless

Ook nu net maar ff de aflevering op Trosradar.nl gekeken, was toch wel nieuwsgierig na al die bellende klanten van vandaag.  :eusa_wall:

M a r c

Volgens mij heeft ieder merk zo bij een bepaald type wel zijn zwakke punten...

Kan me herinneren dat een Golf GTI III ook met 100.000 km al nieuwe aandrijfassen nodig had. Ford Sierra's vraten remschijven etc. etc.  Daarover nooit iets bij Radar gezien  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rayman

Citaat van: M a r c op 03-02-2009 22:56:17
Volgens mij heeft ieder merk zo bij een bepaald type wel zijn zwakke punten...

Klopt; het is echter de manier waarop een merk met dit soort 'fouten' omgaat. Bovendien gaat het hier nu om volvo (en niet wat 'de anderen' doen, dat interesseert me niet). In dit geval heeft volvo gewoon een fout gemaakt. Wanneer volvo deze zou toegeven zou men al 80% op de goede weg zijn, maar dat gebeurt niet (goed).

Ik vind het heel simpel; investeer je in je klanten op lange termijn door ze op korte termijn de service/garantie te geven die ze verdienen (waar ze ook wonen/leven), of steek je je kop in het zand en doe je alsof je neus bloedt. Met als resultaat dat mensen niet direct weer voor een volvo gaan.

Citaat van: fearless op 03-02-2009 22:40:28
Ook nu net maar ff de aflevering op Trosradar.nl gekeken, was toch wel nieuwsgierig na al die bellende klanten van vandaag.  :eusa_wall:

Ivo, je bent in dit geval een uitvoerder van een door volvo ingezet stuk beleid. Ik kan me indenken dat al die bellende klanten niet 'leuk' zijn, maar aan de andere kant kan ik die vragen niet onterecht vinden. En in dit geval is de dealer het eerste aanspreekpunt.

daytonawim