Robert stelt zich voor

Gestart door brinkie, 16-01-2023 17:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brinkie

Goedenavond, bedankt voor het toelaten tot dit forum. Mijn naam is Robert, ik woon in Houten en sinds een week of twee ben ik de trotse bezitter van een pas ingereden (273.000 km) Volvo S70 2.5 10V Europa uit 1999 in de kleur Dark Grey Pearl (427).
Ik heb nog meer Volvo's, een V70 2.0F uit 2010 en een 480 GT uit 1994. Deze S70 heb ik puur gekocht om de 480 te ontlasten, die werd steeds meer gebruikt omdat de oudste zijn rijbewijs heeft en mijn vrouw met de V70 naar haar werk moet. Normaal gesproken ga ik met de fiets naar mijn werk, maar de laatste tijd moet ik regelmatig naar het hoofdkantoor 80 km verderop, dat is niet echt op fietsafstand ;)

De S70 bevalt tot nu toe prima, het comfort op de snelweg is heerlijk, de vijfcilinder maakt een heerlijk geluid, maar er zijn natuurlijk altijd wat puntjes voor verbetering. Ik heb de auto zonder BOVAG garantie gekocht bij een Volvospecialist, met onderhoudsbeurt en nieuwe APK (met steekproef ook nog), na 24 jaar is natuurlijk niet alles nieuw meer dus ik heb nog wat werk te verzetten. Ik maak wel een apart topic aan hiervoor :)
Volvo 480 GT 2.0i (1994)
Volvo S70 2.5 Europa (1999)
Volvo V70 2.0F Momentum (2010)

brinkie

Nog wat plaatjes van de S70. :)
Volvo 480 GT 2.0i (1994)
Volvo S70 2.5 Europa (1999)
Volvo V70 2.0F Momentum (2010)

Menno3274

#2
Welkom, mijn vader heeft volgens mij dezelfde kleur. Je ziet ze niet zo vaak. Wat mij wel opvalt (zelf nog niet eerder gezien) is het nieuwe type stuurpomp en koelvloeistof potje maar wel een mechanische gasklep/rotor. Zal wel een overgangsmodel zijn of wellicht is er een andere motor in gekomen. Daarom zal ook je cruise control lampje niet branden, dat is zover ik weet alleen met elektronische gasklep (of het lampje is stuk ;D).

In ieder geval veel plezier met de aanwinst. :)

brinkie

MY 1999 is een overgangsjaar, de 2.5 10V motoren met Fenix 5.2 ECU waren nog leverbaar, maar er zit wel OBD in voor de ABS, CEM,  ECC en SRS (en ook het instrumentenpaneel geloof ik) die je met VIDA kunt uitlezen. De ECU en cruise control kun je uitlezen met knippercodes op dezelfde OBD stekker, daar heb ik een tooltje voor gemaakt.
Cruise lampje werkt zelfs op de cruise control van de 480, dus ik denk inderdaad lampje stuk.
Volvo 480 GT 2.0i (1994)
Volvo S70 2.5 Europa (1999)
Volvo V70 2.0F Momentum (2010)

emperorbone

He deze zag ik op een ander forum ook voorbijkomen  ;D

Ik zou even in het boekje moeten kijken, maar ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat juist bij de motoren met de Fenix 5.2 het cruise control lampje sowieso niet brandt.. Mijn V70 is ook een 10v uit 1999, ook geen lampje dat aangaat als de cruise control ingeschakeld is.

brinkie

LOL, klopt, daar zit ik meestal maar hier lijkt iets meer specifieke kennis van de 850/V70 Classic te zitten. Althans dat hoop ik :P
Dat de CRUISE lamp überhaupt niet aan gaat met een mechanische bediening van de gasklep, dat is nieuws voor me. Scheelt wel weer een dashboard uitbouwen :)
Volvo 480 GT 2.0i (1994)
Volvo S70 2.5 Europa (1999)
Volvo V70 2.0F Momentum (2010)

volvobug

Welkom hier, van zo'n verse 10V kun je nog heel lang plezier hebben en in het onderhoud zijn ze niet zo veeleisend.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Welkom op het forum.
De inloopolie mag en rond deze kilometerstand uit. ;)

brinkie

Intussen gezien dat het CRUISE lampje gewoon werkt (met VIDA kan ik een "gauge sweep" doen van de DIM, dan gaan alle lampjes aan) dus dat zal inderdaad aan de combinatie van motor en mechanische cruise control bediening liggen.
Volvo 480 GT 2.0i (1994)
Volvo S70 2.5 Europa (1999)
Volvo V70 2.0F Momentum (2010)