sequentiele versnellingsbak voor 850

Gestart door sean850, 03-02-2009 17:44:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sean850

Ik zat afgelopen weekend eens te denken (te weinig drank moet je ander vermaak zoeken) :eusa_think:

Is het mogelijk om een sequentiële versnellingsbak op een 850 t5 te monteren, zo ja mensen met ervaring of info erover.
Waar kan ik hier over info krijgen en iemand enig idee wat het prijskaart(tje) ongeveer zal zijn.

Leek me wel een mooi idee weet alleen niet of het door de keuring komt maar dat is latere zorg.
ben benieuwd wat men weet erover

alvast bedankt.

:P

V70 classic

Op joeptjoep zie je ze wel eens in rally/race wagens.
Alleen denk ik dat dat allemaal costembuild is.
Beetje zoeken op rally en of race forums of gewoon een tuner bellen.
stond pas een linkje hier ergens naar het DF forum die zijn eigenlijk alleen met rijden / racen bezig k zou daar eens informeren.

maar mogenlijk is alles  ;D
hangt alleen af van je portomonee  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

monster900

Wss ook wel te doen als je een voorbeeld van een Motorfiets-versnellingsbak gebruikt om zelf iets ineen te steken ;)

sean850

dit snap ik ff niet helemaal monster900 kun je iets beter uitleggen

pwassink

Kost serieus geld,  in rallywagens vind je ze wel, ook in Nl heb ik ze wel eens gezien van zeer nabij.

Deze firma maakt ze voor de gekste wagens, maar de bak kost royaal meer dan de auto waar hij eventueel in zou moeten

http://www.xtrac.com/#

Meen zelfs dat zij indertijd ook de maat-bakken voor de TWR 850's  maakten.. :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

JCviggen

Afgezien van alle technische en financiele obstakels wordt je knettergek van zo'n ding op de openbare weg (om nog te zwijgen van achteruit parkeren)

Gewoon stoppen met dit draadje..
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Jeroentjuh

Citaat van: JCviggen op 03-02-2009 21:46:40
Afgezien van alle technische en financiele obstakels wordt je knettergek van zo'n ding op de openbare weg (om nog te zwijgen van achteruit parkeren)

Gewoon stoppen met dit draadje..

Lekker janken met die rechte vertanding  ;D

V70 classic

Voor het gebruiks gemak kun je beter voor een DSG gaan.
Evt een ander koppelstuk maken en een ander  management systeem erin.
Maar als eerder gezegt het kost een hoop geld.
Waar een wil is is een weg.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Jeroentjuh

Nieuwe sequentiele 6-bak voor een VW/SEAT/Skoda kost al zo'n 8500 euro :eusa_whistle:

V70 classic

Citaat van: Jeroentjuh op 03-02-2009 22:22:19
Nieuwe sequentiele 6-bak voor een VW/SEAT/Skoda kost al zo'n 8500 euro :eusa_whistle:

Kun je beter een citroen C2  kopen zit toch ook zo een sekunwattus in  ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Jans Duiven



Gerben Brouwer heeft ook een sequentiele bak in zijn Rally S 60 liggen en dan heb je het al snel over bedragen van 10.000 euro.

Hans

Eugene

Als je een Sequentiele bak overweegt, zit je normaal al aan serieuze vermogens en laat eens zeggen een ~500nm koppel. Wanneer je bij de verschillende leveranciers voor FWD sequentiele bakken gaat kijken, is er geen enkele die een bak in het programma heeft wat die 500nm (makkelijk) aan kan. Meeste houd al gauw op bij 400nm, of je moet naar RWD bakken... die leveren ze sterker, maar daar hebben wij 850 rijdens niks aan.

En idd, vergeet het ~10.000 prijskaartje niet ;)

If it's not blown, it sucks...

sean850

nou dan weet ik genoeg als de meeste bakken toch niet meer dan zo'n 400Nm aan kunnen en RWD geen optie is dan sluiten we de boel maar, dan toch maar een gewone handbak erin op den duur was gewoon ff benieuwd naar sequentieel was al wel van het kosten plaatje op de hoogte.

iedereen weer bedankt voor de info :D