vanzelf gasgeven

Gestart door joebar, 17-02-2009 12:22:36

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Ik heb momenteel het volgende probleem wat steeds vaker voor lijkt te komen...
Als ik tijdens acceleratie/deceleratie rijdt, geeft de auto soms uit zichzelf een beetje extra gas, tis niet veel, maar net genoeg om te twijfelen of je soms zelf het gaspedaal ietsjes hebt ingetrapt, is ook maar een fractie van een seconde, daarna is het weer weg. Dit gebeurt zowel op benzine als gas, iemand een verklaring/oplossing voor dit fenomeen? Het betreft een 850 estate 2.5 20 v

V70geRwin

Loopt je gaskabel nog wel soepel?
Als hij even blijft hangen omdat hij stroef loopt lijkt het ook op wat jij omschrijft.

Freakybaby

Controleer ook even of je TPS nog netjes recht en vast zit. Bij mij begon het probleem met het hangen van het gaspedaal ook op deze manier, ging van kwaad tot erger. Ik heb ook eerst de gaskabel geruild om later alsnog het volledige gasklephuis en de TPS te wisselen.

Bij mij zat de TPS scheef op het gasklephuis, wat ervoor zorgde dat het asje van de gasklep soms geklemd zat, en het gas dus open bleef staan.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Heb je niet per ongeluk de cruise control aan staan?

joebar

Citaat van: elianmars op 18-02-2009 09:00:50

Nou ik heb wel een keer last gehad dat mijn schakelaar voor de knipperlichten het niet goed deed, en ja toen heb ik er een schakelaar op gezet waar je ook de cc mee kunt bedienen, maar ik neem aan dat er meer ingebouwd moet worden dan alleen een schakelaar om CC te verkrijgen ????

Zal de TPS eens controleren

Freakybaby

Citaat van: joebar op 18-02-2009 10:38:37

Nou ik heb wel een keer last gehad dat mijn schakelaar voor de knipperlichten het niet goed deed, en ja toen heb ik er een schakelaar op gezet waar je ook de cc mee kunt bedienen, maar ik neem aan dat er meer ingebouwd moet worden dan alleen een schakelaar om CC te verkrijgen ????

Als je geen vacuum leidingen en schakelaars hebt aangesloten/geinstalleerd dan doet die CC knop niks.

Als je je gaskabel even van het wieltje af haalt dan kun je heel eenvoudig de eventuele weerstand voelen. Gaat die makkelijk dan zit het of in je gaspedaal of in je gasklep.

Je kan de scharnier punten ook eens inspuiten om te kijken of dat scheelt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

joebar

Citaat van: Freakybaby op 18-02-2009 11:53:34
Citaat van: joebar op 18-02-2009 10:38:37

Als je geen vacuum leidingen en schakelaars hebt aangesloten/geinstalleerd dan doet die CC knop niks.

.

Ja dat begrijp ik, was ook een beetje cynisch, maar ik ben er uit, de aansluiting naar de temperatuursensor was wat slecht, daarom stond mijn temp meter niet helemaal stil, dus 2 vliegen in een klap